Artikelen

EuroParcs zwaait uit als Hoofdpartner van Feyenoord

Na vijf jaar op de borst van het Feyenoord-shirt te hebben gestaan, neemt EuroParcs afscheid van deze positie. In een ‘afscheids’-video blikt Jan Boskamp terug op de afgelopen jaren. Bladerend door een fotoalbum, komen de sportieve hoogtepunten en eerdere campagnes tot leven.

Nexperia nieuwe hoofdsponsor N.E.C.

Nexperia, een halfgeleiderfabrikant met het hoofdkantoor in Nijmegen, prijkt de komende drie seizoenen op de borst van het N.E.C.-shirt. KlokGroep neemt voortijdig afscheid van de voorkant van het shirt en verhuist naar de rug. Naswerkt gaat naar de mouw. Nexperia zou bijna 1 miljoen euro per jaar betalen voor de sponsoring, het dubbele van KlokGroep.

AVEC blijft hoofdsponsor van Willem II in de Eredivisie

AVEC blijft nog minimaal één seizoen als hoofdsponsor verbonden aan Willem II. Het Tilburgse bedrijf spreekt daarmee het vertrouwen uit in wederom een succesvol seizoen als hoofdsponspor van de club en zal ook in de Eredivisie op het wedstrijdshirt staan.

ID&T Group en Unilever gaan nieuwe strategische samenwerking aan

De komende drie jaar gaan Unilever en ID&T Group samenwerken op meer dan 30 evenementen binnen het portfolio van ID&T. Onder andere op Mysteryland, Defqon.1 Weekend Festival en alle shows van Awakenings zullen verschillende Unilever-merken, zoals Lipton Ice Tea, te zien zijn.

EY main partner van Premier Padel Rotterdam

EY wordt main partner van Premier Padel Rotterdam, het enige Nederlandse padeltoernooi op de internationale kalender van Premier Padel in 2024. Premier Padel Rotterdam vindt dit jaar plaats van 9 tot en met 15 september 2024 in Rotterdam Ahoy.

Sponsoring in de marketingwereld van nu; een nieuw kader

In een tijd waarin economische druk en concurrentie hoog zijn, staan marketeers voor de uitdaging om voortdurende groei te realiseren. Waar traditionele media vaak uitkomst bieden in de slag om meer verkoop, het vergroten van het marktaandeel of het genereren van leads, wint (sport)sponsoring terrein. Golazo Brands (voorheen Triple Double), Markteffect en Abovo Media vonden deze ontwikkeling een goede aanleiding om hierover in discussie te gaan met experts uit de markt en organiseerden een tweetal inspiratiesessies hierover. Iris Smulders van Golazo Brands doet verslag.

Nederlands Film Festival verwelkomt Netflix, Prime Video, Videoland en NPO als partners

Het Nederlands Film Festival (NFF) breidt uit. Series krijgen een nadrukkelijker plek op het festival en bij de Gouden Kalf Competitie, de belangrijkste film- en serieprijzen van Nederland. Behalve premières van nieuwe series komen er fandagen en andere evenementen waarbij serieliefhebbers cast en crew kunnen ontmoeten. Om deze uitbreiding mogelijk te maken hebben Netflix, Prime Video en Videoland zich verbonden als sponsoren van het festival. NPO is reeds hoofdsponsor van het festival.

KNVB verwelkomt Technogym als Official Training Partner

De KNVB en Technogym hebben een vijfjarige samenwerkingsovereenkomst gesloten. De wereldleider op het gebied van hoogwaardige fitnessapparatuur mag zich tot 2029 Official Training Partner van de KNVB noemen.

SportVibes en Louwman BYD gaan samen op weg naar EURO 2024

Louwman BYD lanceert samen met sportmarketingbureau SportVibes de campagne Charge up your game op weg naar het EK voetbal 2024. BYD, wat staat voor Build Your Dreams is als official e-mobility partner verbonden aan EURO 2024.

Menno Geelen interim algemeen directeur Ajax

Commercieel directeur Menno Geelen zal met onmiddelijke ingang de rol van interim-algemeen directeur van Ajax op zich nemen om de periode te overbruggen totdat een nieuwe algemeen directeur benoemd en ingewerkt is.

Reggeborgh Foundation komende tien jaar hoofdsponsor FC Twente Vrouwen

Reggeborgh Foundation is met ingang van het nieuwe seizoen hoofdsponsor van FC Twente Vrouwen. Het hoofdsponsorschap en de ondersteuning van FC Twente Vrouwen sluiten aan bij de visie van Reggeborgh. Onder de vlag van Reggeborgh Foundation ondersteunt Reggeborgh onder andere veel sportieve activiteiten en diverse toptalenten in de regio. FC Twente Vrouwen is al jaren toonaangevend in Nederland

Cycle Capital rijdt 3 seizoenen in Škoda van autodealer a-point

Vanaf dit jaar verbindt autodealer a-point zich voor drie wielerseizoenen aan de Amsterdamse wielerploeg Cycle Capital en levert als ploegleiderswagen de nieuwe Škoda Superb Combi.

Azerion Vrouwen Eredivisie verlengt met ING en verwelkomt NIke

ING en Nike gaan een driejarige verbintenis aan met de Azerion Vrouwen Eredivisie en zijn hiermee tot en met 2027 als partner aan de competitie verbonden. Beide partijen zetten zich met de overeenkomst in voor de verdere professionalisering van de Vrouwen Eredivisie en zien in de topcompetitie ook een podium dat op maatschappelijk vlak bijdraagt aan het bevorderen van gelijkwaardigheid, diversiteit en inclusiviteit.

KPN en NN North Sea Jazz gaan driejarig partnership aan

KPN en het NN North Sea Jazz Festival slaan de handen ineen voor een driejarig partnership met ingang van de aankomende 47e editie van het festival.

Triple Double wordt Golazo Brands

Triple Double gaat van naam veranderen en wordt Golazo Brands. Ook alle andere bedrijven die actief zijn binnen de sport- en gezondheidsbedrijvengroep Golazo nemen een nieuwe naam aan. Golazo schuift vanaf nu het eigen merk helemaal naar voren. Achter de rebranding gaat een bredere strategie schuil om explicieter als één bedrijf en één merk naar buiten te treden en zo de missie en de 360 gradenbenadering duidelijk te maken.