Artikelen

TeamNL sluit samenwerking met Pon

Op korte termijn gaat NOC*NSF over op elektrisch rijden; dat is de eerste stap. Later dit jaar volgt een integraal mobiliteitsprogramma voor alle topsporters van TeamNL en medewerkers van NOC*NSF. Dat is de basis voor de nieuwe overeenkomst tussen NOC*NSF, Volkswagen, fietsmerk Koninklijke Gazelle en mobiliteitskaart Shuttel. Die combinatie biedt sporters en medewerkers een ongekend scala aan opties voor (duurzaam) vervoer en levert een flinke verlaging op van de CO2-footprint van de sportkoepel. Voor TeamNL is het bovendien de hernieuwde keuze voor een goede bekende: Volkswagen was ruim 20 jaar lang dé auto voor de topsporter.

Fonds Gehandicaptensport ontvangt nieuwe subsidie voor 'Uniek Sporten'

Fonds Gehandicaptensport kondigt aan dat hun project 'Samen Uniek: Sport voor Iedereen' één van de vier winnaars is van de Sportinnovator-subsidieronde. Deze subsidie stelt hen in staat om het Uniek Sporten platform verder op te schalen, met als doel de sportdeelname van mensen met een beperking in Nederland te bevorderen.

Het festivalseizoen 2024 geëvalueerd

Het festivaljaar 2024 zit er al een tijdje op. Het Amsterdam Dance Event (ADE) in oktober was de laatste écht grote knaller van het seizoen, dat traditiegetrouw weer namen als Paaspop, Best Kept Secret, Pinkpop, Concert at Sea, Defqon.1, Rock Werchter, Awakenings, Down The Rabbit Hole, Zwarte Cross, Tomorrowland, Lowlands en Mysteryland op de kalender had staan. In totaal trokken er meer dan 1 miljoen mensen naar de verschillende festivals. Maar wie zijn die festivalbezoekers precies? En wat kunnen (toekomstige) festivalsponsors met die informatie? Onderzoeksbureau Markteffect ging voor Sponsorreport op zoek naar de persoon achter de koper van het festivalticket.

Lexus klaar voor nieuwe editie ABN AMRO Open

Lexus is voor het tweede opeenvolgende jaar de Official Car Supplier van het ABN AMRO Open tennistoernooi in Rotterdam. Bezoekers kunnen tijdens het evenement kennismaken met verschillende Lexus-modellen, waaronder de nieuwe Lexus NX Overtrail, de compacte Lexus LBX en de batterij-elektrische Lexus RZ.

Een idee voor voetbalclubs: Word de anti-sportsbettingclub

Fans zien hun club als uniek, maar voor potentiële sponsors is er weinig onderscheid tussen clubs. Een bedrijf dat geïnteresseerd is in Londen of São Paulo heeft veel goede opties om mee samen te werken. Differentiatie is belangrijk voor alle merken, inclusief voetbalclubs. Als je een unieke positie wilt innemen en een specifiek type sponsor wilt aantrekken, positioneer jezelf dan als de anti-sportsbettingclub.

Centraal Beheer hoofdsponsor van Midwinter Marathon

Sprintlegende Dafne Schippers heeft op vrijdagavond 31 januari het startschot gegeven voor de Centraal Beheer Night Run, onderdeel van de 50e Midwinter Marathon in Apeldoorn. Dit evenement is een onderdeel van het Maatschappelijke Activatie Programma rondom de Europese Kampioenschappen Indoor Atletiek 2025.

Groeiende populariteit Harbour Run Rotterdam

Op 5 oktober 2025 opent de Rotterdamse haven voor de twaalfde keer haar deuren voor de Harbour Run. Dit unieke evenement biedt deelnemers de kans om terreinen en loodsen te betreden die normaal gesloten blijven voor het publiek. In samenwerking met verschillende havenbedrijven, waaronder hoofdpartner Havenbedrijf Rotterdam, wordt een spectaculair parcours gecreëerd. Deelnemers rennen door haventerreinen, beklimmen containers en overwinnen obstakels op unieke locaties die normaal niet toegankelijk zijn.

PUMA en Triple ThreaT bundelen krachten

PUMA gaat een unieke samenwerking aan met Triple ThreaT, het jongereninitiatief en de eerste lokale basketbalclub in Nederland die exclusieve PUMA-basketbaltenues draagt. Naast basketbal biedt de organisatie jongeren een plek waar profbasketballers hun groei stimuleren en begeleiding bieden. PUMA ondersteunt dit initiatief door de missie van Triple ThreaT te omarmen. Dit seizoen debuteert Triple ThreaT in de nieuwe tenues, die ze de komende twee seizoenen vertegenwoordigen. Samen streven PUMA en Triple ThreaT ernaar om niet alleen op het veld, maar ook daarbuiten een blijvend verschil te maken.

Festivalmarkt stabiliseert, aantal concerten groeit

In 2024 vonden er fors meer concerten plaats dan in 2023. Tegelijkertijd daalde het aantal festivals. Festivals en concerten trokken in 2024 gezamenlijk 30,5 miljoen bezoeken, iets minder dan in 2023. Dit blijkt uit de branchecijfers die Respons jaarlijks in opdracht van de Vereniging van Evenementen Makers (VVEM) opstelt.

Partnership tussen De LEGO Group en het Van Gogh Museum

De LEGO Group onthult vandaag de LEGO Art Vincent van Gogh – Sunflowers set. Deze set, ontwikkeld in nauwe samenwerking met het Van Gogh Museum, brengt Van Goghs iconische penseelstreken tot leven in een schilderij van LEGO-stenen.

Marit Bouwmeester Academy komt naar Den Haag

In het voorjaar van 2025 opent de Marit Bouwmeester Academy voor het eerst haar deuren in het Laakkwartier in Den Haag. Dat maakten Marit Bouwmeester en wethouder Hilbert Bredemeijer afgelopen weekend bekend op het Watersport Gala. Deze unieke Academy is een initiatief van Marit Bouwmeester, de meest succesvolle Olympische zeilster ooit, met als doel watersporten toegankelijk te maken voor iedereen. De Academy is opgericht in nauwe samenwerking met Gemeente Den Haag, het Watersportverbond en het Nationaal Fonds voor de Sport.

Inzenden SponsorRingen verlengd

De inschrijftermijn voor de SponsorRingen 2024 is verlengd tot zondag 16 februari 2025. Deze extra tijd biedt sponsorprofessionals en organisaties de mogelijkheid om hun inspirerende sponsorcases in te dienen en mee te dingen naar de meest prestigieuze onderscheiding binnen het vakgebied.

Odido omarmt World Tour in Nederland

Odido Nederland wordt naamgevend partner van de vijfde editie van de ISU Shorttrack World Tour 2024-2025. Voor deze Odido Cup, van 7 tot en met 9 februari 2025, wordt het IJssportcentrum in Tilburg omgetoverd tot een shorttrack-arena. Tijdens deze driedaagse wedstrijdserie nemen de beste Nederlandse shorttrackers het op tegen de absolute wereldtop.

Nationale-Nederlanden neemt afscheid van Egmond Halve Marathon

Vorige week werd de 50e editie van de NN Egmond Halve Marathon georganiseerd. Deze editie markeerde het einde van een belangrijke samenwerking. Nationale-Nederlanden (NN) stopt na zes succesvolle jaren als titelsponsor van dit sportevenement.

Toyota neemt afscheid van TeamNL

Na 8 jaren van samenwerking, komt er een einde aan de internationale overeenkomst tussen het IOC en Toyota. Ook aan de samenwerking tussen NOC*NSF en Toyota komt in Nederland een einde.