Magnum zet zichzelf op de kaart als nieuwe partner van Amsterdam 750

Met de toetreding van The Magnum Ice Cream Company als officiële partner van 'Amsterdam 750' en het culturele festival 'Op de Ring', maakt een opvallende nieuwe speler zijn entree in Amsterdam. De samenwerking markeert niet alleen een lokale betrokkenheid van het wereldberoemde ijsmerk maar valt ook samen met een belangrijke strategische mijlpaal: de afsplitsing van moederbedrijf Unilever. De nieuwe merknaam en positionering worden actief ingezet om het merk wereldwijd én in Nederland sterker op de kaart te zetten.

“We zijn super trots om het grootste ijsbedrijf van de wereld én nieuwe bewoner van de stad te verwelkomen als officieel partner van Op de Ring én van Amsterdam 750,” aldus Sietse Bakker, directeur van Amsterdam 750. “Naast een bijdrage aan de programmering van het festival zal het bedrijf ook een maatschappelijke bijdrage aan de stad gaan leveren.”

Nieuwe naam, nieuw hoofdstuk

Begin dit jaar werd bekend dat Unilever zijn ijsdivisie afsplitst en deze onderbrengt in een zelfstandige onderneming: 'The Magnum Ice Cream Company'. Peter ter Kulve, President Ice Cream bij Unilever, sprak daarover met trots: “Het is een groot genoegen om eindelijk de naam en merkidentiteit van ons bedrijf te ‘onthullen’, nu we later dit jaar loskomen van Unilever. Onze nieuwe bedrijfsnaam laat duidelijk zien dat het omvormen van gewone momenten tot blijvende herinneringen centraal staat in alles wat we doen.”

De naam verwijst niet alleen naar het vlaggenschipmerk Magnum, maar representeert een portfolio van iconische ijsmerken zoals Cornetto en Ben & Jerry’s. “Magnum is een uiterst succesvol, geliefd en inspirerend merk – het zal ons allemaal met elkaar verbinden”, aldus Ter Kulve. De lancering van het merk en de naamsbekendheid worden kracht bijgezet met de zichtbaarheid in Amsterdam en de betrokkenheid bij het jubileumjaar.

Amsterdam als strategische keuze

Het nieuwe hoofdkantoor van The Magnum Ice Cream Company is gevestigd in het hart van Amsterdam, in het iconische gebouw The Bloomhouse aan de Reguliersdwarsstraat. Die locatiekeuze is geen toeval, benadrukt Ellen van Ginkel, Head of Communications & Corporate Affairs and Sustainability: “Wij hebben bewust voor Amsterdam gekozen, dicht bij de partijen met wie we nu én in de toekomst willen samenwerken. Zoals techbedrijven, financiële en juridische organisaties, en natuurlijk onze klanten.”

Daarnaast is Amsterdam aantrekkelijk vanwege het sterke tech-ecosysteem en de aantrekkingskracht op internationaal talent – niet onbelangrijk voor een organisatie waar inmiddels al zo’n 50 verschillende nationaliteiten op het hoofdkantoor werkzaam zijn.

Een ijsje voor de stad

De toetreding tot Amsterdam 750 wordt gevierd met een knipoog naar het jubileum van 1975: de introductie van de 'Amsterdam Raket', een ijsje met de smaken aardbei-cola-aardbei en slechts 42 calorieën. “En net als bij het vorige jubileum in 1975 hoort een ijsje er natuurlijk bij,” zegt Bakker. “Dus is er de afgelopen tijd achter de schermen hard gewerkt aan de Amsterdam Raket.”

De Magnum Ice Cream Company voegt zich met deze samenwerking bij een indrukwekkende lijst partners van Amsterdam 750, waaronder The HEINEKEN Company, Rabobank, Gassan Diamonds, GVB, Metropoolregio Amsterdam, Waternet, OBA, AT5, Rodi Media, Pathé en De Telegraaf.

De samenwerking kwam tot stand dankzij de inzet van onder anderen Pieter Olierook, Fleur Osté, Thea Koning, Ellen van Ginkel, Bas Beverwijk, Christianne van Eldonk-’t Hart en Marc Nipius van Tribe Company. Bakker spreekt van “een nu al fijne samenwerking.”