Artikelen

Team LottoNL-Jumbo en M Line verlengen

Team LottoNL-Jumbo en M Line hebben hun samenwerking met twee jaar verlengd tot en met 2018. De matrassenfabrikant ondersteunt de gecombineerde schaats- en wielerploeg sinds 2014.

TeamNL gaat Toyota rijden

NOC*NSF en Toyota importeur Louwman & Parqui beginnen het nieuwe jaar sportief. De importeur overhandigt vandaag 50 Toyota’s Aygo, Yaris benzine/hybride en Auris TS Hybride modellen aan evenzoveel Nederlandse Olympische en Paralympische sporters van TeamNL.

SRC Reizen partner Van Gogh Museum

SRC Reizen wordt partner van het Van Gogh Museum. Wibo Anema (directeur SRC Reizen) en Axel Rüger (directeur Van Gogh Museum) tekenden een partnerovereenkomst voor een periode van twee jaar.

Peter Rovers vertrekt bij PSV

Manager Commercie Peter Rovers vertrekt per 1 februari aanstaande bij PSV. Rovers was ruim vijf jaar actief in het management van PSV. In die periode was hij verantwoordelijk voor Marketing, Media en Merchandising en de laatste jaren ook voor Commercie.

Sponsoruitgaven groeien wereldwijd

Ook in 2017 zullen wereldwijd de uitgaven voor sponsoring met 4,5% groeien naar 62,8 miljard dollar. Dat blijkt uit het nieuwste, jaarlijkse, rapport van het Amerikaanse onderzoeksbureau IEG waarin vooruit wordt gekeken op het huidige jaar.

Anna Kesler start cultuursponsoring adviesbureau

Anna Kesler start haar eigen strategisch kunst- en cultuursponsoringadviesbureau ANNA.K.

Motivaction neemt Trendbox over

Motivaction neemt het in problemen geraakte onderzoeksbureau Trendbox over. Met deze overname - vlak voor de jaarwisseling - garandeert Motivaction de opdrachtgevers van Trendbox de voortzetting en afronding van lopende projecten, en biedt zij continuïteit voor de onderzoeken in 2017.

Amref Flying Doctors werkt samen met Schiphol

Schiphol en Amref Flying Doctors zijn sinds 1 januari 2017 een samenwerking aangegaan voor de duur van drie jaar om geld in te zamelen en aandacht te vragen voor een betere gezondheid in Afrika.

Royal Canin breidt samenwerking met Hulphond uit

Royal Canin Nederland en Hulphond Nederland breiden de samenwerking uit in 2017 en 2018. Royal Canin, inmiddels 12 jaar hoofdsponsor, komt hiermee tegemoet aan de groeiende vraag van het aantal honden dat de stichting jaarlijks opleidt.

Bob van Oosterhout meest invloedrijk in sponsoring

Bob van Oosterhout, oprichter en directeur van sportmarketingbureau Triple Double, is door Sponsorreport uitgeroepen tot meest invloedrijke persoon in de Nederlandse sponsorindustrie.

Reactie Jan de Jong (NOS) op handbal-affaire

Jan de Jong, algemeen directeur van de NOS, reageert op de affaire rondom het wissen van de logo''s op het shirt van de handbaldames. Hij laat weten ook geen voorstander van dit soort ingrepen in het beeld te zijn en zullen wat hem betreft in principe niet meer voorkomen.

DPD stopt shirtsponsoring Willem II

DPD stopt na het huidige Eredivisieseizoen als shirtsponsor van Willem II. De pakkettenvervoerder is dan zeven seizoenen lang rugsponsor geweest. Wel verlengt DPD het sponsorschap, maar dan als business partner.

Accenture en Rabobank kiezen opnieuw voor TA

Deze week bekrachtigden de twee hoofdpartners van Toneelgroep Amsterdam de voortzetting van hun samenwerking. Zowel Rabobank Amsterdam, als Accenture onderkennen hiermee het belang van TA voor de internationale uitstraling en de economische bedrijvigheid van de stad.

NOS Sportjournaal wist namen handbalsponsors

Het NOS Sportjournaal heeft deze week na afloop van de samenvatting van de EK-wedstrijd van de Nederlandse handbaldames twee keer alle sponsors op het shirt van de handbalsters onzichtbaar gemaakt. Chris Woerts en Marcel Beerthuizen reageren verbaasd op de gang van zaken. Specialist op het gebied van intellectueel eigendom Sven Klos juicht het toe als de discussie hierover eindelijk gevoerd gaat worden.

Deutsche Bank en Concertgebouw verlengen samenwerking

Het sponsorcontract tussen Deutsche Bank als samenwerkingspartner van Het Koninklijk Concertgebouw in Amsterdam is onlangs verlengd.