Nestlé en de Formule 1 hebben een nieuw partnerschap aangekondigd waarbij KitKat de officiële chocoladereep van de Formule 1 wordt. Deze meerjarige samenwerking is de grootste mondiale merkdeal van Nestlé tot nu toe en markeert een belangrijke stap voor de producent én voor KitKat, een van de populairste chocoladerepen wereldwijd.
KitKat brengt zijn bekende slogan 'Have a Break, Have a KitKat' naar de snelle wereld van de Formule 1 en benadrukt daarmee het belang van een moment van rust, zelfs binnen de dynamiek van de autosport. Met een drukke racekalender biedt de Formule 1 voor KitKat een ideale gelegenheid om miljoenen fans wereldwijd te inspireren tot het nemen van een welverdiende pauze.
De samenwerking gaat officieel van start in het Formule 1-seizoen van 2025, wat samenvalt met het 90-jarig jubileum van KitKat en het 75-jarig jubileum van de Formule 1. Het partnerschap zal wereldwijd worden uitgebreid in 2026. Fans kunnen diverse consumentenacties verwachten, evenals promotionele prijzen en speciale fanzones bij geselecteerde Grands Prix, compleet met branding langs de baan en vrolijke, luchtige content.
Het partnerschap brengt de grote, wereldwijde fanbases van beide merken op een vernieuwende manier samen, waarbij het raceplezier van de Formule 1 wordt gecombineerd met de bekende humor en het gedeelde moment van pauze van KitKat.
“De Formule 1 is een wereldwijd fenomeen met een snel groeiende, diverse fanbase, vooral onder jongvolwassenen,” aldus Bernard Meunier, Head of Strategic Business Units en Marketing en Sales bij Nestlé. “Met zijn wereldwijde bereik en volle schema biedt de F1 KitKat het perfecte platform om iedereen eraan te herinneren af en toe een pauze te nemen. We zijn verheugd om onze kenmerkende humor naar deze spannende sport te brengen en onvergetelijke ervaringen voor fans over de hele wereld te creëren.”
Emily Prazer, Chief Commercial Officer bij de Formule 1, voegt toe: “We zijn verheugd om zo’n wereldwijd bekend en leuk merk als KitKat te verwelkomen als partner. Ze worden universeel gewaardeerd en we kijken ernaar uit om de geweldige ervaringen te zien die zij onze fans op het circuit zullen brengen en de nieuwe doelgroepen die zij met de sport zullen laten kennismaken.”