Artikelen

Onderzoek

Een recent onlineonderzoek van Ipsos I&O in opdracht van POS (Platform Ondernemende Sportaanbieders) wijst uit dat Nederland 'verliest' met btw-verhoging op sport.

Richard Verschoor en Build4Performance sluiten partnership

Build4Performance is de nieuwe partner van Formule 2 coureur Richard Verschoor: echte racewereld en virtuele wereld komen samen. Het snelgroeiende bedrijf uit het Nederlandse Hoogeveen is al jaren bezig om voor iedereen een ultieme race ervaring te creëren middels racesimulatoren. Om de realiteit van het racen en het simracen dicht bij elkaar te brengen slaan beide partijen de handen in een. Het partnership sluit aan bij de internationale ambities en verdere groei van Build4performance.

TeamNL Sport Experience afgelopen

De eerste zomer van de TeamNL Sport Experience, powered by Rabobank, zit erop. Bijna 100.000 sportliefhebbers in zeven steden hebben kennisgemaakt met de nieuwe sportbelevingservaring voor jong en oud; een initiatief van sportbonden, ondersteund door het ministerie van VWS en NOC*NSF. “Met het enorme succes van TeamNL bij de Spelen in Parijs als steun in de rug én inspiratie, wordt deze happening in de toekomst alleen nog maar leuker en groter”, aldus ambassadeur Erben Wennemars.

'Startschot' EK Beachvolleybal 2024 klinkt in drie steden tegelijk

Het EK Beachvolleybal, powered by DHL, is gisteren in zowel Apeldoorn, Arnhem als Den Haag begonnen. Op de eerste dag van het toernooi, dat voor de vierde keer in Nederland wordt gespeeld, kwamen ook al de eerste Nederlanders in actie. Op zaterdag en zondag worden in Den Haag (Scheveningen) de finales gespeeld.

Sifan Hassan gehuldigd in TeamNL Huis na unieke prestatie in Parijs

Een prachtig moment in het TeamNL Huis waar Sifan Hassan zich liet huldigen na haar unieke prestatie met een speciaal gecreëerde Nederlandse vlag. Daarin waren op innovatieve wijze de namen van vijftig mensen uit het team achter Sifan geïntegreerd, zoals steun en toeverlaat Jos Hermens, familie, vrienden en fans. Hiermee wordt het team achter de sporter in de spotlight gezet tijdens dit historische moment. Een initiatief van Odido, in samenwerking met TBWA\NEBOKO, om het belang van deze mensen voor de topprestatie te benadrukken. Een prachtig moment voor de eerste vrouw ooit met medailles op de 5.000, de 10.000 meter én de marathon.

AI-livestreamingdienst doet intrede in Tweede Divisie Voetbal

Vanaf het komende seizoen worden alle wedstrijden in de Tweede Divisie live uitgezonden op Eyecons.com. Deze innovatieve stap zal de zichtbaarheid en toegankelijkheid van de competitie aanzienlijk vergroten, waardoor het Tweede Divisie-voetbal voor een breder publiek beschikbaar wordt.

Wereldtop springpaarden en ruiters naar Nederland

Het Europees epicentrum van paardensport, Longines Tops International Arena, organiseert van 23 tot 25 augustus 2024 de Longines Global Champions Tour. Tijdens dit spectaculaire showjumping event in Valkenswaard strijden de beste springpaarden en ruiters ter wereld om de titel.

Nieuwe hoofdsponsoren voor FC Emmen

Dit seizoen zal het logo van Hydrowear op de uitshirts van FC Emmen prijken. Daarmee heeft FC Emmen in het seizoen 2024/2025 twee hoofdsponsoren; eerder presenteerde de club vandaglas al als hoofdsponsor van de thuisshirts, daar is nu Hydrowear bij gekomen voor de uitshirts.

Nederlands Openluchtmuseum opent zes doorzonwoningen

Het Nederlands Openluchtmuseum opent vanaf 21 september een straat met zes doorzonwoningen op het terrein van het museum, de Prinses Margrietstraat 2-12. De straat vertelt het verhaal van het wonen in Nederland van de jaren ‘60 tot nu.

NN Running Team werkt samen met de Plantix-app

Het NN Running Team en marathonwereldster Eliud Kipchoge hebben de krachten gebundeld met Plantix, een digitale app die snelle en eenvoudige herkenning van plagen in gewassen mogelijk maakt door simpelweg een foto te maken.

Nieuwe samenwerking Atlas en Feyenoord

Vanaf het seizoen 2024-2025 verbindt Atlas Safety Shoes zich aan Feyenoord als Official Supplier en Partner van Feyenoord Vrouwen 1. Het Duitse bedrijf, fabrikant van kwalitatieve veiligheidsschoenen, zal in ieder geval de aankomende twee seizoenen bijdragen aan de verdere ontwikkeling van het vrouwenvoetbal bij Feyenoord.

Musical De Tocht failliet

Speciaal voor de schaatsshow over de Elfstedentocht - ‘De Tocht’ - bouwde Friso Bouwgroep het Friso Theater op eigen terrein in Leeuwarden. Doelstelling was om de legacy van de Elfstedentocht door te geven aan volgende generaties. Het was de bedoeling om de voorstelling te prolongeren vanaf oktober. En in de zomer een andere productie te introduceren. Maar helaas liep het allemaal anders.

Mede dankzij Samsung ShotControl Nederlands 3x3-basketbalteam naar olympisch goud

Gisteravond hebben de Nederlandse 3x3-basketballers een historische gouden medaille gepakt op de Olympische Spelen. Op de Place de la Concorde in Parijs wonnen Jan Driessen, Dimeo van der Horst, Arvin Slagter en vlaggendrager Worthy de Jong de olympische finale in overtime van Frankrijk. Samsung feliciteert het team met de eerste olympische medaille in het 3x3-basketball. 

Gamers pakken goud

Goud winnen in Parijs. Atleten van over de hele wereld hebben de afgelopen tijd aan niets anders gedacht. Een medaille om je nek, de Seine aan je voeten en de Eiffeltoren op de achtergrond. Dat is de droom. Dankzij de Internationale Judo Federatie (IJF) en The Invaders kunnen nu ook Minecraft-spelers deze droom waarmaken in ‘Journey to the Great Shiai’.

Sportworx en Touché Sportmarketing verstevigen hun samenwerking.

Waar beide bureaus de afgelopen sportzomer al volop optrokken rondom o.a. Queen & King of the Court en Padel Copa, wordt vandaag bekend dat de samenwerking verlengd en verbreed wordt. Zo zal Touché Sportmarketing strategisch en operationeel het marketingteam van het wereldwijd opererende eventbureau vast ondersteunen. Andersom biedt het event-team van Sportworx extra expertise en slagkracht bij organisatieklussen van het sportmarketingbureau.