Artikelen

Staatsloterij: Voor Oranje

Staatsloterij is 25 jaar partner van de KNVB. ‘Voor Oranje’ staat daarom centraal in de EK-campagne van Staatsloterij, die maandagavond 10 juni aftrapte. In de tv-commercial inspireert Marco van Basten ook dit EK Oranje om te scoren. Zijn iconische treffer in de EK-finale van 1988 is voor Denzel Dumfries en de rest van de selectie de inspiratie om in Duitsland trefzeker te zijn. Voor elk doelpunt dat Oranje in de groepsfase maakt, doet Staatsloterij 100.000 euro in de pot van de Oranje Prijs.

Vredestein Victory Cup

Gamers hebben de drive om elke dag beter te worden. Een mindset die Vredestein en hun partner Manchester United als geen ander begrijpen. Always Pushing Forward noemen zij dat. Daarom hebben ze, samen met The Invaders, de Vredestein Victory Cup georganiseerd. Een online eFootball toernooi met als hoofdprijs een reis naar Manchester, en de kans om je skills te testen tegen de sterren van The Red Devils.

Exact stapt in Padel

Exact is dit jaar main partner van het grootste Nederlandse padeltoernooi op de internationale kalender van Premier Padel in 2024. Als onderdeel van dit partnership zal de softwareontwikkelaar zichtbaar zijn op het evenement en het biedt diverse hospitality mogelijkheden. Padel toernooidirecteur Fatima Moreira de Melo zal aanwezig zijn op het klantenevenement Exact Live waar ze haar uitdagingen en overwinningen deelt als professioneel sporter en ondernemer.

Talpa Network verlengt met de KNVB

Tot de zomer van 2025, waarmee de partijen voor het twintigste jaar op rij gaan samenwerken. Al sinds 2005 is Radio 538, één van de hoofdmerken van Talpa Network, Official Supporter van de KNVB.

Heineken verlengt met de KNVB

Voorafgaand aan de oefenwedstrijd van het Nederlands Elftal tegen Canada in De Kuip is bekendgemaakt dat de KNVB en Heineken het dertig jarig partnership met nog eens vijf jaar verlengen.

Albert Heijn verlengt met de KNVB

Op de KNVB campus in Zeist zetten beide partijen hun handtekening onder een nieuwe tweejarige sponsorovereenkomst.

Drie grote winnaars SponsorRingen

In een gezellige en volle AFAS Live werden gisterenavond de SponsorRingen 2023 uitgereikt. Daarbij vielen meerdere partijen dik in de prijzen: ABN AMRO, Philips & PSV en Mentos & de Grote Prijs van Nederland namen allemaal 2 Awards mee. Opvallend was dat de Ring voor Creativiteit niet werd toegekend aan een van de 4 ingezonden cases.

SponsorRingen onderzoekt TeamNL

Oranjekoorts bestaat niet alleen tijdens evenementen. Ook door het jaar heen laten fans van TeamNL zich zien en horen. De online support van fans voor TeamNL is aanzienlijk groter als het gaat om engagement, interactie en het groeiende aantal nationale volgers dan sommige traditionele grootmachten in de sport. TeamNL doet het dus niet alleen bovengemiddeld goed in de medailleklassementen, ook online staat Nederland meer dan zijn mannetje. Dat blijkt uit de analyse van onderzoeksbureau Nielsen Sports dat deze data presenteert tijdens de uitreiking van de SponsorRingen.

Ajax en Coinmerce gaan partnership aan

Cryptoplatform Coinmerce verbindt zich tot en met 2027 als Official Partner aan AFC Ajax. Coinmerce is een geregistreerd cryptoplatform bij De Nederlandsche Bank en heeft het grootste investeringsaanbod van Europese crypto brokers. Coinmerce zet zich in om crypto toegankelijker te maken voor iedereen, het partnership met Ajax gaat daarbij ondersteunen.

Martijn Beenen gestart als Community Manager van SponsorReport

Nee, ik ben niet de nieuwe Ad. Ik ben Martijn Beenen en wel ‘at’ your service. Als community manager ga ik zowel inhoudelijk als commercieel vorm en richting geven aan het mooie platform dat Ad voor ons heeft achtergelaten.

Ad Maatjens gestopt als hoofdredacteur van SponsorReport

Na 25 jaar met enorme toewijding te hebben gewerkt in het sponsorvak, heeft Ad Maatjens zijn rol als hoofdredacteur van SponsorReport neergelegd. Sponsoring heeft hem altijd gefascineerd. Echter, nu hij 68 jaar is geworden, vond hij het tijd om het wat rustiger aan te doen.

Oranjecamping Geannuleerd

Tribe Sports heeft moeten besluiten dat de Camping van Oranje, een partnership met KNVB, niet doorgaat. De afgelopen weken is men als organisatie geconfronteerd met teveel onzekerheid en externe factoren die een veilige organisatie van de campings in Hamburg en Berlijn in de weg stonden.

VriendenLoterij x Keuken Kampioen Divisie

De Keuken Kampioen Divisie heeft VriendenLoterij aan zich verbonden als maatschappelijk partner. Het doel van de samenwerking is om met opbrengsten uit de loterij maatschappelijk gerelateerde projecten van zowel clubs als hun jeugdopleidingen te verbeteren. Voor de deelnemers van de VriendenLoterij komen er met dit partnership unieke clubprijzen bij.

Plaza Padel en NXT Level Sports Nutrition bundelen krachten voor optimale sportprestaties

Plaza Padel en NXT Level Sports Nutrition slaan de handen ineen om een nieuwe dimensie toe te voegen aan de padel-ervaring. Als voorvechters van topprestaties en het welzijn van de spelers kondigen ze met trots hun officiële samenwerking aan.

KNVB organiseert fanparade richting Duitsland als landelijke aftrap voor EURO2024

De KNVB organiseert op vrijdag 14 juni, de start van EURO2024 in Duitsland, een grootschalige fanparade. Het doel is om gezamenlijk in een heuse oranje karavaan richting het toernooi te reizen en daarmee feestelijk het EK af te trappen. Daarnaast wil de KNVB stimuleren om samen te reizen. Het vertrekpunt van de fanparade is HHC Hardenberg, waar vandaan de karavaan, na een startschot van Oranje-legend Gerald Vanenburg en oud-international en scheidsrechter Danny Koevermans, zal vertrekken richting Hamburg.