Artikelen

AkzoNobel verbindt zich aan The Ocean Cleanup

AkzoNobel en The Ocean Cleanup bundelen de komende vijf jaar hun krachten om het tij te keren bij de aanpak van de vervuiling van de wereldzeeën. Door de samenwerking is de opruiming van plastic een stap dichterbij gekomen.

Mei meest succesvolle maand voor Voordekunst

Voordekunst.nl heeft mei 2017 afgesloten als meest succesvolle maand ooit. Deze maand is meer dan 500.000 euro via crowdfunding gedoneerd aan culturele en creatieve projecten. Het vorige record dateerde uit april 2016, met 493.000 euro.

De Graafschap op zoek naar nieuwe shirtsponsor

De Graafschap moet op zoek naar een nieuwe shirtsponsor. Seesing Personeel verdwijnt van de borst van het Doetinchemse tricot in het nieuwe seizoen. Dat meldt De Gelderlander.

NN nieuwe hoofdsponsor Zevenheuvelenloop

NN is de nieuwe hoofdsponsor van de Zevenheuvelenloop. De komende drie jaar heet dit Nijmeegse hardloopevenement daarom de NN Zevenheuvelenloop. Naast de NN CPC Loop Den Haag en de NN Marathon Rotterdam is dit het derde grote loopevenement waarbij NN als supporter van alle hardlopers betrokken is.

Meike ter Braak hoofd Communicatie & Marketing Rijksmuseum

Meike ter Braak start op 1 juni als Hoofd Communicatie & Marketing van het Rijksmuseum. In die functie zal Meike leiding geven aan de teams Marketing & Sales, Evenementen en Pers & Publiciteit.

Adecco selecteert 1730 vrijwilligers voor EK Vrouwen

Als partner van WEURO 2017 heeft Adecco 1730 vrijwilligers geselecteerd voor het aankomende EK voetbal vrouwen. Deze selectie kwam tot stand na een periode van scouting en werving van het Talent Team van Adecco.

Opel blijft strategisch partner Feyenoord

Opel blijft de komende drie jaar als Strategisch Partner aan Feyenoord verbonden. Nadat beide partijen eerder al hun intentie uitspraken om de samenwerking na afloop van het vierjarige hoofdsponsorschap (2013-2017) voort te zetten, is dit definitief bekrachtigd met de ondertekening van een nieuwe overeenkomst.

KNHB en ONVZ investeren in vitaliteit

ONVZ Zorgverzekeraar en de Koninklijke Nederlandse Hockey Bond (KNHB) gaan samenwerken om vitaliteit op het hockeyveld te bevorderen. Daarmee wordt ONVZ official partner met als aandachtsgebied vitaliteit en gezondheid.

Helft danceliefhebbers bezoekt ten minste één event per jaar

Nederland blijft goed verdienen aan de Dance-industrie. Nadat de exportwaarde in vijf jaar tijd ongeveer verdrievoudigde lijkt nu een moment van stabilisatie en gematigde groei bereikt. De totale export van dance voegde in 2016 130 miljoen euro toe aan de Nederlandse economie en kan in 2020 uitkomen op 150 miljoen. Dit blijkt uit onderzoek van het ING Economisch Bureau.

Vivo official smartphone sponsor WK 2018 en 2022

De Chinese telefoonproducent Vivo wordt de official smartphone sponsor van de FIFA World Cups in 2018 en 2022. Het bedrijf zal ook al te zien bij de Confederations Cup die deze maand in Rusland wordt gespeeld.

Omzet theaterpodia licht gestegen

De omzet van de Nederlandse schouwburgen en concertgebouwen over 2016 is licht gestegen. Dat laten cijfers van de Vereniging van Schouwburg- en Concertgebouwdirecties (VSCD) zien.

Naamsponsor Johan Cruijff Arena blijft mogelijk

Ajax, de Arena en de gemeente Amsterdam houden de mogelijkheid open alsnog een sponsor naast de naam van Johan Cruijff op de Amsterdam Arena te zetten. Dat blijkt uit de definitieve tekst van de overeenkomst tussen de partijen die 30 mei is verstuurd naar de Amsterdamse gemeenteraad.

Kumpany breidt uit met videocontent team

Activatiebureau Kumpany breidt haar in-house diensten verder uit met de start van een eigen videocontent team.

Masita kledingleverancier FC Den Bosch

Het Limburgse Masita Sportswear is vanaf het seizoen 2017-2018 kledingleverancier van FC Den Bosch. De overeenkomst met het gerenommeerde kledingmerk gaat in per 1 juli en heeft een totale duur van vier seizoenen, tot de zomer van 2021.

Rabobank Tribunetruck bij het hockeyveld

Bezoekers van de play-offs in de Hoofdklasse Hockey kunnen er niet omheen: de oranje tribunetruck van Rabobank. Het is de eyecatcher van een activatie die Kumpany ontwikkelde in aanloop naar het EK Hockey in Amsterdam. Hockeyclubs maken kans op hun eigen clubtribune om het toernooi in augustus op een unieke manier te beleven.