Artikelen

SKIL wordt sponsor van JEGG-SKIL-DJR

Innovatie en ambitie vormen de kern van gereedschapsmerk SKIL. Door te investeren in vooruitstrevende technologieën en te focussen op de toekomst, streeft SKIL ernaar om telkens de lat hoger te leggen. Deze visie sluit perfect aan bij die van De Jonge Renner, de wielervereniging die jong talent klaarstoomt voor de top. Dankzij een nieuwe samenwerking verandert de naam van JEGG-DJR Academy naar JEGG-SKIL-DJR, een stap die de gedeelde toewijding aan vooruitgang en topprestaties benadrukt, zowel op het asfalt als tijdens het klussen.

Janneke van der Wijk nieuwe directeur Publiek Rijksmuseum

Per 1 maart 2025 treedt Janneke van der Wijk toe tot de directie van het Rijksmuseum. Als directeur Publiek is zij verantwoordelijk voor de educatie en publieksprogrammering, fondsenwerving en relatiemanagement en communicatie en marketing van het Rijksmuseum. Van der Wijk is nu werkzaam als directeur van de ELJA Foundation.

RTL stapt aan boord als Presenting Partner van SAIL 2025

RTL en SAIL 2025 bundelen de krachten om het miljoenenpubliek van het grootste vrij toegankelijke evenement van Nederland op te warmen voor de komende jubileumeditie. Van 20 t/m 24 augustus 2025 komen Tall Ships uit alle windstreken naar onze jubilerende hoofdstad om vijf dagen verbroedering te vieren op en rond het water. Naast de 750ste verjaardag van Amsterdam vieren we de 10e editie én 50 jaar SAIL. Na de laatste SAIL in 2015 (de editie in 2020 ging vanwege de pandemie niet door) is het verlangen naar het weerzien met de internationale Tall Ships en bemanningen groot. RTL steunt SAIL als Presenting Partner in de publiekscampagne richting augustus 2025.

BNP Paribas Foundation verlengt partnership met Jeugdfonds Sport & Cultuur

De succesvolle samenwerking tussen Jeugdfonds Sport & Cultuur en het Dream Up-programma van de BNP Paribas Foundation wordt met drie jaar verlengd. Als partner ondersteunt BNP Paribas sinds 2018 via het Dream Up-programma projecten om kinderen uit gezinnen met geldzorgen te helpen hun talenten te ontdekken en ontwikkelen. De afgelopen jaren droeg BNP Paribas bij aan onder meer het El Jackson Education-project en de pilot ‘Jeugdfonds Let’s Dance’.

Een magische samenwerking tussen Apenheul en Mojo

Van 13 december tot en met 5 januari wordt Apenheul omgetoverd tot Winterheul. Dit is het resultaat van een bijzondere samenwerking tussen het Apeldoornse apenpark en Mojo. Op het eerste gezicht twee totaal verschillende organisaties laten met een magische winterwandeling over het park zien dat ze een perfecte match zijn. Roel Welsing, directeur Apenheul, en Frederik van Alkemade, producer Special Events bij Mojo, lichten een tipje van de sluier van dit audiovisuele spektakel. “We willen iets neerzetten met internationale allure.”

Van kwantiteit naar kwaliteit: een nieuwe kijk in sportmarketing

Sportmarketing bevindt zich op een belangrijk keerpunt. Waar het jarenlang draaide om zo veel mogelijk bereik van een logo of exposure via grote kanalen, verschuift de focus nu naar een veel dieper en betekenisvoller niveau: kwaliteit. Sponsors realiseren zich steeds meer dat puur kwantitatieve metrics, zoals views en bereik, niet langer de sleutel zijn tot succesvolle samenwerking. Het gaat nu om return on engagement (ROE), waarbij de diepgang van de interactie en de oprechtheid van de relatie met fans centraal staan: bereiken maakt plaats voor ‘beraken’!

Pipple tekent als official sponsor en strategische AI-partner

PSV verwelkomt Pipple als nieuwe Official Sponsor. Dit innovatieve technologiebedrijf uit Eindhoven gaat de club ondersteunen in het ontwikkelen en implementeren van een AI-strategie, geheel in lijn met de Visie2030. De samenwerking loopt minimaal tot de zomer van 2028.

