In maart maakte Lidl bekend dat een officieel (internationaal) partnership is gesloten met UEFA. In april leidde dit tot een activatie waarbij de kinderen van Lidl-klanten kans maakten om spelersbegeleider te worden. In mei maakten klanten en medewerkers kans maken op een compleet verzorgde reis inclusief 2 tickets voor een van de groepswedstrijden van het Nederlands Elftal.
In juni kunnen klanten sparen voor voetbalplaatjes met de sterren van UEFA EURO 2024. Het gaat om meer dan 100 verschillende voetbalplaatjes van voetballers uit heel Europa. De verzameling bevat supersterren en debutanten die in actie komen tijdens het grootste voetbalevenement van Europa. Daarnaast zijn er ook nog “Iconen” te verzamelen. Ultieme sterren die op een groot toernooi geschitterd hebben. Klanten krijgen 3 voetbalplaatjes gratis per 10 euro besteding aan boodschappen.
De verzameling kan bewaard worden in een speciaal verzamelalbum.
Naast het verzamelen van voetbalplaatjes kunnen mensen het officiële Match Atax spel spelen. Dit kan door de QR-code op de achterkant van de voetbalplaatje te scannen! Vervolgens kan er geruild en gespeeld worden met fans over de gehele wereld.