Artikelen

Overvloed aan informatie, gebrek aan aandacht: veranderende toekomst van sportbeleving

Een langgekoesterde droom van mijn zoon ging eerder dit jaar in vervulling: een bezoek aan Manchester United in het iconische 'Theatre of Dreams'. Voor hem was dit het moment waar hij lang op had gewacht. De wedstrijd tegen Chelsea zelf was misschien niet bijzonder spannend, maar het was een ervaring die hij niet snel zal vergeten. Toch was er iets opvallends aan de hand in het stadion. Voor me zat een vader met zijn drie zoons, een uitje dat waarschijnlijk tussen de 1.500 en 2.000 euro kostte. Maar wat me écht opviel, was dat zijn zoons tijdens de wedstrijd met hun iPads bezig waren en computerspelletjes speelden, in plaats van naar de wedstrijd te kijken. Dit zette me aan het denken: Waarom besteden ze geen aandacht aan de wedstrijd die voor hun neus plaatsvindt?

Open Monumentendag en NVM slaan handen ineen

De VriendenLoterij Open Monumentendag en NVM vinden elkaar in de wens om monumentale particuliere woonhuizen die te koop staan, open te stellen voor een groot publiek tijdens het Open Monumentendag weekend. Dit resulteert zaterdag 14 september in een extra Open (monumentale) Huizen Dag die zoals gebruikelijk via funda gecommuniceerd zal worden.

Nieuwe partners voor Decathlon Premier Padel Rotterdam

Decathlon Premier Padel Rotterdam vindt dit jaar plaats van 8 tot en met 15 september in Rotterdam Ahoy. In korte tijd heeft het Nederlandse padeltoernooi op de internationale kalender van Premier Padel drie nieuwe partners aangetrokken: Bullpadel, CUPRA en Univé.

TU Delft x TeamNL x WEEV Textiles: Beter kite-pak

Voor het eerst staat kitesurfen op het programma van de Olympische Spelen, met de Nederlandse Annelous Lammerts als een van de topdeelnemers. Lammerts kan snelheden tot boven de 70 km/u bereiken. Deze snelheid brengt verhoogde risico’s en aerodynamische uitdagingen met zich mee. Daarom ontwikkelde TU Delft, in samenwerking met TeamNL en de textielinnovatie start-up WEEV Textiles een geavanceerd aerodynamisch en snijbestendig pak. Dit pak biedt Lammerts niet alleen veiligheid, maar ook een gemiddelde tijdwinst van vier seconden, wat cruciaal is in haar streven naar een Olympische medaille.

Missie H2: de Hydrogen Inspirience

Tijdens de Olympische Spelen in Parijs is in het TeamNL Huis een uniek reizende experience center van waterstofcoalitie Missie H2 verrezen: de Hydrogen Inspirience. De Hydrogen Inspirience is geschikt voor alle leeftijden en neemt bezoekers op interactieve wijze mee in de wereld van de energietransitie en van Nederland Waterstofland. Olympisch kampioenen Ranomi Kromowidjojo en Marit Bouwmeester spelen een centrale rol in deze unieke experience center.

ADE x G-Star RAW

Amsterdam Dance Event (ADE) en G-STAR presenteren de nieuwe editie van de iconische tas die elk jaar het boegbeeld is van het evenement. Met een bijbehorende messengerbag is de tas dit jaar net zo veelzijdig als de ADE Pro Pass, geschikt voor de ADE Pro Conference overdag en de honderden ADE-evenementen 's nachts.

Wolkom Fryslân: groep ondernemers nieuwe hoofdsponsor SC Heerenveen

Spelers van sc Heerenveen lopen sinds begin juli met de naam van de groep 'WOLKOM, onbegrensd Fryslân' op het shirt rond. En een groep ondernemers die uit een maatschappelijk belang samen een professionele voetbalclub sponsoren, dat zien we niet vaak.

