Artikelen

Sponsorinkomsten musea blijven stabiel

De sponsorinkomsten van Nederlandse musea zijn in 2022 met 22 miljoen euro op hetzelfde niveau gebleven als in 2021. Dat blijkt uit de nieuwste Museumcijfers van de Museumvereniging.

AT5, GVB, en OBA steunen Amsterdam 750

Op de 748-ste verjaardag van Amsterdam verwelkomt programmabureau Amsterdam 750 drie nieuwe partners: AT5, GVB en OBA (Openbare Bibliotheek Amsterdam).

ING ook in 2024 hoofdsponsor The Streamers

The Streamers geven volgend jaar een nieuw concert in GelreDome. De grootste band van Nederland, die is ontstaan tijdens de lockdowns, keert op zaterdag 19 oktober 2024 terug naar Arnhem. Vanavond start daar een reeks van drie uitverkochte stadionconcerten van de band. ING is opnieuw hoofdsponsor.

'Visma – Lease a Bike wordt nieuwe sponsornaam van Jumbo-Visma'

Visma – Lease a Bike wordt de nieuwe sponsornaam van Team Jumbo-Visma. Dat meldt het doorgaans goed geïnformeerde Wielerflits.

Martin Garrix lanceert speciaal liefdadigheidsbiljet en JBL-speaker tijdens ADE

Martin Garrix maakt dit jaar impact tijdens Amsterdam Dance Event (ADE) met de lancering van zijn eigen biljet voor het goede doel, de ‘’Garrix 10’’. In dezelfde week lanceert hij ook een speciale JBL Flip 6, mede ontworpen door Martin Garrix zelf.

KLM maakt Azië-tournee Concertgebouworkest mogelijk

KLM maakt de tournee van het Koninklijk Concertgebouworkest in Japan en Zuid-Korea mede mogelijk en zorgt voor het vervoer van de musici en de instrumenten.

KNVB en FC88 geven oude voetbalkleding nieuw leven

De KNVB gaat samenwerken met FC88 om gebruikte voetbalkleding een nieuw leven te geven. FC88 is gespecialiseerd in het upcyclen van voetbalkleding en wordt verantwoordelijk voor het omvormen van overtollige en niet-gebruikte KNVB-voetbaltenues tot stijlvolle fan merchandise, waardoor deze items een tweede kans krijgen om te schitteren.

KNKV contracteert IVRM Sport

Het Koninklijk Nederlands Korfbalverbond (KNKV) selecteert IVRM Sport om de reputatie van de korfbalsport en de bond te verbeteren.

Girlpower Radio hoofdsponsor Team Kingdom

Vandaag hebben GirlPower Radio en de KNBSB een contract ondertekend dat het radiostation voor tenminste een jaar, met een optie voor nog twee jaar, als hoofdsponsor verbindt aan Team Kingdom of The Netherlands Women’s Fastpitch Softbal. Een samenwerking gestoeld op de kracht van vrouwen, de liefde voor sport en muziek, inclusiviteit en fun.

Mathijs Kraakman Senior Partnership Manager bij de KNVB

Mathijs Kraakman is vanaf 02 oktober aangesteld als Senior Partnerships Manager binnen de afdeling partnerships van de KNVB.

Damian François nieuwe CEO Techonomy

Damian François is per 1 oktober aangesteld als nieuwe CEO van Techonomy. Tom van den Boom zal de positie van Chief Operating Officer (COO) innemen.

KNVB en ARAG verlengen samenwerking tot 2028

De KNVB en ARAG verlengen hun samenwerking tot 2028. Sinds 2011 is juridisch probleemoplosser ARAG verbonden aan de KNVB als partner van de KNVB-scheidsrechters en de VAR.

We sponsoren heel wat af! Maar hoe krijg je de marketeer mee?

"We sponsoren heel wat af!" Dat zegt Mark Versteegen, directeur sponsoring KPN, in zijn column voor Sponsorreport. Maar hoe krijg je de marketeer mee? "Sponsoring is de snelweg naar succes".

Nationale-Nederlanden en het Jeugdeducatiefonds werken samen

Nationale-Nederlanden (NN) en het Jeugdeducatiefonds werken samen om meer kinderen in aanraking te laten komen met kunst en cultuur.

'Maak sponsorships memorable én measurable'

Afgelopen week bezocht een groep van Nederlandse sponsorprofessionals de Amerikaanse Sponsorship Mastery Summit in Chicago. Een van de deelnemers was Thomas Metz, Manager Brand Partnerships bij VodafoneZiggo. Wat waren zijn key take outs van het congres?