Artikelen

Kleine stijging commerciële baten KNVB

De KNVB heeft zijn inkomsten uit commerciële baten in het seizoen 2013 – 2014 licht zien stijgen met 0,18 miljoen euro naar 24,189 miljoen euro.

Fonds 21: de nieuwe naam voor SNS REAAL Fonds

Vanaf vandaag is Fonds 21 de nieuwe naam voor SNS REAALFonds. Fonds 21 is een actueel en ondernemend fonds dat de Nederlandse samenleving wil verrijken door de projecten die het steunt. Fonds 21 bevordert Kunst & Cultuur en Jongeren & Maatschappij.

Fila tot en met Winterspelen 2018 kledingsponsor KNSB

De nationale schaatsteams langebaan, shorttrack, kunstrijden en inline-skaten alsmede KNSB Jong Oranje zullen de komende vier jaar in kleding van Fila schaatsen.

Lotto en BrandLoyalty tekenen sponsorcontract als TEAM LottoNL

Het Belkin Pro Cycling Team en schaatsploeg Team BrandLoyalty hebben vandaag de overeenkomst ondertekend met Lotto, onderdeel van De Lotto, en BrandLoyalty.

Sponsor- en reclame inkomsten Feyenoord iets gedaald

Bij Feyenoord zijn de inkomsten uit sponsoring en reclame in het seizoen 2013-2014 met 0,3 miljoen euro licht gedaald naar 21,384 miljoen euro.

Powerhouse subsponsor Team Vestas Wind in Volvo Ocean Race

In deze editie van de Volvo Ocean Race zal Powerhouse optreden als subsponsor van Team Vestas Wind. De Volvo Ocean Race biedt Powerhouse, het grootste online energieplatform voor zakelijke grootverbruikers in Nederland, een unieke kans om haar naamsbekendheid en de merkherkenning nationaal en internationaal een sterke impuls te geven.

Sponsorinkomsten Ajax gedaald

De sponsorinkomsten van Ajax zijn in het boekjaar 2013-2014 met 1,4 miljoen euro gedaald naar 23,8 miljoen. Redenen zijn onder meer het failliet van sponsor Oad en een lagere variabele bonus van hoofdsponsor AEGON.

Alpecin wordt co-sponsor Team Giant-Shimano

Met ingang van januari 2015 wordt shampoo producent Alpecin naamgevend co-sponsor van het Team Giant –Shimano. Het wielerteam verandert zijn naam in Team Giant-Alpecin.

Co-sponsor voor AfterPay-vrouwen

Travelbags.nl is de nieuwe co-sponsor van het AfterPay developmentteam. De online winkel voor koffers en tassen verbindt zich voor één seizoen aan het opleidingsteam van iSkate.

'Blade Babe' gezicht in Nike-campagne

Marlou van Rhijn is door Nike uitgekozen als het gezicht van een grote Europese reclamecampagne.

Sponsoring in tennis groeit wereldwijd met 4,4%

De wereldwijde sponsoring in tennis (amateur en professioneel) stijgt in 2014 naar verwachting met 4,4% tot $ 739 miljoen (570 miljoen euro), zo blijkt uit onderzoek van het toonaangevende onderzoeksbureau IEG.

KLM en Rijksmuseum sluiten partnership

President-directeur Camiel Eurlings van KLM en hoofddirecteur Wim Pijbes van het Rijksmuseum hebben hun handtekening gezet onder de afspraak dat de luchtvaartmaatschappij de komende twee jaar het transport van zowel collectie als mensen van het Rijksmuseum sponsort.

Jupiler stimuleert concertbezoek met poppodia app

Om het bezoek aan poppodium concerten te stimuleren introduceert Jupiler de Poppodia Planner. Deze app bevat de actuele concertagenda’s van de Nederlandse poppodia en geeft tips voor optredens van favoriete artiesten en bands. De app draait op iOS en is gelinkt aan Facebook en iTunes voor selectie van de persoonlijke muziekvoorkeur.

ABN AMRO beëindigt hoofdsponsoring Cricketbond

ABN AMRO zal het in maart 2015 aflopende hoofdsponsorcontract met de Cricketbond niet verlengen.

AkzoNobel lanceert Van Gogh collectie

Kleurexperts van AkzoNobel hebben in samenwerking met het Van Gogh Museum een verfkleurenlijn gerealiseerd, waardoor iedereen een meesterwerk van hun huis kan maken.