Toyota Nederland overhandigt eerste Yosh-e aan paralympisch kampioen Jetze Plat

Toyota is mobiliteitspartner van de Olympische en Paralympische Spelen. Vanuit die rol heeft de Japanse autofabrikant de eerste Yosh-e aan paralympisch kampioen handbiken en triatlon Jetze Plat overhandigd. De Yosh-e is een innovatief apparaat dat een handbewogen rolstoel transformeert in een geavanceerde elektrische rolstoel. Tijdens de Paralympische Spelen stelt Toyota de Yosh-e beschikbaar voor atleten en stafleden om zich in het paralympisch dorp makkelijk en snel voort te kunnen bewegen.

TeamNL Legends centraal bij opening TeamNL Huis in Parijs

Zaterdag was het zover, toen opende het TeamNL Huis in Parijs officieel zijn deuren. Vanaf nu is Le Zénith, van origine een concertzaal, in het overwegend groene Parc de la Villette dé plaats van handeling voor iedereen die TeamNL een warm hart toedraagt, van sportliefhebber tot medaillekandidaat.

Guaraná Antarctica brengt Braziliaanse sferen naar Zomercarnaval-straatparade

Bickery Food Group, bekend van frisdranken zoals Guaraná Antarctica, maakt zich klaar om de Straatparade van het Rotterdam Unlimited Zomercarnaval op zaterdag 27 juli 2024 een authentieke Braziliaanse tint te geven. Een knalgroene praalwagen, Braziliaanse livemuziek en danseressen zijn wat Guaraná betreft dé ingrediënten voor een onvergetelijke show.

Teun Verheij en Tim Nome starten samen met SportVibes nieuw bureau: Track Record

Een nieuw bureau in de wereld van sport en entertainment: Track Record. Het bedrijf van Teun Verheij en Tim Nome wordt gelanceerd in samenwerking met SportVibes en gaat zich focussen op commerciële groei van merken en rechthoudende organisaties over de as van proposities, digital branding, data, technologie en 1-op-1 contact met fans. Track Record kent meteen een vliegende start met werk voor Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix, Le Champion, KNHB en BEAT Cycling Club.

Audi F1 en BP slaan handen ineen voor ‘schonere’ F1

De Dutch Grand Prix, organisator van de Nederlands GP op Zandvoort, weet het als geen ander: de toekomst van de F1 is er één van innovatie, meer toepassing van nieuwe technologieën en vooral duurzaamheid. De organisatie achter de race op Zandvoort kreeg vorig jaar tijdens de F1 Promotor Awards de prijs voor de beste en meest duurzame promotor in de F1. En met oog op nieuwe F1-regels in 2026, die een aanzienlijke vermindering van uitstoot van broeikasgassen voorschrijven, zijn er nu meer duurzame strategieën te ontwaren in de F1. Met als grootste blikvanger de samenwerking tussen het toekomstige F1-team van Audi en BP.

Ontwikkelingen AH Retail Media Services bieden adverteerders meer mogelijkheden

AH Retail Media Services, de retail media-tak van Albert Heijn, presenteerde onlangs nieuwe proposities en innovaties. Door deze ontwikkelingen wordt het voor adverteerders eenvoudiger om hun merken te versterken en activaties uit de rollen, dankzij het grote bereik. De nieuwe mogelijkheden werden in de schijnwerpers gezet tijdens het jaarlijkse AH Retail Media evenement op vrijdag 12 juli.

ING verlengt partnership met Junior Company

ING blijft ook de komende jaren partner van de Junior Company, zo maakte de bank dinsdag bekend. ING is sinds 2017 partner van het talentontwikkelingsprogramma’s voor jonge balletdansers, dat de afgelopen jaren wereldwijd lof en faam vergaarde als toonaangevend talentontwikkelingsprogramma’s voor jonge balletdansers.

KNWU en AGU ontwikkelen innovatieve kleding voor olympische wielerselectie

De KNWU en AGU - de officiële kledingpartner van de wielerbond - hebben het nieuwe wielertenue voor de Olympische en Paralympische Spelen in Parijs geïntroduceerd. Het innovatieve ontwerp, dat symbool staat voor kracht en verbondenheid, combineert de iconische Nederlandse vlag en de tulp en geeft de KNWU-selectie een unieke identiteit binnen TeamNL. De KNWU en AGU werkten samen met innovatiepartners TU Delft, NOC*NSF en Sportconfex.