Artikelen

Fondsen om trots op te zijn

KPN is vooral bekend van grote sponsorships met de KNVB, de Eredivisie en het Rijksmuseum. Minder bekend zijn de twee grote fondsen waar KPN zijn naam aan heeft verbonden: het KPN Mooiste Contact Fonds en het TEAMKPN Sportfonds. Maar de impact van beiden zijn groot, zegt Mark Versteegen, zowel directeur sponsoring als directeur van het KPN Mooiste Contact Fonds.

Panattoni Park Twente Nieuwe Sponsor van Voetbalclub Heracles

Als nieuwkomer in de regio heeft Panattoni Park Twente zich verbonden als sponsor van voetbalclub Heracles Almelo voor de aankomende derby op 30 maart. Het multifunctionele bedrijfsgebouw Panattoni Park Twente is gelegen op het XL Businesspark in Almelo, is recent opgeleverd en heeft een oppervlakte van maar liefst 55.000 m². Het pand is per direct te huur. Deze sponsoring komt voort uit de wens van Panattoni Park Twente om niet alleen iets terug te doen voor de regio maar ook om actief aan te sluiten bij de lokale gemeenschap en het bedrijvige netwerk in de regio.

Ajax verlengt contract Menno Geelen

De Raad van Commissarissen (RvC) van AFC Ajax NV is voornemens het contract van Menno Geelen te verlengen tot en met 30 juni 2027. Dit met inachtneming van de geldende procedure, waardoor hij na de aankomende Algemene Vergadering van Aandeelhouders (AVA) door de RvC kan worden herbenoemd voor de nieuwe periode. De huidige termijn van Geelen loopt tot en met 30 juni 2026.

Joy Beune nieuwe boegbeeld van Holland America Line

Jarenlang stond Joy Beune bekend als het grootste schaatstalent van Nederland. Met maar liefst vijf wereldtitels bij de junioren en evenveel junioren-wereldrecords, die tot op de dag van vandaag nog steeds staan, weet ze wat winnen is. Na haar overstap naar Team IKO-X2O bewees ze zich ook op het allerhoogste niveau. Met wereldtitels op de 5000 meter, ploegenachtervolging en allround liet ze vorig seizoen zien dat ze tot de absolute wereldtop behoort. Haar grote doel: schitteren op de Olympische Spelen van 2026 in Milaan.

KPN eDivisie Finals: ‘Hollandse Meesters’ strijden om landstitel

Het Rijksmuseum is op zaterdag 19 april het podium van het ultieme Nederlandse esports-evenement. In de Eregalerij van Nederlands’ bekendste museum strijden de vier beste clubs uit de KPN eDivisie met elkaar om het nationale kampioenschap. Een bijzondere combinatie van sport en cultuur, tussen de legendes van het verleden en de e-helden van vandaag.

GASSAN en Team GP Elite verlengen samenwerking in 2025

Het raceteam van GP Elite en GASSAN hebben hun succesvolle samenwerking met een jaar verlengd. Dit werd afgelopen weekend officieel beklonken tijdens de teampresentatie van GP Elite, die werd gecombineerd met een exclusieve Cars & Coffee bij HOUSE of GASSAN in Amsterdam.

Partnership tussen Uber, ARTIS en Jeugdeducatiefonds

Steeds meer basisscholen hebben moeite om excursies te bekostigen. Dat komt onder andere door de stijgende kosten voor vervoer, maar ook omdat veel ouders de vrijwillige ouderbijdrage niet meer kunnen betalen waar schoolreisjes van betaald worden. Hierdoor missen veel kinderen waardevolle educatieve ervaringen buiten het klaslokaal. Om te zorgen dat kinderen de kans krijgen om de natuur te ontdekken, bundelen ARTIS, Uber en het Jeugdeducatiefonds hun krachten. Vanaf vandaag worden jaarlijks zo’n 6.000 basisschoolkinderen opgehaald bij hun scholen en met een speciale 'natuurweetjes-bus' naar ARTIS gebracht, waar ze spelenderwijs leren over natuur en dieren.

