Manager Partnerships | Sponsoring | Business development

Martijn Beenen verbindt al ruim 20 jaar bedrijven en merken met elkaar.

Door Martijn Beenen

Joost Luiten niet naar Parijs

Joost Luiten, die afgelopen weekend nog deelnam aan het KLM Open, is boos op de sportkoepel NOC*NSF omdat hij als golfer niet mag deelnemen aan de Olympische Spelen in Parijs. Hoewel Luiten voldoet aan de olympische kwalificatiecriteria, wordt hij niet uitgezonden omdat hij niet aan de extra eisen van NOC*NSF voldoet. Deze eisen vereisen dat een golfer in de top 36 van de Olympische ranking moet staan. Luiten uitte zijn frustratie via Instagram en bekritiseerde NOC*NSF voor hun gebrek aan begrip voor de golfsport.

SponsorRingen Aftermovie

Met bijna 300 bezoekers was de Award Show van de SponsorRingen in AFAS Live een geslaagd evenement. De aanwezigen genoten van een avond in Franse sferen, als vooruitblik naar de aanstaande Olympische Spelen in Parijs. Tijdens de Awardshow was er drie keer een optreden van Rani.

Spaar voetbalplaatjes met Lidl

In maart maakte Lidl bekend dat een officieel (internationaal) partnership is gesloten met UEFA. In april leidde dit tot een activatie waarbij de kinderen van Lidl-klanten kans maakten om spelersbegeleider te worden. In mei maakten klanten en medewerkers kans maken op een compleet verzorgde reis inclusief 2 tickets voor een van de groepswedstrijden van het Nederlands Elftal.

Heineken verlengt met de KNVB

Voorafgaand aan de oefenwedstrijd van het Nederlands Elftal tegen Canada in De Kuip is bekendgemaakt dat de KNVB en Heineken het dertig jarig partnership met nog eens vijf jaar verlengen.

Albert Heijn verlengt met de KNVB

Op de KNVB campus in Zeist zetten beide partijen hun handtekening onder een nieuwe tweejarige sponsorovereenkomst.

Drie grote winnaars SponsorRingen

In een gezellige en volle AFAS Live werden gisterenavond de SponsorRingen 2023 uitgereikt. Daarbij vielen meerdere partijen dik in de prijzen: ABN AMRO, Philips & PSV en Mentos & de Grote Prijs van Nederland namen allemaal 2 Awards mee. Opvallend was dat de Ring voor Creativiteit niet werd toegekend aan een van de 4 ingezonden cases.

Martijn Beenen gestart als Community Manager van SponsorReport

Nee, ik ben niet de nieuwe Ad. Ik ben Martijn Beenen en wel ‘at’ your service. Als community manager ga ik zowel inhoudelijk als commercieel vorm en richting geven aan het mooie platform dat Ad voor ons heeft achtergelaten.

Ad Maatjens gestopt als hoofdredacteur van SponsorReport

Na 25 jaar met enorme toewijding te hebben gewerkt in het sponsorvak, heeft Ad Maatjens zijn rol als hoofdredacteur van SponsorReport neergelegd. Sponsoring heeft hem altijd gefascineerd. Echter, nu hij 68 jaar is geworden, vond hij het tijd om het wat rustiger aan te doen.

Oranjecamping Geannuleerd

Tribe Sports heeft moeten besluiten dat de Camping van Oranje, een partnership met KNVB, niet doorgaat. De afgelopen weken is men als organisatie geconfronteerd met teveel onzekerheid en externe factoren die een veilige organisatie van de campings in Hamburg en Berlijn in de weg stonden.

Shirtsponsor Inspirience VII

Sponsoring is voor de betaald voetbalclubs in Nederland een van de belangrijkste inkomstenbronnen. Bij merken en bedrijven is het in veel gevallen een groot onderdeel van de marketingmix. Voor zowel de sponsor als de club is het daarom essentieel om te weten wat iedere geïnvesteerde euro oplevert. Tijdens de 7e editie van de ‘Shirtsponsor Inspirience’, dit keer in Stadion Galgenwaard, werd stilgestaan bij de ontwikkelingen en verschillende methodes om van een partnership een businesscase te maken, gericht op meetbare resultaten en winstgevendheid.