Artikelen

Arno de Jong meest invloedrijk in sponsoring

De invloedrijkste persoon in de sponsoringindustrie van 2024 is Arno de Jong van de Nederlandse Loterij. De Jong, die terugkeert op de eerste plaats van de Top 25 van SponsorReport, heeft zijn leidende rol in de sector verder versterkt. In juli van dit jaar werd hij benoemd tot Chief Customer Officer en trad hij toe tot de Raad van Bestuur van de Nederlandse Loterij. In deze functie is hij verantwoordelijk voor de klantstrategie, de spelmerken en het integrale commerciële beleid van de organisatie.

Picnic wordt eerste titelpartner wielerploeg Team Picnic PostNL

De supermarkt op wielen ondersteunt voor het eerst een sportploeg. Met deze verbintenis gaat de websuper voor het eerst in zijn bestaan een sportploeg ondersteunen. Team Picnic PostNL is actief op het hoogste niveau van het internationale wielrennen in de UCI WorldTour. Met dit partnership werkt Picnic ook buiten de landsgrenzen aan zijn naamsbekendheid.

VDK Groep Founding Partner Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix 2025 en 2026

De VDK Groep, landelijke topspeler in de installatietechniek, heeft zich als Founding Partner verbonden aan de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix voor 2025 en 2026. Hiermee wil VDK samen met de organisatie van het toonaangevende race-evenement op Circuit Zandvoort het maximale uit de laatste twee edities halen en het volop meemaken.

Eredivisie wordt VriendenLoterij Eredivisie

De Eredivisie heet bij aanvang van seizoen 2025/‘26 de VriendenLoterij Eredivisie. Naast maatschappelijk partner wordt de VriendenLoterij officiële naamgever van de competitie. In alle uitingen wordt de competitie vanaf dan de VriendenLoterij Eredivisie. De nieuwe samenwerking loopt tot en met 30 juni 2029. De Eredivisie en de VriendenLoterij zijn al sinds 2005 nauw aan elkaar verbonden en breiden dus na exact 20 jaar hun succesvolle partnership verder uit.

Al bijna tien jaar iconische en populaire PSV-kersttrui van Energiedirect

De feestdagen komen eraan, en dat betekent maar één ding voor PSV-fans: de iconische PSV-kersttrui is weer terug! Voor de negende keer brengt Energiedirect, trotse partner van PSV, de favoriete rood-witte kerstrui naar de fans.

Voetbal Geeft vervult wens Ryan (8) na zware periode

Een fantastische dag voor de achtjarige Ryan. Zijn droom om als profvoetballer het veld te betreden werd dankzij de videoserie 'Voetbal Geeft' waarheid tijdens de wedstrijd Go Ahead Eagles – Almere City. Bij Ryan werd in een eerder stadium botkanker geconstateerd. De behandeling, waarbij een deel van Ryans been is geamputeerd, is onlangs afgerond. 'Voetbal Geeft' is een initiatief van de VriendenLoterij en Eredivisie.

KNWU neemt afscheid van AGU en verwelkomt Kalas als nieuwe kledingpartner

De Koninklijke Nederlandsche Wielren Unie (KNWU) maakt een transitie door in haar kledingpartnerschap. Na een vruchtbare samenwerking met het Nederlandse fietskledingmerk AGU, dat sinds augustus 2022 de nationale selecties van hoogwaardige wielerkleding voorzag, wordt Kalas, een toonaangevende Tsjechische fabrikant, per 1 januari 2025 de nieuwe performance kledingpartner.

Lancering Nieuwjaarsduik 2025

Vandaag is in Scheveningen de Nieuwjaarsduik 2025 aangekondigd. Op Nieuwjaarsdag kun je op maar liefst 171 plaatsen in heel Nederland en daarbuiten het jaar fris beginnen met een sprong in het koude water, met de bekende oranje Unox-muts op. Dat is een record. Om aan alle locaties bekendheid te geven, lanceert de organisatie het langste ‘ezelsbruggetje’ ter wereld. Op 1 januari worden er ruim 72 duizend nieuwjaarsduikers verwacht, het hoogste aantal deelnemers ooit.

SponsorLive viert tiende verjaardag met inspirerende cases en sprekers

De tiende editie van Sponsorlive en de Belgian Sponsorship Awards, die 5 december plaatsvond in Brussel, markeerde een jubileum met inspirerende keynotes en een recordaantal ingezonden (en gepresenteerde) cases. Het evenement onderstreepte zijn status als de toonaangevende conferentie voor de Belgische sponsormarkt. De conferentie vond plaats in de moderne en stijlvolle AG Campus.

Sanquin bereikt indrukwekkende mijlpaal met educatieve Minecraft-wereld

Operation Aorta, de educatieve Minecraft-wereld van Sanquin, heeft een prachtige mijlpaal bereikt. Meer dan een miljoen spelers hebben deze unieke reis ondernomen en daarmee geleerd over het belang van bloed in ons lichaam. Een bijzondere prestatie, die Sanquin met YouTuber Ronald en drie enthousiaste gamers viert.

ASML en Van Gogh Museum verlengen innovatieve samenwerking

ASML en het Van Gogh Museum hebben hun samenwerking met vier jaar verlengd. Beide partijen hebben een nieuw contract getekend, waarmee het Nederlandse hightechbedrijf als hoofdpartner tot het einde van 2028 verbonden blijft aan het museum. Het doel van de samenwerking is om een bijdrage te leveren aan het onderzoek naar, en beheer en behoud van, de grootste collectie van Vincent van Gogh ter wereld.

FC Utrecht verwelkomt NieuweStroom als nieuwe energiepartner

FC Utrecht heeft een nieuw, driejarig partnership getekend met NieuweStroom, een ambitieus bedrijf dat zich richt op duurzame energie en innovatief energiemanagement. Het contract loopt tot medio 2027 en dit is het begin van een langdurig partnership.

Dutch Grand Prix stopt: Formule 1 verdwijnt na 2026 uit Nederland

De Dutch Grand Prix wordt in 2026 voor het laatst verreden. De organisatie kiest ervoor om het contract met de Formule 1 (FOM) niet te verlengen. Een bewuste keuze, benadrukt Dutch GP-directeur Robert van Overdijk: “We stoppen op het hoogtepunt.” De exacte datum van de allerlaatste Dutch Grand Prix wordt volgend jaar bekendgemaakt.

Verdeling topsportbudgetten vereist scherpe keuzes

NOC*NSF zet bij de verdeling van de topsportbudgetten voor de komende 4 jaar maximaal in op prestatiepotentieel in de verschillende sporten. Verschraling van het totale budget door kostenstijging vereist scherpe keuzes. Daardoor is er minder geld beschikbaar voor de investeringen in talentontwikkeling en innovatie die nodig zijn om ook op lange termijn succesvol te blijven. De nu vastgestelde jaarbudgetten zijn bovendien niet volledig te garanderen omdat de effecten op de sport van enkele kabinetsmaatregelen nog onzeker zijn.

Rotterdamse marathon mag toch groeien: naar 25.000 deelnemers

De NN Marathon Rotterdam, een van de meest iconische loopevenementen van Nederland, staat aan de vooravond van een significante transformatie. Na maanden van overleg, debat en politieke druk is er groen licht gegeven voor een substantiële groei in 2026, het jubileumjaar waarin de marathon voor de 45e keer georganiseerd wordt. De capaciteit wordt verhoogd met minstens 6.000 lopers, en mogelijk zelfs 8.000, waarmee het totaal op 25.000 deelnemers kan uitkomen.