Artikelen

IEG 2017: Het maatschappelijke en sportieve gezicht van ING

Tjitske Benedictus is Hoofd Sponsoring & Events van ING. Op de IEG Sponsorship Conference in Chicago presenteerde zij de sponsorstrategie van ING aan een internationale groep congresbezoekers. Tjitske vertelt in de achtste aflevering van Today at IEG wat ING drijft en hoe dit wordt vertaald naar de sponsorstrategie van ING. Een boeiend verhaal over zowel het maatschappelijke als het sportieve gezicht van ING. Bekijk de achtste aflevering van Today at IEG hieronder.

IEG 2017: Fan first principe is een must in moderne sportmarketing

De derde dag op de IEG Sponsorship Conference in Chicago werden er veel business cases gepresenteerd van merken en rechtenhouders die succesvol fans weten te betrekken. In de vijfde aflevering van Today at IEG concluderen Bob van Oosterhout en Peter Sprenger dat het fan first principe een must is in moderne sportmarketing.

IEG 2017: Tom van Kuyk over de vernieuwde sponsorstrategie van Rabobank

Tom van Kuyk, sponsorstrateeg van Rabobank, vertelt in de tweede aflevering van Today at IEG over de sponsorstrategie van de Rabobank. De nieuwe keuzes hierin werden afgelopen week in Nederland gepresenteerd.

IEG 2017: Nathan Lindberg (Twitch): "eSports is the playground for millennials

Het eSportskanaal Twitchis een echte gamechanger in de mediawereld. Het is inmiddels een gearriveerd kanaal dat meer dan honderd miljoen eSportsfans verbindt. Nathan Lindbergh is director Global Sponsorships van Twitch. Hij vertelt in de vierde aflevering van Today at IEG over wat eSports is en hoe deze markt zich ontwikkelt.

Sports conferentie duidt ontwikkelingen in veranderende sportmarkt

Op 19 mei aanstaande wordt de eerste eSports conferentie in Nederland gehouden.

IEG 2017: Dag twee

Op dag 2 van het IEG Sponsorcongres duizelt het Bob van Oosterhout van de vele rake one-liners die hij hoort.

Eredivisie Zaalvoetbal en Socios Sports starten mediapartnership

Socios Sports is de nieuwe media- en contentpartner van Eredivisie Zaalvoetbal. De samenwerking is met name gericht op het online platform eredivisie-zaalvoetbal.nl dat onlangs is gelanceerd.

IEG 2017: Digital, content en data

De kop is eraf in Chicago. Vier dagen lang wordt er op de IEG Sponsorship Conference ingegaan op de veranderingen in sponsoring en marketing.

Dutch College League krijgt AXE en Taco Bell als partner

De winterstop heeft de Dutch College League AXE en TACO Bell als partner gebracht. Beide merken stappen hiermee in de wereld van eSports.

TennisEvents en AHG samen in NK Bedrijfstennis

Voor het eerste NK Bedrijfstennis, 23, 24 en 25 juni 2017 in Apeldoorn (Gelderland), slaat TennisEvents by Eltingh Haarhuis de handen ineen met Active Health Group.

Helden aan de Bal brengt ING-sponsorships samen

Vanaf 24 maart presenteert het Nederlands Openluchtmuseum Helden aan de Bal, Hoe Nederland oranje kleurt. De tentoonstelling vertelt het verhaal van de hoogtepunten in de Nederlandse voetbalgeschiedenis vanaf 1974. Helden aan de Bal wordt gesponsord door ING, hoofdsponsor van het Nederlandse voetbal en sponsor van het Nederlands Openluchtmuseum.

Decathlon nieuwe partner Dikke Banden Races

De KNWU heeft met Decathlon Nederland een nieuwe partner gevonden voor de Dikke Banden Races.

Kunstbende en Rabobank sturen jonge cultuurmakers naar Lowlands

Kunstbende, de landelijke wedstrijd voor jong creatief talent, bundelt de komende vier jaar haar krachten met de Rabobank. Gezamenlijke missie: jongeren van 13 t/m 18 jaar helpen bij de ontwikkeling van hun creatieve talent. Hierdoor wordt Nederland verrijkt met een nieuwe generatie cultuurmakers. Een nieuwe Kunstbende-area op Lowlands 2017 vormt het hoogtepunt van deze samenwerking.

Lansaat naar KPN

Peter Lansaat gaat medio april aan de slag bij KPN waar hij sportmarketeer voetbal wordt en gaat werken voor het partnership van KPN met Eredivisie/Fox Sports.

Teamflex en Leeuw Rallysport sluiten partnerovereenkomst

Teamflex en Leeuw Rallysport hebben vandaag een partnerovereenkomst gesloten voor één jaar. Teamflex is daarmee de belangrijkste partner van het Leeuw Rallysport team voor de Dakar rally 2018. Uniek aan dit partnership is dat Teamflex een chauffeur gaat werven voor de servicetruck.