Linkin Park opent UEFA Champions League-finale met spectaculaire show in samenwerking met Pepsi

Op 31 mei 2025 betreedt de rockband Linkin Park het podium van de Munich Football Arena voor de 'UEFA Champions League Final Kick Off Show by Pepsi'. De show, vlak voor het belangrijkste Europese clubduel van het jaar, is uitgegroeid tot een vast en prestigieus onderdeel van het Champions League-ecosysteem. Met de komst van Linkin Park kiest Pepsi dit jaar opnieuw voor een act die wereldwijd miljoenen fans aanspreekt.

De samenwerking onderstreept een bredere strategie van Pepsi om cultuur en sport te verbinden via live entertainment. Het merk was jarenlang de naamgevende sponsor van de Amerikaanse Super Bowl Halftime Show, een rol die het in 2022 neerlegde. Sindsdien is Pepsi nadrukkelijker aanwezig binnen het Europese voetbal. Al sinds 2016 is het merk partner van de UEFA Champions League, waarbij het onder meer de Kick Off Show rondom de finale heeft gepositioneerd als hét entertainmentmoment van het toernooi. Artiesten als Dua Lipa (2018), Imagine Dragons (2019), Marshmello (2021) en vorig jaar Lenny Kravitz hebben eerder het podium gevuld. Met Linkin Park voegt Pepsi opnieuw een grote internationale naam toe aan dit groeiende rijtje.

Volgens Guy-Laurent Epstein, Co-Managing Director van UEFA Club Competitions SA (UC3), sluit de show naadloos aan bij de ambitie om het event steeds meer als cultureel ijkpunt te positioneren: “Dit jaar belooft de show een spectaculair moment te worden, met een van de meest iconische rockbands ter wereld die live optreedt vlak voor de belangrijkste wedstrijd in het Europese clubvoetbal. Samen met Pepsi zijn we trots dat we de fanbeleving blijven versterken – zowel in het stadion als voor miljoenen kijkers wereldwijd – met onvergetelijk entertainment op én naast het veld.”

Voor Linkin Park zelf betekent het optreden een nieuwe mijlpaal: “Met ons nieuwe album en de lopende tour worden we overweldigd door de energie en het enthousiasme van onze fans. We kunnen niet wachten om datzelfde gevoel te delen voor de UEFA Champions League Finale,” aldus de band in een gezamenlijke verklaring. “Dit is een totaal nieuwe ervaring voor ons als band, en we kijken ernaar uit om enkele van onze favoriete nummers – oud en nieuw – te delen met de duizenden in het stadion en miljoenen kijkers wereldwijd.”

Eric Melis, VP Global Brand Marketing bij PepsiCo, ziet in de samenwerking een logische vervolgstap in de merkstrategie: “We zijn trots dat een van de meest invloedrijke rockbands van de 21e eeuw dit jaar de UEFA Champions League Final Kick Off Show aanvoert. Linkin Park zal ongetwijfeld een show neerzetten die zijn gelijke niet kent.”

De Kick Off Show is onder meer te volgen via UEFA.com en het officiële YouTube-kanaal van UEFA.

UEFA Women’s Football

Onlangs verlengde PepsiCo zijn partnership met UEFA Women’s Football tot 2030. Daarmee is PepsiCo de eerste partner die zich committeert aan de commerciële cyclus van 2025–2030. Het vernieuwde contract omvat niet alleen sponsoring van de UEFA Women’s Champions League en UEFA Women’s EURO 2029, maar introduceert daar ook de Kick Off Show bij beide finales én bij alle knock-outwedstrijden vanaf de kwartfinales. Voor merken als Pepsi, Lay’s en Gatorade worden naast live optredens ook fanbelevingen en contentcampagnes uitgerold, met als doel het vrouwenvoetbal verder te laten groeien – zowel op als buiten het veld.