Lowlands scoort veel nieuwe partners

Vrijdag jl. is Lowlands van Mojo van start gegaan in Biddinghuizen. Veel bezoekers stonden donderdagochtend al klaar voor de poort, die om 9.00 uur open ging. Het festival was weer ruim van te voren uitverkocht. Ook bedrijven waren deze editie enthousiast om zich te verbinden aan Lowlands. Daaronder opvallend veel merken die bijna nooit of zelfs niet eerder op een festival stonden. Mojo is er in geslaagd om het populaire Lowlands in de marketingmix te krijgen van onder meer Bol, Douwe Egberts, Hornbach, Ikea, KIA en McDonald's.

Mojo slaagt er niet alleen in om grote merken aan zich te binden, de merken voegen ook echt waarde toe aan de beleving van de 65.000 festivalbezoekers. Veel samenwerkingen worden ingestoken op het vergroten van het comfort van de bezoekers. In het bijzonder rond en op de camping. Dit gebeurt op verschillende momenten. Voorafgaand aan het festival kan men al boodschappen bestellen, waaronder producten van Heineken, Coca-Cola en Unilever. Hierdoor hoeft men zelf minder boodschappen mee te nemen. Voor de overige bagage kan gebruik gemaakt worden van speciale bagagewagentjes. Op de camping kunnen bezoekers terecht bij een warenhuis met vele relevante artikelen. Bij je tent word je gewekt met koffieservice. Eenmaal op het festivalterrein kunnen mensen een milkshake of ijsje halen bij McDonald's.

HORNBACH Bagagewagen

Projectbouwmarkt HORNBACH biedt een praktische oplossing voor het gesjouw met bagage; honderden knaloranje, robuuste HORNBACH Bagagewagens (van FORT) staan klaar om zware tassen en kampeerspullen met het grootste gemak naar naar één van de 7 campingvelden te rollen. “De festivalgangers weten hoe het is: sjouwen met je loodzware tassen en kampeerspullen naar je campingplek. Met de HORNBACH Bagagewagen is dat nu verleden tijd. We nemen de Lowlanders letterlijk een last van hun schouders”, zegt Maarten Post, Hoofd Inkoop & Marketing bij HORNBACH Nederland.

Iedereen die de kruiwagen netjes terugbrengt maakt kans op het winnen van een behulpzame bagagedrager. Na afloop van het festival pakt deze je tent in en brengt je bagage hoogstpersoonlijk naar je auto of de bus. Op het festivalterrein lopen ook speciale HORNBACH-runners rond die Bagagewagens weer bij het uitgiftepunt brengen, zodat zoveel mogelijk festivalgangers gebruik kunnen maken van dé festival upgrade. De runners zijn daarnaast bewapend met praktisch gereedschap om kampeerders een helpende hand te bieden, bijvoorbeeld bij het in de grond slaan van tentharingen of het repareren van kapotte tentstokken.

Kia Nrgy Camp

Onder het motto ‘Movement that inspires’ creëert Kia een plek op de festivalcamping waar energie en creativiteit samenkomen. Het door kunstenaars vormgegeven Nrgy Camp heeft drie groepskampeerplekken, uitgerust met elektrische modellen met Vehicle-to-Load-technologie. Met deze innovatieve feature hebben kampeerders 24 uur per dag toegang tot de krachtige batterij van de auto om hun apparatuur duurzaam van stroom te voorzien, of het nu gaat om een airfryer, een blender, minikoelkast of telefoonlader.

"Elektrificatie is een belangrijk thema voor Lowlands, de komende jaren willen wij samen met Kia optrekken om hierin stappen te ondernemen. Het is voor Lowlands belangrijk dat er meer mensen in één auto naar Lowlands komen en dan ook nog liefst met een elektrische auto. Dit is een belangrijk speerpunt om de duurzaamheidsdoelstellingen te halen", zegt Eric van Eerdenburg, Lowlands Festival directeur.

bol Festivalwinkel

Bol is komende jaren de Festivalwinkel van Lowlands en neemt daarmee het stokje over van Hema, dat het 17 jaar heeft gedaan. De winkel is 24 uur per dag open met een uitgebreid festivalassortiment. Nieuw is de pre-order- en pick-up-service: bezoekers kunnen al hun kampeer- en festivalbenodigdheden van tevoren bestellen en ter plekke in De Festivalwinkel afhalen. De pallets in Het Magazijn achter de bol-winkel maken op vrijdag-, zaterdag- en zondagnacht plaats voor dj's tijdens de speciale nachtprogrammering.

"Elk jaar vergeet ik wel weer iets wat ik nodig blijk te hebben tijdens mijn meerdaagse verblijf in Biddinghuizen, en met mij waarschijnlijk vele anderen. Ook kijk ik nu al uit naar het feest in het magazijn”, zegt Eric van Eerdenburg, festivaldirecteur van Lowlands.

Douwe Egberts koffiewekker

De Douwe Egberts koffiewekker is na 11 jaar terug op Lowlands. De koffieservice bezorgt je Douwe Egberts koffietje bij de tent. "Soms hoef je het wiel niet opnieuw uit te vinden voor een goede activatie", zegt Daan Ruitenbeek, Sales en Partnerships manager bij Mojo.

IKEA Drömland

Op Lowlands, waar een uitgebreid dagprogramma doorgaans afgewisseld wordt met nachten vol feesten en weinig slaap, kunnen bezoekers een powernap doen in Drömland, een gigantische IKEA slaapkamer op het festivalterrein. In een reusachtige dome kunnen Lowlanders even ontsnappen aan de drukte in comfortabele bedden met zachte kussens. Prikkels worden zoveel mogelijk weggenomen, zodat Drömland-bezoekers zich goed kunnen afsluiten van het feestgedruis en direct naar dromenland kunnen vertrekken. Daarna zijn ze weer ready to go en kunnen ze vol energie van het festival genieten.

"We snappen dat slapen tijdens een festival vaak bijzaak is, want als bezoeker wil je natuurlijk niks missen. Bij IKEA vinden we slaap een ontzettend belangrijk thema. IKEA Drömland op Lowlands zien we als een geweldige kans om over het belang van slaap te praten en tegelijkertijd de Lowlands-bezoekers het dutje van hun dromen te laten beleven", vertelt Carolien Hulstman, Country Marketing Manager van IKEA Nederland.

Heineken: Club Paradise

Oedipus en Lowlands hebben samen een nieuw bier gebrouwen: Club Paradise. Dit is een fris witbier met 5% alcohol dat toegankelijk is voor iedereen. De naam van het bier is afgeleid van de slogan: ‘A Campingflight to Lowlands Paradise’, wat verwijst naar de tijdelijke community die verrijst op het campingterrein in Biddinghuizen. Oedipus en Lowlands vinden elkaar in de geest van het collectieve, voor iedereen toegankelijk, in alle kleuren en smaken denkbaar.

‘’We zijn niet bang om buiten de lijntjes te kleuren, om te kijken wat daar nog te ontdekken valt. We begrijpen beiden de kunst van het loslaten en weten dat daar juist de magie ontstaat.” aldus Matthijs Booij, Head of Galaxy van Oedipus. ‘’Club Paradise verbeeldt het verlangen van verbinding en naar het paradijs, hoewel dat er voor iedereen anders uit kan zien. Misschien is het een verlangen naar een tropisch strand en een kokosnoot met een rietje onder een parasol, misschien is het een verlangen naar een zweterige meute op een festival. Wat het ook is, in Club Paradise kan iedereen zijn eigen paradijs vinden.”