Essent en Sparta verduurzamen Het Kasteel

Essent heeft als nieuwe duurzaamheidspartner van Sparta de ecologische voetafdruk van Het Kasteel het afgelopen jaar aanzienlijk verminderd. Sparta Rotterdam beschikt daarmee niet alleen over één van de oudste voetbalstadions van Nederland, maar ook over één van de meest duurzame. “De stappen die we samen met Essent hebben gezet, laten zien dat traditioneel en modern goed samengaan,” zegt Manfred Laros, algemeen directeur van Sparta.

Lymph&Co haalt € 340.201 op met evenement

De negende editie van de 'Hollandse 100' van Lymph&Co was een groot succes gisteren. In en rond schaatstempel Thialf kwamen honderden deelnemers en supporters samen voor een sportieve strijd tegen lymfeklierkanker met een indrukwekkend eindbedrag van € 340.201 voor baanbrekend onderzoek.

KNVB en Alklima/Mitsubishi Electric zetten succesvolle samenwerking voort

Alklima/Mitsubishi Electric en de KNVB hebben besloten hun succesvolle samenwerking met drie jaar, tot 2028, te verlengen. Als partner van De Groene Club blijft Alklima/Mitsubishi Electric een belangrijke rol spelen bij het verduurzamen van accommodaties van verenigingen en inspireert zij het amateurvoetbal op het gebied van duurzame technieken. Met deze verlenging onderstrepen beide partijen hun gezamenlijke ambitie om het Nederlandse voetbal verder te verduurzamen en clubs te helpen bij de overgang naar een groenere toekomst.

Magnum zet zichzelf op de kaart als nieuwe partner van Amsterdam 750

Met de toetreding van The Magnum Ice Cream Company als officiële partner van 'Amsterdam 750' en het culturele festival 'Op de Ring', maakt een opvallende nieuwe speler zijn entree in Amsterdam. De samenwerking markeert niet alleen een lokale betrokkenheid van het wereldberoemde ijsmerk maar valt ook samen met een belangrijke strategische mijlpaal: de afsplitsing van moederbedrijf Unilever. De nieuwe merknaam en positionering worden actief ingezet om het merk wereldwijd én in Nederland sterker op de kaart te zetten.

KNLTB en Volvo verbinden sport en innovatie

De KNLTB en Volvo Car Nederland kondigen een nieuw partnership aan, waarin de innovatieve Volvo EX30 centraal staat. Deze compacte volledig elektrische SUV weerspiegelt de dynamiek en toegankelijkheid van de padelsport. Het partnership is feestelijk gelanceerd tijdens de Dutch Padel Week in Eindhoven.

Shortlist SponsorRingen 2024 bekend

De eerste finalisten voor de SponsorRingen 2024 zijn bekend. Per sponsordomein heeft elke vakjury de beste cases geselecteerd die op dinsdag 8 april hun presentatie zullen geven aan de hoofdjury. Deze jury, bestaande uit Saskia Vernooij, Remco Marinus, Sander Bestevaar, Jorinde Boom en Nathalie Nijhuis-Lam, bepaalt welke cases het meeste indruk maken. Op dinsdag 17 juni worden tijdens de SponsorRingen Awardshow in SugarFactory bij Amsterdam de uiteindelijke winnaars bekendgemaakt.

Thijs Roper gaat samenwerking aan met Sportworx en Touché Sportmarketing

Dit weekend begint de 20-jarige Thijs Roper als kersverse nummer 1 van Nederland aan het EY NK Padel in Eindhoven. Het toptalent voert sinds enkele weken de nationale ranglijst aan en kijkt met extra enthousiasme uit naar het Nederlands kampioenschap. Hij is hiermee de jongste nummer 1 ooit en met plek 154 op de wereldranglijst tevens de hoogst geplaatste Nederlander in de geschiedenis van de padelsport. Maar Roper trekt niet alleen de aandacht met zijn sportieve prestaties. De ‘Flying Dutchman’ – zoals hij vanwege zijn spectaculaire speelstijl wordt genoemd – kondigt een strategische samenwerking aan met Sportworx en Touché Sportmarketing.

Eerste International Running Expo brengt hele Europese hardloopbranche bijeen

De inschrijving is geopend voor Europa’s enige internationale vakbeurs voor de hardloopbranche: The International Running Expo (IRX) op 4 en 5 november. IRX brengt meer dan 300 internationale merken samen en biedt bezoekers een exclusieve blik op de nieuwste innovaties in hardloopkleding en -schoenen, technologie, voeding en blessurepreventie.