Nee, ik ben niet de nieuwe Ad. Ik ben Martijn Beenen en wel ‘at’ your service. Als community manager ga ik zowel inhoudelijk als commercieel vorm en richting geven aan het mooie platform dat Ad voor ons heeft achtergelaten.
Het SponsorReport-platform bestaat momenteel uit een vakblad, website, nieuwsbrief, social media, congres en studiereizen. Daarnaast ligt er een verbinding met de onafhankelijke Stichting De SponsorRingen (waar ik ook bestuurslid ben) en de jaarlijkse SponsorRingen Award Show. Dat komt onder meer tot uiting in de SponsorRingen-special in de juni-editie van het magazine die deze week verschijnt.
SponsorReport en de SponsorRingen werken beiden aan het versterken en stimuleren van de sponsoring sector in Nederland. SponsorReport doet dat door op de juiste manier waardevolle informatie te verstrekken, de markt te monitoren en kennis te delen. SponsorRingen doet dat door excellentie binnen het vak te erkennen, inspiratie te bieden, professionaliteit te stimuleren en betrokkenheid binnen de sponsor community te vergroten.
Transparantie is voor beide partijen heel belangrijk, net zoals het creëren en faciliteren van netwerkmogelijkheden. Want op gelegenheden waar wij, de community, elkaar ontmoeten ontstaat verbinding. Zoals vanavond op de Award Show in AFAS Live, in het voorjaar op ons congres en tijdens onze studiereis naar Chicago begin oktober. Daar wordt geleerd, inspiratie opgedaan en ontstaan nieuwe initiatieven. Tussen sponsoren, gesponsorden en hun adviseurs.
Mijn streven is daarom om het bereik te maximaliseren en de community te vergroten. Zodat we een mooie afspiegeling zijn van de hele sector. Dat betekent een mooie balans tussen de verschillende sponsordomeinen enerzijds en een goede representatie van alle belanghebbenden anderzijds.
We zijn allemaal gebaad bij een bloeiende en innovatieve sponsorindustrie in Nederland. Ad Maatjens heeft daar in elk geval al 25 jaar aan gewerkt. Dankjewel Ad voor wat jij hebt opgebouwd! Gelukkig blijf je wel voor SponsorReport schrijven. Je beruchte lijst van 25 meest invloedrijke mensen in sponsoring die jaarlijks rond Kerst verschijnt willen wij niet missen.
Graag tot sprekens op een van onze evenementen!