Artikelen

Essent en Sparta verduurzamen Het Kasteel

Essent heeft als nieuwe duurzaamheidspartner van Sparta de ecologische voetafdruk van Het Kasteel het afgelopen jaar aanzienlijk verminderd. Sparta Rotterdam beschikt daarmee niet alleen over één van de oudste voetbalstadions van Nederland, maar ook over één van de meest duurzame. “De stappen die we samen met Essent hebben gezet, laten zien dat traditioneel en modern goed samengaan,” zegt Manfred Laros, algemeen directeur van Sparta.

Lymph&Co haalt € 340.201 op met evenement

De negende editie van de 'Hollandse 100' van Lymph&Co was een groot succes gisteren. In en rond schaatstempel Thialf kwamen honderden deelnemers en supporters samen voor een sportieve strijd tegen lymfeklierkanker met een indrukwekkend eindbedrag van € 340.201 voor baanbrekend onderzoek.

KNVB en Alklima/Mitsubishi Electric zetten succesvolle samenwerking voort

Alklima/Mitsubishi Electric en de KNVB hebben besloten hun succesvolle samenwerking met drie jaar, tot 2028, te verlengen. Als partner van De Groene Club blijft Alklima/Mitsubishi Electric een belangrijke rol spelen bij het verduurzamen van accommodaties van verenigingen en inspireert zij het amateurvoetbal op het gebied van duurzame technieken. Met deze verlenging onderstrepen beide partijen hun gezamenlijke ambitie om het Nederlandse voetbal verder te verduurzamen en clubs te helpen bij de overgang naar een groenere toekomst.

Magnum zet zichzelf op de kaart als nieuwe partner van Amsterdam 750

Met de toetreding van The Magnum Ice Cream Company als officiële partner van 'Amsterdam 750' en het culturele festival 'Op de Ring', maakt een opvallende nieuwe speler zijn entree in Amsterdam. De samenwerking markeert niet alleen een lokale betrokkenheid van het wereldberoemde ijsmerk maar valt ook samen met een belangrijke strategische mijlpaal: de afsplitsing van moederbedrijf Unilever. De nieuwe merknaam en positionering worden actief ingezet om het merk wereldwijd én in Nederland sterker op de kaart te zetten.

KNLTB en Volvo verbinden sport en innovatie

De KNLTB en Volvo Car Nederland kondigen een nieuw partnership aan, waarin de innovatieve Volvo EX30 centraal staat. Deze compacte volledig elektrische SUV weerspiegelt de dynamiek en toegankelijkheid van de padelsport. Het partnership is feestelijk gelanceerd tijdens de Dutch Padel Week in Eindhoven.

Shortlist SponsorRingen 2024 bekend

De eerste finalisten voor de SponsorRingen 2024 zijn bekend. Per sponsordomein heeft elke vakjury de beste cases geselecteerd die op dinsdag 8 april hun presentatie zullen geven aan de hoofdjury. Deze jury, bestaande uit Saskia Vernooij, Remco Marinus, Sander Bestevaar, Jorinde Boom en Nathalie Nijhuis-Lam, bepaalt welke cases het meeste indruk maken. Op dinsdag 17 juni worden tijdens de SponsorRingen Awardshow in SugarFactory bij Amsterdam de uiteindelijke winnaars bekendgemaakt.

Thijs Roper gaat samenwerking aan met Sportworx en Touché Sportmarketing

Dit weekend begint de 20-jarige Thijs Roper als kersverse nummer 1 van Nederland aan het EY NK Padel in Eindhoven. Het toptalent voert sinds enkele weken de nationale ranglijst aan en kijkt met extra enthousiasme uit naar het Nederlands kampioenschap. Hij is hiermee de jongste nummer 1 ooit en met plek 154 op de wereldranglijst tevens de hoogst geplaatste Nederlander in de geschiedenis van de padelsport. Maar Roper trekt niet alleen de aandacht met zijn sportieve prestaties. De ‘Flying Dutchman’ – zoals hij vanwege zijn spectaculaire speelstijl wordt genoemd – kondigt een strategische samenwerking aan met Sportworx en Touché Sportmarketing.

