Artikelen

H20 Esports Campus en Vissers Legal verlengen samenwerking

H20 Esports Campus heeft bekendgemaakt dat de samenwerking met Vissers Legal, specialist op het gebied van sport- en gamingrecht in Nederland, wordt voortgezet. Deze samenwerking speelt een sleutelrol binnen het Talent Ontwikkelings Programma (TOP) van H20, dat zich richt op de persoonlijke en professionele ontwikkeling van Nederlands gametalent.

RAI Amsterdam stapt in als partner van de TCS Amsterdam Marathon

Le Champion, organisator van de Platinum Label TCS Amsterdam Marathon, heeft een nieuwe samenwerking aangekondigd met RAI Amsterdam als partner voor de Marathon Expo en als sponsor van de TCS Amsterdam Marathon. Deze samenwerking markeert een belangrijke stap voorwaarts in de geschiedenis van het evenement, waarbij de RAI de nieuwe locatie wordt waar de Marathon Expo gaat plaatsvinden van 16 t/m 18 oktober dit jaar.

Enterprise Car Sharing & Rental helpt golftalent Flint van Hattum

Flint van Hattum, een 20-jarig golftalent, is bezig aan een uitzonderlijke missie. Ondanks dat hij pas anderhalf jaar geleden begon met golf, heeft hij zichzelf ten doel gesteld om zo snel mogelijk een handicap van 0 (‘scratch’) te behalen en professioneel golfer te worden. Om deze ambitieuze reis te ondersteunen, heeft Enterprise Car Sharing & Rental hem een elektrische Mercedes EQB ter beschikking gesteld. Sinds 1 januari reist Flint met deze auto door Zuid-Europa om dagelijks te trainen op enkele van de mooiste en uitdagendste golfbanen in Portugal, Spanje, Frankrijk en Italië.

Fair pay op liveoptredens moet structureel worden ingevoerd

Met het succesvol afronden van een pilot wordt gekeken naar een mogelijke oplossing voor structurele fair pay voor alle Nederlandse acts. Binnen de achterban van de VNPF (poppodia) is veel draagvlak en motivatie om hier naartoe te werken. Ook Fonds Podiumkunsten, medefinancier van de pilot, is bereid om hier verder over in gesprek te gaan. Daarnaast wordt gekeken naar sponsoren uit de markt. Onder andere Heineken N.V. is aan het onderzoeken of er een mogelijke bijdrage geleverd kan worden om fair pay te financieren.

Team Visma | Lease a Bike kondigt samenwerking met Bowers & Wilkins aan

Team Visma | Lease a Bike begint het nieuwe seizoen met een nieuwe, toonaangevende partner: Bowers & Wilkins. Deze samenwerking zorgt ervoor dat de renners van Team Visma | Lease a Bike in 2025 zijn uitgerust met hoogwaardige hoofdtelefoons.

Partnership Lowlands en IKEA bekroond met European Festival Award

Tijdens de uitreiking van de European Festival Awards 2025 zijn prijzen toegekend aan de beste festivals, artiesten en initiatieven van het afgelopen jaar. Traditiegetrouw vond de ceremonie plaats op de eerste dag van Eurosonic Noorderslag in Groningen. Voor Nederland was het hoogtepunt een overwinning voor Lowlands in de categorie 'Brand Activation Award' dankzij een innovatieve samenwerking met IKEA.

See Tickets en Tickets for Good bundelen krachten

See Tickets, een vertrouwde naam in de internationale live entertainment industrie, gaat een samenwerking aan met Tickets for Good, een organisatie die zich inzet om tickets toegankelijker te maken voor zorgprofessionals. Via deze samenwerking steunde See Tickets afgelopen kerst Tickets for Good niet alleen met een donatie, maar ook in de toekomst met haar netwerk en technische ondersteuning.

