Op de KNVB campus in Zeist zetten beide partijen hun handtekening onder een nieuwe tweejarige sponsorovereenkomst.
“Heel mooi om vlak voor het EK dit nieuws bekend te kunnen maken”, aldus Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie bij Albert Heijn. “Als supporter van voetballend Nederland zijn we bij Albert Heijn blij om onze samenwerking met de KNVB te verlengen en ons in te blijven zetten voor een gezonde en sportieve toekomst voor iedereen.”
“Albert Heijn is voor de KNVB een zeer gewaardeerde partner, zeker ook omdat ze aandacht hebben voor verschillende domeinen”, zegt Dave Dekker, directeur commercie van de KNVB. “Buiten de altijd fantastische Oranje-campagnes zet Albert Heijn zich onder meer in voor schoolvoetbal en een gezonde leefstijl voor voetballiefhebbers. Albert Heijn is een echte supporter van voetballend Nederland en we zijn dan ook blij dat we ons de komende jaren samen kunnen inzetten voor de verbindende kracht van voetbal.”
Dit EK heeft Albert Heijn iets bijzonders in petto voor klanten. Bij elke € 15 aan boodschappen krijgen klanten twee Oranje Spelerskaarten. In totaal zijn er 60 unieke Spelerskaarten met 19 verschillende spelers en de bondscoach. Hiermee kun je samen met vrienden of familie je ideale opstelling maken. Daarbij zijn de kaarten te gebruiken als onderzetter. Ook vind je er weetjes over de spelers. Met de Spelerskaarten kan iedereen het AHA! Oranje Spel spelen.
"Hiermee onderscheiden we ons van de concurrentie", zegt Peter Lansaat, Head of Sponsoring. "Door onze exclusieve samenwerking met de KNVB zijn wij écht de voetbalsupermarkt van Nederland." Aanvullend werd een marketing samenwerking met Heineken aangekondigd. Alleen bij Albert Heijn kunnen mensen de 'stoelbox' van Heineken winnen. Dit is een koelbox waar je op kunt zitten.
Albert Heijn heeft voor het EK een uitgebreide campagne ontwikkeld waarin oranje spelers Cody Gakpo, Denzel Dumfries, Matthijs de Ligt en Tijjani Reijnders het AHA! Oranje Spel samen spelen en op de meest onverwachte momenten de moeilijkste vragen moeten beantwoorden.