Artikelen

Tickets for Good lanceert in Nederland met steun van Robbie Williams en Hans Brouwer

Tickets for Good, een social-profitorganisatie die zorgmedewerkers voordelig toegang biedt tot sport- en muziekevenementen, theaters en musea, is officieel gelanceerd in Nederland. Na succesvolle introducties in het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten, breidt Tickets for Good nu uit naar Nederland. De missie is helder: zorgmedewerkers waarderen voor hun onmisbare bijdrage aan de samenleving. Robbie Williams en Hans Brouwer, beide ambassadeurs van Tickets for Good, ondersteunen de lancering.

H’ART Museum en Aegon kondigen partnership aan

H’ART Museum, een gerenommeerde kunstinstelling die gevestigd is in Amsterdam, en Aegon Ltd, een toonaangevende internationale financiële dienstverlener, zijn trots vandaag bekend te maken dat zij per 1 januari 2025 een strategische samenwerking aangaan voor een initiële periode van twee jaar.

TIG Sports wordt TIG Sports & Events

2024 markeerde een belangrijke mijlpaal voor TIG Sports. Twintig jaar na de organisatie van het KLM Open in 2004, breidt het bureau zijn focus uit. Met de nieuwe naam TIG Sports & Events wordt de ambitie uitgesproken om grootschalige live-evenementen buiten de sportsector te organiseren.

Impact agencies Teamplayers en More2Win fuseren

Per 1 januari zijn de impactondernemers van Teamplayers en More2Win samengegaan onder één vlag. Dat doen ze onder de naam More2Win, want het zijn precies die drie woorden die de gezamenlijke missie perfect definiëren. Er is nog veel meer te winnen wanneer het gaat om het vergroten én vermarkten van de maatschappelijke waarde van sport. En vooral op een frisse, positieve manier, waardoor iedereen zin krijgt om mee te veranderen.

ALLsportsradio verlengt samenwerking met Fonds Gehandicaptensport

Fonds Gehandicaptensport en ALLsportsradio hebben hun samenwerking per 1 januari 2025 voor onbepaalde tijd verlengd. ALLsportsradio ondersteunt Fonds Gehandicaptensport al jarenlang in het vergroten van de zichtbaarheid van aangepast sporten. Met deze verlenging zetten ze hun gezamenlijke missie voort om sport voor mensen met een beperking toegankelijker te maken en te promoten.

Het vak is nog een ondergeschoven kindje

De focus van Nationale-Nederlanden (NN) ligt op het leveren van een bijdrage aan het welzijn van de maatschappij. Dit doen ze door middel van sponsoring van hardlopen, muziek en kunst & cultuur. Mariëlle Krouwel, Chief Marketing Officer van NN Group, aan het woord.

Geloof in sport staat symbool voor SPECO

Essent is na ruim tien jaar terug in het schaatsen. De energieleverancier is de nieuwe hoofdsponsor van de ploeg van Jac Orie en Sven Kramer, die nu door het leven gaat als Team Essent. Daarnaast verbindt Essent zich aan Team Duurzaam IJs van de KNSB en aan de Sven Kramer Academy. Hiermee draait de sponsoring van Essent niet enkel om het vergroten van de eigen zichtbaarheid en merkbeleving, maar ook om het investeren in schaatsminnend Nederland. Lenny Renne, oud-SPECO-student en tegenwoordig Brand Specialist bij Essent, was nauw betrokken bij de rentree die in het najaar van 2024 bekend werd gemaakt.

2025: het jaar van London en Denver

Met de SponsorReport studiereis in oktober 2024 naar de Sponsorship Mastery Summit in Chicago kwam een einde aan mijn ‘snuffelstage’ bij Ad Maatjens. Ad was voor de laatste keer reisleider, en ik voor de eerste keer. Mijn aantekeningen zullen de komende jaren echter niet van pas komen. De Summit verhuist namelijk in september 2025 naar Denver en in 2026 naar Los Angeles. Dat is alvast een leuk vooruitzicht voor de komende twee jaar!

