Artikelen

Heineken voor tien jaar Officieel Partner van Ajax

Bierbrouwer Heineken wordt per 1 juli 2025 Officieel Partner van AFC Ajax. Da’s logisch; want beiden zitten al ruim een eeuw in de haarvaten van de stad Amsterdam. Heineken wordt door de samenwerking ook officieel schenkpartner van zowel alcoholhoudend als alcoholvrij bier. Naast het schenken van bier richt Heineken zich samen met Ajax op de verbetering van de fanbeleving en het bevorderen van duurzaamheid zoals afvalreductie en het energiezuiniger maken van de tap- en koelsystemen. In en om het stadion, zoals op de LED-boarding, zal Heineken vooral zichtbaar zijn met de promotie van Heineken 0.0. In de Johan Cruijff Arena wordt al sinds 2017 Heineken geschonken en gedronken. Nu is er óók een verbintenis tussen de voetbalclub en de brouwer uit de hoofdstad.

TBWA\NEBOKO eerste hoofdsponsor van Prazeres United

TBWA\NEBOKO verbindt zich als eerste hoofdsponsor aan Prazeres United, een voetbalclub voor kinderen in de favela’s van Rio de Janeiro. De samenwerking ontstond na een inspirerende presentatie van oprichter Willem Mulders tijdens Culture Café, TBWA’s eigen podium waar elk kwartaal een andere cultuur centraal staat. Met steun van TBWA\NEBOKO helpt Prazeres United inmiddels 100 kinderen met dagelijkse trainingen en lunch.

VriendenLoterij en Ajax verlengen en intensiveren partnership

Ajax en de VriendenLoterij hebben de langlopende samenwerking uitgebreid en verlengd. De VriendenLoterij wordt tot minimaal juni 2030 Official Partner van Ajax. De kern van het partnership is en blijft de steun die de VriendenLoterij en haar deelnemers geven aan de maatschappelijke aspecten van het jeugdvoetbal en andere maatschappelijke activiteiten van de club.

A-Z official periodepartner Keuken Kampioen Divisie

Met trots maakt de Keuken Kampioen Divisie haar eerste periodepartnership met A-Z Barbecue Service wereldkundig. A-Z Barbecue Service is gedurende de vierde periode & Keuken Kampioen Play-Offs de official periodepartner van de Keuken Kampioen Divisie. Beide partijen hebben een samenwerkingsovereenkomst getekend tot het einde van het huidige seizoen.

AFAS versterkt duurzame missie met partnerschap Impact Fair

AFAS Software kondigt aan dat zij enabler is geworden van de Impact Fair. Het softwarebedrijf hecht veel waarde aan Corporate Social Responsibility (CSR) en zet zich in om een positieve impact te creëren op de wereld. Met het partnership met de Impact Fair wil AFAS weer een stap in de goede richting zetten om een betere wereld te realiseren.

De toekomst van festivals: 8 trends die sponsoren niet mogen missen

De festivalindustrie is in beweging en sponsoren spelen een cruciale rol in de evolutie van evenementen. Bezoekers verwachten steeds meer op het gebied van technologie, beleving en personalisatie. Dit biedt merken de kans om zich op vernieuwende manieren te verbinden met hun doelgroep. Hier zijn acht trends die de komende jaren bepalend zullen zijn voor festivals en de kansen die ze bieden voor sponsors.

Laatste kans kaarten SponsorReport Jaarcongres 18 maart

De kaartverkoop voor het SponsorReport Jaarcongres is bijna ten einde. Voor mensen die werkzaam zijn in de culturele sector of bij ngo's en voor studenten geldt een aangepast tarief. Bevestigde sprekers zijn Birger de Geyter (Shikenso), Jeroen van Iersel (Circuit Zandvoort), Marieke Visser (HERA United), Michael Petit (Markteffect), Pieter Kuijpers (More2Win) en Victor Goossens (Team Liquid).

MSQ Sport + Entertainment opent bureau in Amsterdam

MSQ Sport + Entertainment, opgericht in juni 2024 door Jamie Wynne-Morgan en Steve Martin in Londen, breidt volgende maand uit naar Amsterdam en stelt Toan Ravenscroft aan als Managing Partner. Zij zijn allen eerder actief geweest voor M&C Saatchi Sport & Entertainment.

