Artikelen

Beat Cycling Club presenteert eerste commerciële baanploeg

Vijfvoudig wereldkampioen Theo Bos (33), vice-Europees kampioen Roy van den Berg (28) en Olympisch zilveren medaillewinnaar Matthijs Büchli (24) vormen samen een nieuwe professionele baanploeg. Voormalig baanwielrenner Tim Veldt (33) is de coach van het team.

Mogelijk e-sports in Parijs 2024

Paris 2024 staat open tegenover het toevoegen van E-sports aan het programma.

DHL titelsponsor nieuwe e-racing series

DHL is titelsponsor geworden van een nieuwe e-racing series in drone racing: DHL Champions Series Fueled by Mountain Dew.

Coldplay-concert in VR via Samsung

Op 17 Augustus kunnen wereldwijd fans het "A Head Full of Dreams Tour”-concert van Coldplay in Soldier Field in Chicago in virtual reality bekijken via Samsung VR toepassing.

Volkswagen wordt UEFA-partner

Volkswagen wordt de opvolger van Hyundai-Kia als partner van UEFA. Het contract zal vooral gebruikt worden als communicatieplatform voor de introductie van de I.D., dat vanaf 2020 het gezicht wordt van Volkswagen's e-mobiliteit.

Greenpoint tekent sponsorcontract met KNHS

Greenpoint Group uit Oude-Tonge en De Kostendrukkers uit Rotterdam verbinden zich vanaf 1 januari 2018 voor drie jaar aan de KNHS.

Flexfactory nieuwe hoofdsponsor De Graafschap

Flexfactory uit Doetinchem is het komend seizoen de nieuwe hoofdsponsor van De Graafschap. Het bedrijf dat – via haar drie merken Match4u, Fides Uitzendgroep en Seesing Personeel – een breed pakket HR diensten biedt, is al meerdere jaren actief betrokken bij de club, onder meer via eigenaar Clemens van Lent.

Heracles-fans met Asito-limousine naar uitwedstrijden

Fans van Heracles Almelo maken vanaf dit seizoen kans om met een luxe limousine naar de uitwedstrijden van hun club mee te reizen. De Asito VIP Limo neemt negen keer per seizoen acht fans mee voor een luxe VIP arrangement bij de leukste uitwedstrijden van het seizoen.

Team NL sponsoren omarmen WK Triathlon

Van 14 tot en met 17 september vindt de Grand Final van de ITU World Triathlon Series plaats in Rotterdam. Vandaag maakt Team NL bekend dat ze dit wereldkampioenschap financieel ondersteunt. Team NL partners Nederlandse Loterij, Heineken en Rabobank zetten de WK Triathlon, als top- en breedtesport evenement, in voor hun merkactivatie.

KNVB verlengt partnership met PwC tot EK 2020

PwC heeft zijn sponsorovereenkomst met de KNVB verlengd tot 2020 en zal de komende jaren bovendien nog intensiever gaan samenwerken met de voetbalbond. Hierbij zal een belangrijke rol zijn weggelegd voor het gebruik van big data. Op deze manier hoopt het Big Four-kantoor bij te dragen aan de verdere ontwikkeling van het Nederlandse voetbal.

Ook Porsche in de Formula-E

Porsche stapt in het seizoen 2019 met een fabrieksteam in de Formule E. Als gevolg hiervan stopt het merk eind dit raceseizoen met de deelname aan de LMP1-klasse van het FIA World Endurance Championship (WEC). Porsche blijft wel de 911 RSR inzetten in de GT-klasse van het WEC en komt aan de start van de befaamde klassieke langeafstandsraces 24 uur van Le Mans en het Amerikaanse IMSA WeatherTech SportsCar Championship.

Goede doelen profiteren van economie en erfenis

Goede doelen profiteren flink van het gunstig economisch tij. Dat meldt De Volkskrant. De opbrengsten uit donaties en vooral nalatenschappen zijn in 2016 met 13 procent gegroeid. In totaal haalden de 25 grootste filantropische instellingen vorig jaar 822 miljoen euro binnen uit eigen fondsenwerving. Dit blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van de Volkskrant naar de opbrengsten van de grootste 25 goede doelen.

Leaders in Sport-nominatie voor Menno Geelen

Ajax-directeur Menno Geelen (35) hoort volgens ’Leaders in Sport’ bij de zeven meest getalenteerde commerciële topmannen in de sport. Dat meldt De Telegraaf.

Mercedes kiest voor Formula-E

Mercedes-Benz stapt uit de DTM en kiest voor Formula-E. Daarmee is het automerk aanwezig aan beide kanten van het autosportspectrum: Formule 1, de top van autosport, en Formula E, dat de huidige transformatie in de autoindustrie weerspiegelt.

Bestedingen muzieksponsoring naar $1.54 miljard

De bestedingen in muzieksponsoring stijgen in de Verenigde Staten in 2017 naar $1.54 miljard. Anheuser-Busch is verreweg de meest actieve sponsor van muziek. Dat meldt IEG Sponsorship Report.