Artikelen

Merken omarmen gamers

15.000 van de bijna 11 miljoen gamers die Nederland inmiddels kent, kwamen afgelopen weekend samen in Ahoy voor TwitchCon. Het succesvolle event van livestream platform Twitch, dat groot is geworden door de gaming community. Wat opviel? Merken omarmen gaming eindelijk als de volwassen industrie die het in de afgelopen 50 jaar is geworden.

VriendenLoterij en Het Concertgebouw verlengen

De samenwerking voor de VriendenLoterij ZomerConcerten is verlengd. De VriendenLoterij is sinds 2019 partner van de ZomerConcerten in Het Concertgebouw en blijft dat tot en met zeker 2027. De jaarlijkse concertreeks in juli en augustus staat bekend om de toegankelijke programmering: van klassiek tot jazz en van filmmuziek tot pop. Hiermee dragen de ZomerConcerten bij aan de gezamenlijke doelstelling van de partners: zo veel mogelijk mensen met muziek van het hoogste niveau in aanraking laten komen.

Nieuwe hoofdpartner voor Feyenoord Vrouwen 1

Feyenoord heeft in QTerminals een nieuwe hoofdpartner voor Feyenoord Vrouwen 1 gevonden. De internationale haven- en terminaloperator, die onlangs al als Official Training Partner werd gepresenteerd, tekent in De Kuip een overeenkomst voor de duur van drie jaar, tot en met medio 2027.

Jutta Leerdam gaat samenwerking aan met KaFra Housing

Jutta Leerdam en KaFra Housing maken bekend een tweejarige sponsorovereenkomst te zijn aangegaan. Onlangs heeft Jutta besloten om zelfstandig door te gaan als topschaatsster. Ze heeft in KaFra Housing een launching partner gevonden om haar droom te verwezenlijken om op de Olympische Spelen in 2026 te gaan schitteren.

AFAS Software blijft sponsor van Circustheater

AFAS Software en Stage Entertainment Nederland hebben hun samenwerking verlengd tot 2028. AFAS blijft de naamgevende partner van het AFAS Circustheater in Scheveningen dat eigendom is van Stage Entertainment en waar momenteel de musical Frozen te zien is.

Feyenoord en Prijsvrij verlengen samenwerking

Feyenoord en Prijsvrij D-Reizen Groep hebben hun langlopende samenwerking verder uitgebreid. De reisorganisatie heeft de lopende overeenkomst met Feyenoord namelijk verlengd tot met seizoen 2026-2027 en zal bovendien gaan fungeren als Travel Partner van de club. Vanuit die hoedanigheid zal Prijsvrij alle reizen van Feyenoord 1, Feyenoord Vrouwen 1, de elftallen van Feyenoord Academy en de Feyenoord Business Club gaan organiseren.

ASML verlengt met Van Gogh Village Museum

ASML gaat een driejarig partnership aan met het Van Gogh Village Museum. Beide partijen, die elkaar in 2019 vonden in de Brainport-regio, willen jongeren het inspirerende verhaal van Vincent van Gogh laten zien en in het Lichtlab de wisselwerking tussen technologie en kunst laten ontdekken. Door gratis toegang te geven voor kinderen en jongeren tot en met 17 jaar. Ook wordt het educatieve programma rond Vincents Lichtlab verder uitgebreid. Het partnership is ontstaan uit de samenwerking rond Vincents Lichtlab in het museum in Nuenen.

Coca-Cola support Team Visma | Lease a Bike bij aanvang van de Tour de France

Powerade kondigt een nieuw partnerschap aan met Team Visma | Lease a Bike. Met deze nieuwe samenwerking steunt Coca‑Cola opnieuw de sportsector, specifiek professioneel wielrennen. Met in het bijzonder de Nederlandse Marianne Vos, een sleutelfiguur in dit bekende team.

Joost Luiten niet naar Parijs

Joost Luiten, die afgelopen weekend nog deelnam aan het KLM Open, is boos op de sportkoepel NOC*NSF omdat hij als golfer niet mag deelnemen aan de Olympische Spelen in Parijs. Hoewel Luiten voldoet aan de olympische kwalificatiecriteria, wordt hij niet uitgezonden omdat hij niet aan de extra eisen van NOC*NSF voldoet. Deze eisen vereisen dat een golfer in de top 36 van de Olympische ranking moet staan. Luiten uitte zijn frustratie via Instagram en bekritiseerde NOC*NSF voor hun gebrek aan begrip voor de golfsport.

Fiets samen naar de maan met Toertje-app

Arval BNP Paribas (Arval), wereldwijd leider op het gebied van mobiliteitsoplossingen, en BEAT Cycling Club, een professionele Nederlandse wielerclub met ruim 1.500 leden in Nederland, willen iedereen inspireren mee te fietsen naar de maan. In de nieuwe campagne BEAT the Traffic pakken ze het fileprobleem aan door het promoten van fietsen als duurzaam en efficiënt alternatief voor de auto. Fietsen draagt niet alleen bij aan een schoner milieu en een betere gezondheid, maar is op korte afstanden en tijdens de spits vaak sneller dan autorijden. Doel van deze campagne: samen 348.800 kilometer fietsen naar de maan.

SponsorRingen Aftermovie

Met bijna 300 bezoekers was de Award Show van de SponsorRingen in AFAS Live een geslaagd evenement. De aanwezigen genoten van een avond in Franse sferen, als vooruitblik naar de aanstaande Olympische Spelen in Parijs. Tijdens de Awardshow was er drie keer een optreden van Rani.

Dentons partner van Premier Padel

Dentons, 's werelds grootste global advocatenkantoor, wordt official partner van Decathlon Premier Padel Rotterdam, het enige Nederlandse padeltoernooi op de internationale kalender van Premier Padel in 2024. Decathlon Premier Padel Rotterdam vindt dit jaar plaats van 8 tot en met 15 september 2024 in Rotterdam Ahoy.

Focus op de fans!

In de huidige marketingwereld verandert de manier waarop merken naar sponsoring kijken. Vroeger draaide alles om het sponsoren van de gesponsorde – zoals sportteams, bonden of evenementen. Maar nu gaan merken steeds vaker voor een andere aanpak: ‘Sponsor de Fan, niet de gesponsorde.’

Nieuwe Oranje-tenues van adidas voor de KNHB

De KNHB en adidas presenteerden afgelopen weekend tijdens de internationale FIH Pro League wedstrijden de nieuwe tenues van de Nederlandse hockeyelftallen. Het thuistenue van de spelers is volledig oranje, met de details zoals de iconische drie strepen en de logos van adidas, de KNHB en de shirtsponsor Rabobank in het wit. Voor het uittenue is gekozen voor een combinatie van een witte top met een lichtblauwe skort of short, met de details in het oranje. Met deze tenues bezegelen adidas en de KNHB hun 25 jarige samenwerking.

Hisense nieuwe partner FC STRAAT

Touzani ́s FC STRAAT is een samenwerking aangegaan met Hisense, één van ‘s werelds grootste fabrikanten op het gebied van televisies, koelkasten en wasmachines. Hisense zal zich met deze samenwerking inzetten voor het bevorderen van het welzijn van jongeren; via ‘Watchtime naar Playtime’. Als hoofdsponsor van EURO24 committeert Hisense zich op wereld- en nu op lokaal niveau aan de meest universele sport: voetbal.