De Goudse verlengt hoofdsponsorschap Sparta tot zomer 2027

Sparta Rotterdam is voor de komende twee seizoenen weer verzekerd van het hoofdsponsorschap van De Goudse Verzekeringen. Het verzekeringsbedrijf uit Gouda vervult deze rol al sinds 2022 en heeft het aflopende contract nu verlengd tot en met het seizoen ’26-’27. De Goudse is daarmee straks meer dan dertig jaar aan de Kasteelclub verbonden. Eerst als hoofdsponsor van 1996 tot 2002, daarna als Official Business Partner tot 2022 en sindsdien opnieuw als hoofdsponsor.

Recordaantal Museumkaartbezoeken in 2024

In 2024 zijn er 9.6 miljoen bezoeken afgelegd met de Museumkaart. Een absoluut record en ruim 100.000 bezoeken meer dan in 2023 toen er 9.5 miljoen bezoeken werden afgelegd. Gemiddeld waren er in 2024 anderhalf miljoen Museumkaarthouders die gemiddeld 6,4 museumbezoeken aflegden. Naast de vergoeding die een museum krijgt per Museumkaartbezoek heeft een bezoek ook een positief effect op de inkomsten uit horeca en de museumwinkel.

LEGO en Formule 1 slaan handen ineen voor unieke samenwerking

De LEGO Groep en Formule 1 hebben een meerjarige samenwerking aangekondigd. Met deze samenwerking willen beide merken hun wereldwijde fanbases samenbrengen en jong en oud betrekken bij de spanning en innovatie van de Formule 1. Het 75-jarige bestaan van het FIA Formule 1 Wereldkampioenschap wordt zo op een unieke en speelse manier gevierd, waarbij technologie, innovatie en creativiteit samenkomen in een nieuwe beleving voor fans wereldwijd.

PLUS wordt Official Partner van de VriendenLoterij Eredivisie

De samenwerking gaat in vanaf het seizoen 2025/’26 en kent een looptijd van vier seizoenen tot en met de zomer van 2029. PLUS was eerder van 2005 tot 2008 en van 2011 tot 2017 partner van de Eredivisie. De geboekte successen in deze periode maakten dat beide partijen uitkijken naar de hernieuwde samenwerking. De komende tijd wordt verder inhoudelijk invulling gegeven aan het partnership.

Recordbedrag van 106,8 miljoen euro voor cultuur

De VriendenLoterij schenkt dankzij de deelnemers over 2024 een recordbedrag van 106,8 miljoen euro aan cultuur in Nederland. Het bedrag komt ten goede aan 79 culturele organisaties, waaronder musea, erfgoedinstellingen en verdeelfondsen. Hiermee kunnen deze organisaties onder andere de collectie verrijken en onderhouden en educatie, tentoonstellingen en andere publieksactiviteiten organiseren om zo aantrekkelijk te blijven voor bezoekers.

Rabobank presenteert nieuwe sponsorsamenwerkingen

Rabobank presenteert vandaag haar nieuwe sponsorsamenwerkingen, waarin de bank haar rol als partner van sportend Nederland verder versterkt. Een belangrijk onderdeel hiervan is de terugkeer naar de wielersport als shirtsponsor van Team Visma | Lease a Bike. Daarnaast breidt Rabobank haar partnerschap met NOC*NSF verder uit als toppartner van TeamNL. Ook zal de coöperatieve bank nog meer investeren in de hockeysport. Het ondersteunen van talentontwikkeling en breedtesport loopt als een rode draad door alle partnerships.

The Flying Dutch herrijst, Metropolis verdwijnt

Terwijl 'The Flying Dutch' na zeven jaar afwezigheid triomfantelijk terugkeert, moet Rotterdam het voor het eerst in 35 jaar zonder het Metropolis Festival stellen. Waar het ene evenement herboren wordt, verdwijnt het andere – en dat zegt veel over de huidige stand van zaken in de festivalwereld.