Artikelen

Samenwerking Joy Events & Siip

Nederlandse evenementenorganisator MBG Productions, bekend van 'Joy', lanceerde een app voor de Joy Events waarmee bezoekers snel & makkelijk toegang kunnen krijgen tot hun evenementen. Tegelijkertijd biedt de app een oplossing om ticketfraude tegen te gaan. Joy werkt hierin samen met technologiepartner Siip Group.

Jurriën Timber x La Roche-Posay

Nederlands profvoetballer Jurriën Timber kondigt een nieuwe maatschappelijke samenwerking aan met La Roche-Posay, een toonaangevend merk in huidverzorging en zonbescherming en tevens onderdeel van de L’Oréal Groep. De samenwerking is ontwikkeld om sporters, met in het bijzonder Nederlandse voetballers, bewust te maken van de gevaren van UV-straling tijdens trainingen en wedstrijden.

NN verlengt met North Sea Jazz

Nationale-Nederlanden (NN) blijft ook de komende drie jaar als hoofd- en naamgevend sponsor verbonden aan het NN North Sea Jazz Festival. Met deze samenwerking, die in 2018 begon, blijft NN zich als sponsor inspannen om mensen het plezier van livemuziek te laten ervaren.

Zo. Nu eerst een Bavaria Smalt.

In Nederland kennen we Swinkels natuurlijk van bier en vooral van het merk Bavaria. Qua sponsoring & partnerships zijn ze al generaties lang supporter van PSV. Maar ze stonden natuurlijk vooral bekend om hun Ambush marketingactiviteiten tijdens het WK voetbal van 2010 in Zuid-Afrika.

Vrouwensport: het alsmaar groeiende potentieel voor media

Rein van den Berg is Senior Media Partnership Consultant bij Golazo Brands en een van de grote experts in Nederland op het vlak van sport en media. Hij heeft diepgaande kennis van internationale ontwikkelingen die reflecteren op Nederland en is goed op de hoogte van de ontwikkelingen in de Nederlandse mediasector. Eerder werkte hij voor TEAM Marketing AG, waar hij medeverantwoordelijk was voor het 360°-management van alle UEFA Champions League en UEFA Europa (Conference) League mediarechten. Ook was hij betrokken bij de voorbereiding van de Solheim Cup die in 2026 in Nederland plaats vindt.

Talpa Network x Bombers & Lemonade

Talpa Network bundelt krachten met Bombers & Lemonade rondom influencer activiteiten. De samenwerking combineert en versterkt de verschillende expertises van beide bedrijven om groei te bevorderen op het gebied van zowel talentmanagement, brand partnerships als advertentie-inkomsten (via het MCN van Talpa Network).

Arno de Jong benoemd tot Chief Customer Officer van Nederlandse Loterij

Arno de Jong is per 1 juli jl. benoemd tot Chief Customer Officer van Nederlandse Loterij. In die functie treedt hij ook toe tot de Raad van Bestuur van de kansspelorganisatie, die al bestond uit CEO Arjan Blok en CFRO Jet Roos-van Aerssen.

Mohammed Kudus tekent bij Skechers

Skechers versterkt zijn positie op het veld door vleugelspeler Mohammed Kudus van West Ham United en het Ghanese nationale team toe te voegen aan zijn elite selectie van voetballers die Skechers voetbalschoenen dragen. Bij zijn fans staat hij beter bekend als “Star Boy”. Kudus speelde al in de Skechers Razor, een innovatieve snelheidsschoen die wendbaarheid, comfort en balcontrole biedt. Nu is hij officieel een Skechers-atleet en zal hij verschijnen in marketingcampagnes van Skechers Football op meerdere platforms.

AFAS stapt in filmsponsoring

Het AFAS Theater huisvest voor de eerste keer een première voor een speelfilm. Het gaat om 'Jackpot', een nieuwe Nederlandse comedyfilm die vanaf 19 december in de Nederlandse bioscopen te zien is. Verschillende ruimtes in het AFAS Clubhuis worden gebruikt als opnamelocatie en het softwarepakket voor ondernemers, AFAS SB, wordt prominent in beeld gebracht. Dit partnerschap markeert dus een primeur voor het theater en biedt nieuwe mogelijkheden voor toekomstige film- en B2B-samenwerkingen.

Crowe Foederer nieuwe partner PSV

Crowe Foederer, een accountants- en advieskantoor met het hoofdkantoor gevestigd in Eindhoven, gaat de komende drie jaar een sponsorship aan op partnerniveau met PSV als 'Partners in Progress'. Daarnaast staan de naam en het logo van Crowe Foederer vanaf heden op de trainingskleding van de coachingstaf van PSV 1, PSV Vrouwen en Jong PSV. De samenwerking loopt in ieder geval tot medio 2027.

Kia supplier van The Ocean Cleanup

Kia Nederland heeft vier van haar bekroonde elektrische modellen ter beschikking gesteld aan het hoofdkantoor van The Ocean Cleanup in Rotterdam als een manier om het zevenjarige wereldwijde partnerschap van het merk verder te versterken. De samenwerking is gericht op het bestrijden van plasticvervuiling in de oceanen van de wereld en het creëren van een circulair bronsysteem voor teruggewonnen oceaanplastic.

Sponsorverwachtingen onderzocht

Jaarlijks doet SponsorReport in samenwerking met onderzoeksbureau Markteffect onderzoek naar de ontwikkelingen en verwachtingen op het gebied van sponsoring in het bedrijfsleven. Meest opvallende conclusie van dit jaar is dat voor bedrijven de werknemersbetrokkenheid/tevredenheid het belangrijkste criterium is geworden om een sponsorship te beoordelen.

Breitling Founding Father van RiF010

Op 6 juli opent in Rotterdam RiF010. Deze primeur in de Steigersgracht geldt als ‘s werelds eerste surfpool midden in een stad. Deze ‘urban surf’ geeft een vergeten stukje Rotterdam een bruisend en sportief nieuw elan. Na de officiële opening kan iedereen de golven trotseren en deel uitmaken van deze unieke surfervaring in het hart van de stad. Surfen is één van de sporten die diep in het DNA van horlogemerk Breitling verankerd is. Zodoende is Breitling al in vroeg stadium ingestapt als partner van dit ambitieuze project en als een van de Founding Fathers is het merk trots dat het project deze zomer het levenslicht ziet.

Enterprise hoofdsponsor van de Sportzomer op BNR

Enterprise Car Sharing & Rental (Nederland) is tot half augustus hoofdsponsor van de BNR Sportzomer. In samenwerking met Enterprise pakt het radiostation tweemaal daags uit met een EK Update en met het dagelijkse live programma BNR Olympische Zaken, gepresenteerd door Diana Kuip en Bob van Oosterhout.

Sportsponsoring en ethiek: het gaat écht samen

Krijn Vugts is Research Consultant bij Markteffect. Hij werkt onder meer voor Stella en Eredivisie. Zijn expertise ligt in het begrijpen van markttrends, klantbehoeften en het helpen van bedrijven om data-gedreven beslissingen te nemen. Op basis van de uitkomsten van een sportonderzoek geeft hij tips voor sportsponsoring.