PSV heeft in samenwerking met Philips en Sanquin erkenning gekregen op internationaal niveau. Met de indrukwekkende ‘Bloedwerwanten’-campagne sleepten ze brons in de wacht in de categorie 'Best of Europe'. Het was het tweede jaar dat een winnende case van de SponsorRingen door het bestuur van de SponsorRingen werd afgevaardigd voor de ESA Awards.
De ‘Bloedverwanten’-campagne, mede mogelijk gemaakt door Philips en Sanquin, werd bekroond met de prestigieuze ‘Best of Europe Bronze’ Award. De impactvolle campagne kreeg extra betekenis door de onvergetelijke inzet van PSV-perschef Thijs Slegers. Ondanks zijn ziekte tilde hij de campagne naar ongekende hoogtes met zijn oproep om bloed te doneren. Dit raakte de juiste snaar en resulteerde in maar liefst 4.462 nieuwe donoren – ver boven het doel van 1.913, een getal dat verwijst naar het oprichtingsjaar van PSV.
Philip Scholts, Manager Brand & Partnerships bij Philips: "Als je werk kunt maken waarmee je levens kunt redden, dan maakt ons dat heel erg trots. Dat is de kracht van sponsoring. Mensen kregen niet alleen kippenvel van deze campagne maar kwamen ook daadwerkelijk in actie. We zijn heel blij dat onze case dit jaar is afgevaardigd door De Stichting SponsorRingen."
Foto: v.l.n.r. Pim Broere (PSV), Philips Scholts (Philips), Laurens van Leuken (Golazo Brands)
Het succes van ‘Bloedverwanten’ onderstreept de kracht van de samenwerking tussen PSV, Philips en Sanquin. Ditmaal wordt samen bewezen dat sport en maatschappelijke betrokkenheid elkaar versterken en een blijvende impact hebben.