Artikelen

Odido omarmt World Tour in Nederland

Odido Nederland wordt naamgevend partner van de vijfde editie van de ISU Shorttrack World Tour 2024-2025. Voor deze Odido Cup, van 7 tot en met 9 februari 2025, wordt het IJssportcentrum in Tilburg omgetoverd tot een shorttrack-arena. Tijdens deze driedaagse wedstrijdserie nemen de beste Nederlandse shorttrackers het op tegen de absolute wereldtop.

Nationale-Nederlanden neemt afscheid van Egmond Halve Marathon

Vorige week werd de 50e editie van de NN Egmond Halve Marathon georganiseerd. Deze editie markeerde het einde van een belangrijke samenwerking. Nationale-Nederlanden (NN) stopt na zes succesvolle jaren als titelsponsor van dit sportevenement.

Toyota neemt afscheid van TeamNL

Na 8 jaren van samenwerking, komt er een einde aan de internationale overeenkomst tussen het IOC en Toyota. Ook aan de samenwerking tussen NOC*NSF en Toyota komt in Nederland een einde.

Waarom merken steeds vaker kiezen voor festivals boven sport

Wie in de zomer regelmatig op festivals te vinden is, kan het niet ontgaan zijn: sponsoring in de live entertainment-industrie is in opkomst. Waar een aantal jaar geleden vooral drankmerken sterk vertegenwoordigd waren, zien we nu ook bedrijven uit bijvoorbeeld de telecomsector en lifestylemerken hun weg naar de festivalweides vinden.

De toekomst vormgeven

Cultuursponsoring staat de laatste tijd weer sterker op de sponsorradar van Rabobank. Dat is te zien aan samenwerkingen met Museum Boijmans van Beuningen, de Dutch Design Foundation, TivoiliVredenburg en Amsterdam 750. Verily Klaassen, bij Rabobank verantwoordelijk voor de Rabobank Kunstcollectie, werkt tegenwoordig nauw samen met het Branding team dat verantwoordelijk is voor alle sponsoring en partnerships. Met Verily Klaassen en directeur coöperatieve Rabobank Regio Eindhoven Marc Cootjans praten we na afloop van de Dutch Design Week over de rol van cultuur en design voor Rabobank.

Nationale Opera & Ballet en Houthoff verlengen sponsorovereenkomst met drie jaar

Houthoff is sinds 2018 de hoofdsponsor van Nationale Opera & Ballet. Met de continuering van het partnership levert Houthoff een belangrijke bijdrage aan het vergroten van de toegankelijkheid van opera en ballet voor een breed publiek en aan de gezamenlijke ambitie om topkwaliteit te bieden. De verlenging komt bovendien op een cruciaal moment voor de culturele sector, die onder druk staat door bezuinigingen. Houthoff onderstreept met de voortzetting van de samenwerking het belang van private investeringen in kunst en cultuur.

H20 Esports Campus en Vissers Legal verlengen samenwerking

H20 Esports Campus heeft bekendgemaakt dat de samenwerking met Vissers Legal, specialist op het gebied van sport- en gamingrecht in Nederland, wordt voortgezet. Deze samenwerking speelt een sleutelrol binnen het Talent Ontwikkelings Programma (TOP) van H20, dat zich richt op de persoonlijke en professionele ontwikkeling van Nederlands gametalent.

RAI Amsterdam stapt in als partner van de TCS Amsterdam Marathon

Le Champion, organisator van de Platinum Label TCS Amsterdam Marathon, heeft een nieuwe samenwerking aangekondigd met RAI Amsterdam als partner voor de Marathon Expo en als sponsor van de TCS Amsterdam Marathon. Deze samenwerking markeert een belangrijke stap voorwaarts in de geschiedenis van het evenement, waarbij de RAI de nieuwe locatie wordt waar de Marathon Expo gaat plaatsvinden van 16 t/m 18 oktober dit jaar.

Enterprise Car Sharing & Rental helpt golftalent Flint van Hattum

Flint van Hattum, een 20-jarig golftalent, is bezig aan een uitzonderlijke missie. Ondanks dat hij pas anderhalf jaar geleden begon met golf, heeft hij zichzelf ten doel gesteld om zo snel mogelijk een handicap van 0 (‘scratch’) te behalen en professioneel golfer te worden. Om deze ambitieuze reis te ondersteunen, heeft Enterprise Car Sharing & Rental hem een elektrische Mercedes EQB ter beschikking gesteld. Sinds 1 januari reist Flint met deze auto door Zuid-Europa om dagelijks te trainen op enkele van de mooiste en uitdagendste golfbanen in Portugal, Spanje, Frankrijk en Italië.

Fair pay op liveoptredens moet structureel worden ingevoerd

Met het succesvol afronden van een pilot wordt gekeken naar een mogelijke oplossing voor structurele fair pay voor alle Nederlandse acts. Binnen de achterban van de VNPF (poppodia) is veel draagvlak en motivatie om hier naartoe te werken. Ook Fonds Podiumkunsten, medefinancier van de pilot, is bereid om hier verder over in gesprek te gaan. Daarnaast wordt gekeken naar sponsoren uit de markt. Onder andere Heineken N.V. is aan het onderzoeken of er een mogelijke bijdrage geleverd kan worden om fair pay te financieren.

Team Visma | Lease a Bike kondigt samenwerking met Bowers & Wilkins aan

Team Visma | Lease a Bike begint het nieuwe seizoen met een nieuwe, toonaangevende partner: Bowers & Wilkins. Deze samenwerking zorgt ervoor dat de renners van Team Visma | Lease a Bike in 2025 zijn uitgerust met hoogwaardige hoofdtelefoons.

Partnership Lowlands en IKEA bekroond met European Festival Award

Tijdens de uitreiking van de European Festival Awards 2025 zijn prijzen toegekend aan de beste festivals, artiesten en initiatieven van het afgelopen jaar. Traditiegetrouw vond de ceremonie plaats op de eerste dag van Eurosonic Noorderslag in Groningen. Voor Nederland was het hoogtepunt een overwinning voor Lowlands in de categorie 'Brand Activation Award' dankzij een innovatieve samenwerking met IKEA.

See Tickets en Tickets for Good bundelen krachten

See Tickets, een vertrouwde naam in de internationale live entertainment industrie, gaat een samenwerking aan met Tickets for Good, een organisatie die zich inzet om tickets toegankelijker te maken voor zorgprofessionals. Via deze samenwerking steunde See Tickets afgelopen kerst Tickets for Good niet alleen met een donatie, maar ook in de toekomst met haar netwerk en technische ondersteuning.

Rabobank verlengt samenwerking met H20 Esports Campus

Rabobank en H20 hebben hun partnership met drie jaar verlengd, waarmee de samenwerking voortgezet wordt die vijf jaar geleden begon. Als founding partner stond Rabobank aan de basis van de H20 Esports Campus in Purmerend en het bijbehorende Rabo Esports Stadium Amsterdam. Deze samenwerking is uitgegroeid tot een belangrijke hub voor innovatie, educatie en creatieve technologie.

Drie partnerships pakken het podium in nieuwe talentenjacht ‘The Headliner’

In de nieuwe talentenjacht, ‘The Headliner’, gaan twee coachteams de strijd met elkaar aan: Nick Schilder & Typhoon en Jacqueline Govaert & Kraantje Pappie. Samen met andere professionals uit de muziekindustrie gaan zij de kijker helpen bij het kiezen van dé nieuwe livesensatie van Nederland. Niet alleen de talenten pakken in deze nieuwe talentenjacht het podium, ook drie sterke partnerships staan in de spotlight van ‘The Headliner’.