Eerste International Running Expo brengt hele Europese hardloopbranche bijeen

De inschrijving is geopend voor Europa’s enige internationale vakbeurs voor de hardloopbranche: The International Running Expo (IRX) op 4 en 5 november. IRX brengt meer dan 300 internationale merken samen en biedt bezoekers een exclusieve blik op de nieuwste innovaties in hardloopkleding en -schoenen, technologie, voeding en blessurepreventie.

Verslag van SponsorReport Jaarcongres 2025

Afgelopen dinsdag 18 maart vond het SponsorReport Jaarcongres 2025 plaats. Op Circuit Zandvoort – het was voor het eerst dat het congres hier werd georganiseerd – was ‘The future of partnerships’ het thema van de dag. “Bij de jaarlijkse uitreiking van de SponsorRingen kijken we terug, maar we willen ook heel graag samen vooruitkijken en inspelen op alle ontwikkelingen die gaande zijn. Daar zetten we vandaag op in”, aldus SponsorReport Community Manager Martijn Beenen in gesprek met dagvoorzitter Tessa Veldhuis.

DGTL en ABN AMRO bundelen opnieuw hun krachten

Op 18, 19 en 20 april 2025 keert DGTL Festival terug naar de NDSM-werf in Amsterdam. DGTL 2025 viert inclusiviteit in elektronische muziek en kunst met een sterke focus op talentontwikkeling. DGTL en ABN AMRO presenteren de DGTL Academy en New Horizons — twee vooruitstrevende initiatieven die vrouwelijke makers in de elektronische muziek- en kunstwereld ondersteunen.

Europese sponsormarkt groeit naar € 32,9 miljard in 2024

De Europese sponsormarkt heeft in 2024 opnieuw een sterke groei doorgemaakt, zo blijkt uit het 2025 ESA Sponsorship Market Overview, een rapport van de European Sponsorship Association en Nielsen Sports. De totale waarde van sponsoring in Europa steeg met 6,6% naar € 32,91 miljard, waarmee de sector zijn post-pandemische herstel voortzet.

Thierry De Ridder nieuwe Managing Director Golazo Brands NL

Thierry De Ridder is per direct de nieuwe Managing Director van Golazo Brands Nederland. Deze rol is vooralsnog voor het jaar 2025. De Ridder, tot voor kort werkzaam als Strategic & Communication Director van Golazo Brands in België, neemt het roer over in Eindhoven na een aantal personele wisselingen, waaronder enkele in de directie. Met De Ridder krijgt Golazo Brands NL een zeer ervaren man aan het hoofd die zijn sporen ruimschoots verdiend heeft in de (inter)nationale sportmarketing.

Basic-Fit officiële fitnesspartner Tour de France

Basic-Fit, de grootste fitnessketen van Europa, kondigt aan tot 2028 officiële partner van de Tour de France te zijn. Deze samenwerking betreft ook de Tour de France Femmes met Zwift, Paris-Nice en Criterium du Dauphiné.

IKO Insulations en X²O Badkamers verlengen contracten tot 2030

Hoofdsponsoren IKO Insulations en X²O Badkamers hebben allebei een contract getekend tot 2030 met het schaatsteam van de gebroeders Ten Hove. Daarmee is de toekomst van het team, waar onder andere Joy Beune en Bart Swings voor uit komen, in ieder geval tot en met de Olympische Spelen van 2030 verzekerd.

PSV, Philips en Sanquin bekroond met prestigieuze ESA award

PSV heeft in samenwerking met Philips en Sanquin erkenning gekregen op internationaal niveau. Met de indrukwekkende ‘Bloedverwanten’-campagne sleepten ze brons in de wacht in de categorie 'Best of Europe'. Het was het tweede jaar dat een winnende case van de SponsorRingen door het bestuur van de SponsorRingen werd afgevaardigd voor de ESA Awards. De campagne is ontwikkeld door Golazo Brands.