Artikelen

Nespresso op Lowlands

Afgelopen weekend vond Lowlands plaats. Opnieuw was La Terraza van Nespresso een van de plekken die je niet kon missen. Kijk hieronder de aftermovie van deze inmiddels iconische activatie. De activatie werd wederom verzorgd door merkactivatiebureau Kumpany.

EK Wielrennen 2023 wordt gesponsord door Exact 

De Europese Kampioenschappen Wielrennen 2023 zijn powered by Exact. De ontwikkelaar van bedrijfssoftware voor mkb’ers is presenting partner van het Europese evenement dat dit jaar georganiseerd wordt in Drenthe.

Heineken kan imago opkrikken met sponsoring Dutch GP

Mede door de statiegeldaffaire en de aanwezigheid in Rusland hapert de pr-machine van Heineken. Op de lijst van sterkste sponsormerken van Nederland staat Heineken nu op de 16e plaats. Sponsoring van de Grand Prix van Zandvoort kan de reputatie van Heineken versterken, dankzij de topscore van het race-evenement op de imagofactor kwaliteit. De Dutch Grand Prix scoort hierop ruim voor de Marathon van Rotterdam en de Amstel Gold Race, blijkt uit het Sponsor Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy. Het onderzoek meet sinds 2008 de reputatie van de grootste sponsors en hun sponsorpartners. Hema is in 2023 het sterkste sponsormerk van Nederland.

Purpose Pole Position zet duurzaam e-racen op 1

Purpose Pole Position wil de energietransitie ondersteunen door elektrische racewedstrijden naar Rotterdam te halen. Tijdens de aanstaande Wereldhavendagen in Rotterdam zijn voor het eerst de racewedstrijden met volledig elektrische boten te zien. Daikin en ComeOn Casino hebben zich inmiddels aan de komende races als naamgever verbonden.

Sifan Hassan gaat samenwerking aan met Summio Parcs

Sifan Hassan heeft zich vlak voor het WK Atletiek verbonden aan vakantieparkenmerk Summio Parcs. Donderdag kwamen Global Sports Communication en Summio Parcs tot een samenwerkingsovereenkomst van twee jaar. De meervoudig wereld- en Olympisch kampioene zet zich de komende jaren actief in voor deze nieuwe speler op de Nederlandse vakantieparkenmarkt.

NXT Level Sports Nutrition nieuwe partner 3X3 Unites en FIBA 3X3 World Tour Amsterdam Masters

3X3 Unites presenteert met trots NXT Level Sports Nutrition, het sportvoedingsmerk van Basic Fit, als nieuwe partner. 3X3 Unites en NXT Level Sports Nutrition zetten samen in op educatie van jongeren binnen de programma’s van 3X3 Unites in relatie tot gezonde voeding.

Radio 538 is Official Media Partner Eredivisie

Radio 538 is met ingang van seizoen 2023/2024 Official Media Partner van de Eredivisie. Met deze samenwerking verbindt de radiozender zich voor twee jaar aan de Eredivisie en de achttien Eredivisieclubs. Voor de luisteraars zijn er regelmatig unieke prijzen te winnen.

ASN Foundation is partner van tentoonstelling 'Vrouwen aan het front'

Vanaf 19 augustus 2023 is de tentoonstelling 'Vrouwen aan het front' te zien in het Fotomuseum Den Haag. ASN Foundation is partner van deze tentoonstelling, waarin het werk van 8 vrouwelijke oorlogsfotografen wordt getoond. Aan de hand van hun werk belicht de tentoonstelling de opkomst, ontwikkeling en impact van oorlogsfotografie. Klanten van ASN Bank krijgen op vertoon van hun betaalpas korting op de entreeprijs.

Coca‑Cola en Lowlands presenteren ‘Trip down memory lane’

Deze maand viert hiphop zijn vijftigste verjaardag. Hiphop kent inmiddels een diversiteit aan muzikale en culturele aftakkingen. Lowlands biedt traditiegetrouw veel ruimte aan het genre, zo ook dit jaar! Coke Studio presenteert in samenwerking met Lowlands en Foundation Amsterdam HipHop Academy een ‘trip down memory lane’ met speciale gasten als Big2, Zoë Tauran, Adje en Sticks.

Bols gaat de festivalmarkt op

Brand partnership-bureau 10WAVES & The Lucas Bols Company laten festivalgangers kennis maken met “Ready-to-Enjoy Cocktail Tubes” van Bols tijdens het Festival Macumba & Elrow Town Festival.

European Para Championships 2023 introduceert Paraverse

In aanloop naar de European Para Championships (EPC2023) lanceert creatief sportmarketingbureau TDE in samenwerking met het topsportevenement de Paraverse. De Paraverse is een interactieve metaverse binnen Roblox, een met name onder jongeren geliefd platform, en staat volledig in het teken van de European Para Championships die van 8 tot 20 augustus plaatsvinden in Rotterdam Ahoy.

adidas gaat partnership aan met freerunster Noa Diorgina

adidas gaat een samenwerking aan met de 18-jarige freerunster; Noa Diorgina. Met indrukwekkende prestaties op haar naam, waaronder het winnen van de Female Red Bull Art of Motion World Champion-titel op haar zestiende en het behalen van goud en zilver op 'The World Games' in 2022, heeft Noa zichzelf bewezen als een groot talent in de freerun community.

Eindhoven Airport ook komende 3 jaar partner van PSV

PSV en Eindhoven Airport verlengen de huidige samenwerking met nog eens drie jaar. Daarbij dient de luchthaven als vertrek- en aankomstpunt voor de Europese trips van de hoofdmacht en wordt er samengewerkt aan de positionering en branding van de metropoolregio Brainport.

CM.com in 2024 en 2025 Event Supplier Dutch GP

CM.com heeft als Event Supplier zijn verbintenis met de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix met twee jaar verlengd. CM.com is al vanaf de terugkeer van de Dutch Grand Prix in Zandvoort verantwoordelijk voor het digitale platform dat in hoge mate bijdraagt aan een optimale digitale klantbeleving van de honderdduizenden bezoekers. CM.com stopt als naamgever van het circuit.

Decathlon naamgever World Padel Tour Amsterdam Open

Decathlon en de World Padel Tour (WPT) Amsterdam Open zijn een samenwerking overeengekomen die het sportmerk tot en met 2024 als naamgever verbindt aan het grootste padeltoernooi op de internationale kalender. De WPT Decathlon Amsterdam Open vindt van 11 tot en met 15 oktober aanstaande plaats in AFAS Live.