Rabobank verlengt samenwerking met H20 Esports Campus

Rabobank en H20 hebben hun partnership met drie jaar verlengd, waarmee de samenwerking voortgezet wordt die vijf jaar geleden begon. Als founding partner stond Rabobank aan de basis van de H20 Esports Campus in Purmerend en het bijbehorende Rabo Esports Stadium Amsterdam. Deze samenwerking is uitgegroeid tot een belangrijke hub voor innovatie, educatie en creatieve technologie.

Drie partnerships pakken het podium in nieuwe talentenjacht ‘The Headliner’

In de nieuwe talentenjacht, ‘The Headliner’, gaan twee coachteams de strijd met elkaar aan: Nick Schilder & Typhoon en Jacqueline Govaert & Kraantje Pappie. Samen met andere professionals uit de muziekindustrie gaan zij de kijker helpen bij het kiezen van dé nieuwe livesensatie van Nederland. Niet alleen de talenten pakken in deze nieuwe talentenjacht het podium, ook drie sterke partnerships staan in de spotlight van ‘The Headliner’.

Nationale-Nederlanden nieuwe hoofdpartner van Kunsthal Rotterdam

De samenwerking tussen Nationale-Nederlanden (NN) en Kunsthal Rotterdam loopt al sinds 2016, en beide partijen kondigen met trots aan dat de succesvolle samenwerking wordt verstevigd. Vanaf 2025 wordt NN voor een periode van twee jaar hoofdpartner van de Kunsthal. NN en de Kunsthal gaan zich samen inzetten om meer mensen in aanraking te brengen met kunst en cultuur.

Ziggo Dome verstevigt partnerschappen met Coca-Cola en Heineken

De Ziggo Dome, een van de meest iconische concertlocaties van Nederland, heeft onlangs haar langdurige samenwerkingen met Coca-Cola en Heineken verlengd. Beide partnerschappen, die sinds de opening in 2012 bestaan, benadrukken de gedeelde focus op vernieuwing en het bieden van een unieke beleving voor bezoekers. Met deze verlengingen, respectievelijk tot 2029 en 2031, zetten de betrokken partijen koers naar een toekomst vol innovatieve initiatieven en publieksgerichte oplossingen.

Grolsch en FC Twente verlengen sponsorschap

'De Grolsch Veste' blijft de komende 10 jaar de naam van het stadion. FC Twente en Koninklijke Grolsch verlengen hun langdurige samenwerking met nog eens 10 jaar.

Schrijf jouw case in voor de SponsorRingen 2024!

De deadline voor de SponsorRingen editie 2024 nadert snel! Heb jij een inspirerende sponsorcase uit de periode 1 januari 2024 tot en met 31 december 2024? Dit is je kans om jouw werk in te zenden en mee te dingen naar dé erkenning binnen het vakgebied.

Nieuw partnership Van Doorne en het Van Gogh Museum

Vanaf 1 januari 2025 slaan Van Doorne en het Van Gogh Museum de handen ineen in een driejarig partnerschap. Het advocatenkantoor wordt exclusieve sponsor van 'Vincent op Vrijdag', een evenement dat kunst en cultuur toegankelijk maakt op een vernieuwende manier. Met deze samenwerking willen beide partijen niet alleen de kunstsector versterken, maar ook een jongere generatie inspireren met de verbindende kracht van kunst.

ABN AMRO tot en met 2028 hoofdsponsor Ajax Vrouwen

ABN AMRO en Ajax hebben hun langlopende samenwerking verlengd. ABN AMRO blijft minimaal tot en met 2028 hoofdsponsor van Ajax Vrouwen. Dat hoofdsponsorschap loopt sinds 2015; bij de ingang van de nieuwe overeenkomst op 1 juli 2025 is ABN AMRO tien jaar hoofdsponsor van Ajax Vrouwen. De bank, al ruim dertig jaar op diverse manieren als partner aan Ajax verbonden, blijft tevens maatschappelijk partner.