KPN verbindt jubilerend SAIL 2025

KPN is wederom aan boord als hoofdsponsor van SAIL. In 2025 keert het grootste vrij toegankelijke evenement van Nederland terug voor een driedubbel jubileum: de 10e editie en 50 jaar SAIL, tijdens de 750e verjaardag van Amsterdam. Van 20 t/m 24 augustus komen naar verwachting ruim twee miljoen bezoekers, crewmembers en schippers vanuit de hele wereld samen in onze jarige hoofdstad. ‘SAIL 2025: United by Waves’ staat voor vijf dagen verbroedering langs het IJ, met KPN als hoofdsponsor en onmisbare ‘connectivity-partner’.

De Streaming War

De streamingindustrie is in enkele jaren tijd geëvolueerd van een overzichtelijke markt met een handvol grote spelers naar een complex landschap met talloze aanbieders. Diensten als Netflix, Disney+, Videoland, Viaplay, NPO Plus, Prime Video, HBO Max en Apple TV+ strijden om de aandacht van de kijker met exclusieve films, series en documentaires. Voor consumenten betekent dit een breder aanbod, maar ook een groeiend probleem: hogere kosten en de uitdaging om gewenste content bij elkaar te verzamelen. Waar vroeger één of twee abonnementen voldoende waren, zijn nu vaak meerdere diensten nodig, elk met hun eigen prijskaartje.

Essent brengt nieuwe energie naar Nederlandse Jeugdschaatsdagen

Essent, maatschappelijk partner van de Sven Kramer Academy (SKA), is vanaf de Nederlandse Jeugdschaatsdagen op dinsdag 17 december in Rotterdam als partner onderdeel van dit grootste maatschappelijke schaatsproject van Nederland. Ze sluiten zich aan bij het initiatief van de SKA, Unox en Jumbo Supermarkten.

Museumbezoek cadeau bij Boekenweekgeschenk

De organisatie van onder andere de Boekenweek maakt nieuws bekend over de jubileumeditie van de Boekenweek, als opmaat naar de festiviteiten van 12 t/m 23 maart 2025. Zo gaat de organisatie de samenwerking aan met de Museumvereniging; het Boekenweekgeschenk wordt vanaf komend jaar de toegangskaart voor het museum op de laatste zondag van de Boekenweek.

GirlPower Radio verlengt samenwerking met Team KNBSB

Na een succesvol eerste jaar is de samenwerking tussen GirlPower Radio en de Kingdom of the Netherlands Women's Fastpitch Softball (KNBSB) met twee jaar verlengd. Een samenwerking gestoeld op de kracht van vrouwen, de liefde voor sport en muziek, inclusiviteit en fun. Met het radiostation als hoofdsponsor aan haar zijde slaat het Koninkrijksteam de weg in naar de Olympische Spelen 2028 in Los Angeles.

Antarctic Ice Marathon voor de kinderen van de voedselbank in Nederland

Met de kerstgedachte in het hart zet Jeroen ten Brummelhuis (JTB) zijn indrukwekkende (wereld)reis voort. Na eerdere avonturen tijdens de Berlin Marathon, Spitsbergen Marathon, New York City Marathon en Patagonian International Marathon in Zuid-Chili, staat op vrijdag 13 december 2024 de Antarctic Ice Marathon gepland. Een unieke en extreme uitdaging op Union Glacier, Antarctica, die dit jaar volledig in het teken staat van een warmere kerst voor kinderen van de voedselbank.

Twee Nederlandse cases genomineerd bij de ESA Awards 2025

De European Sponsorship Association (ESA) heeft de shortlist voor de prestigieuze ESA Awards 2025 bekendgemaakt. Deze jaarlijkse prijsuitreiking erkent de meest opvallende en innovatieve sponsorcampagnes in Europa. Dit jaar is wederom sprake van een recordaantal inzendingen, met een groei van 17% ten opzichte van vorig jaar.

Arno de Jong meest invloedrijk in sponsoring

De invloedrijkste persoon in de sponsoringindustrie van 2024 is Arno de Jong van de Nederlandse Loterij. De Jong, die terugkeert op de eerste plaats van de Top 25 van SponsorReport, heeft zijn leidende rol in de sector verder versterkt. In juli van dit jaar werd hij benoemd tot Chief Customer Officer en trad hij toe tot de Raad van Bestuur van de Nederlandse Loterij. In deze functie is hij verantwoordelijk voor de klantstrategie, de spelmerken en het integrale commerciële beleid van de organisatie.