Voorafgaand aan de oefenwedstrijd van het Nederlands Elftal tegen Canada in De Kuip is bekendgemaakt dat de KNVB en Heineken het dertig jarig partnership met nog eens vijf jaar verlengen.
Heineken zal de komende jaren rondom de sportvelden en in voetbalkantines nog steviger inzetten op verantwoord alcoholgebruik, de promotie en beschikbaarheid van Heineken 0.0 bier in zowel fles, blik als op de tap. Naast het amateurvoetbal blijft Heineken verbonden aan de KNVB bekerfinale waarbij ook hier 0.0 bier de boventoon voert. Heineken zal voor maximale fanbeleving rondom de wedstrijden van het Nederlands Elftal (m/v) zorgen
Els Dijkhuizen, Marketing Directeur Heineken: “Voetbal is in Nederland verreweg volkssport nummer één. Waarbij, naast sportiviteit op het veld, het gaat om gezelligheid langs het veld of na de wedstrijd. En dat is precies het domein waar Heineken van meerwaarde kan zijn en daarom past het partnership met de KNVB als een jas. We zijn dan ook heel blij dat we onze langdurige relatie verder voortzetten en kijk uit naar de mooie momenten die we met elkaar gaan beleven.”
Dave Dekker, directeur commercie KNVB: ‘’Met trots verlengen wij opnieuw onze samenwerking met Heineken, een partner die al dertig jaar een onmiskenbare bijdrage levert aan de Oranjebeleving en het Nederlandse voetbal. Ook voor EURO2024 gaan we van hun hand weer ontzettend creatieve EK-inhakers en gadgets zien. Heineken begrijpt de essentie van de Nederlandse voetbalsfeer. We worden Europees kampioen fan beleving.’’
De campagne voor EURO2024 bouwt voort op de succesvolle Heineken 150 jaar campagne met onder meer speciale oranje edities van het blik en de fles. Ook is er een commercial waarin de hoofdpersoon op een plein vol uitgedoste Oranjesupporters z’n vrienden kwijt is, maar gevonden wordt dankzij z'n groene outfit. Met dat inzicht is er samen met het Amsterdamse fashionmerk Baskèts een limited edition shirt ontworpen dat je binnenstebuiten kan dragen: opvallend groen als je je vrienden kwijt bent en oranje als je wilt opgaan in het oranje feestgedruis en de gezelligheid met je vrienden.
Oranjefans kunnen via een activatie in hun favoriete Heineken bar kans maken op het ultieme Oranjezomer shirt van Baskèts en Heineken. Daan de Greef, Commercial Director Baskèts: "We zijn al 8 jaar partner van Heineken, we spreken dezelfde doelgroep aan. We zijn er trots op dat het voor EURO2024 gelukt is om dit unieke premium te ontwikkelen".
Daarnaast maken voetballiefhebbers In 1.800 supermarkten bij aanschaf van een Heineken product kans op unieke prijzen. Zowel voor Jumbo, PLUS, Superunie als Albert Heijn heeft Heineken exclusieve premiums ontwikkelt. Voor Albert Heijn werd de Heineken 'Stoelbox' bedacht. In deze zetel is een biertje altijd binnen handbereik.
Otto Esser, Marketing Manager Heineken: "Wij zijn brouwer van gezelligheid en leverancier van plezier. Heineken viert en verbindt met Nederland."