Op meer dan 100 plaatsen toch een frisse Nieuwjaarsduik

Het nieuwe jaar is begonnen met een frisse Nieuwjaarsduik voor duizenden enthousiastelingen in binnen- en buitenland. Door de harde wind en sterke stroming moesten zo'n 40 Nieuwjaarsduiken helaas worden afgelast. Gelukkig kon men op veel plekken in Nederland en daarbuiten wel veilig nieuwjaarsduiken en het jaar vol energie starten. Op naar schatting 130 van de oorspronkelijke 171 locaties stond men te trappelen om het water in te rennen.

Unox Nieuwjaarsduik in Scheveningen gaat niet door: te gevaarlijk

Er wordt op Nieuwjaarsdag 2025 harde wind voorspeld langs de Noordzeekust, in combinatie met een sterke stroming en hoge golven. Daardoor kan de Unox Nieuwjaarsduik in Scheveningen op 1 januari niet doorgaan. Dat maken de Gemeente Den Haag en de organisatie bekend.

Provincie Noord-Holland Supporting Partner SAIL 2025

Als Support Partner zet de provincie zich in voor talentontwikkeling, innovatie en verduurzaming. Bovendien speelt de provincie een belangrijke rol voor de bereikbaarheid van het evenement, met name tijdens de SAIL-In en SAIL-Out als de Noordzeekanaalgemeenten duizenden bezoekers ontvangen.

Onderzoek imago van Betaald Voetbal Organisaties

Betaald voetbal is één en al emotie. In deze wereld draait het niet alleen om prestaties op het veld, maar ook om hoe een club wordt waargenomen door het publiek en wat deze toevoegt aan de maatschappij. En daar waar (top)sporters houden van lijstjes en presteren, houden wij bij Markteffect van onderzoek doen naar relevante ontwikkelingen in de sport.

SKIL wordt sponsor van JEGG-SKIL-DJR

Innovatie en ambitie vormen de kern van gereedschapsmerk SKIL. Door te investeren in vooruitstrevende technologieën en te focussen op de toekomst, streeft SKIL ernaar om telkens de lat hoger te leggen. Deze visie sluit perfect aan bij die van De Jonge Renner, de wielervereniging die jong talent klaarstoomt voor de top. Dankzij een nieuwe samenwerking verandert de naam van JEGG-DJR Academy naar JEGG-SKIL-DJR, een stap die de gedeelde toewijding aan vooruitgang en topprestaties benadrukt, zowel op het asfalt als tijdens het klussen.

Janneke van der Wijk nieuwe directeur Publiek Rijksmuseum

Per 1 maart 2025 treedt Janneke van der Wijk toe tot de directie van het Rijksmuseum. Als directeur Publiek is zij verantwoordelijk voor de educatie en publieksprogrammering, fondsenwerving en relatiemanagement en communicatie en marketing van het Rijksmuseum. Van der Wijk is nu werkzaam als directeur van de ELJA Foundation.

RTL stapt aan boord als Presenting Partner van SAIL 2025

RTL en SAIL 2025 bundelen de krachten om het miljoenenpubliek van het grootste vrij toegankelijke evenement van Nederland op te warmen voor de komende jubileumeditie. Van 20 t/m 24 augustus 2025 komen Tall Ships uit alle windstreken naar onze jubilerende hoofdstad om vijf dagen verbroedering te vieren op en rond het water. Naast de 750ste verjaardag van Amsterdam vieren we de 10e editie én 50 jaar SAIL. Na de laatste SAIL in 2015 (de editie in 2020 ging vanwege de pandemie niet door) is het verlangen naar het weerzien met de internationale Tall Ships en bemanningen groot. RTL steunt SAIL als Presenting Partner in de publiekscampagne richting augustus 2025.