Artikelen

Diabetesorganisaties bundelen krachten

In de campagne ‘24/7 Diabetes’ bundelen diabetesorganisaties de krachten voor een bredere bewustwording over de ziekte. Doel is om uitdagingen van leven met diabetes zichtbaar te maken. In Nederland hebben ongeveer 1,2 miljoen mensen diabetes. Toch is er bij de gemiddelde Nederlander nog relatief weinig bekend over de verregaande gevolgen in het dagelijks leven van mensen die er continu mee moeten leven. Dat kan zo niet langer, vinden Diabetes+, Diabetesvereniging Nederland en Dexcom.

Volvo Cars en The Ocean Race verlengen samenwerking

Volvo Cars en The Ocean Race delen beiden een sterke inzet voor een duurzamere toekomst en willen daadwerkelijk veranderingen doorvoeren waar dat nodig is, onder andere door het herstel en behoud van natuurlijke ecosystemen en biodiversiteit.

VriendenLoterij steunt innovatief onderzoekscentrum ADORE

'Samen tegen kanker en hersenziekten' is de slogan van de nieuwe publiekscampagne van de VriendenLoterij, in samenwerking met Amsterdam UMC, KWF, de Hersenstichting en Stichting MS Research. Het doel is om zo veel mogelijk mensen bingo mee te laten spelen voor het innovatieve en enige centrum in de wereld dat onderzoek naar kanker en hersenziekten bundelt. Irene Moors heeft de publiekscampagne ‘Samen tegen kanker en hersenziekten’ afgetrapt met de ‘Allergrootste Bingo Ooit’

BOSS Official Supplier Eredivisie

Per 1 september is BOSS Parfums Official Supplier Eredivisie. Met de samenwerking ondersteunt het merk gedurende het seizoen 2024/25 de Eredivisie en de achttien Eredivisieclubs. Het partnership wordt uitgedragen op alle platforms van ESPN en met diverse uitingen in de stadions. Daarnaast maakt het publiek kans op BOSS Parfums-prijzen via winacties op de social media platforms van ESPN.

Essent keert terug in het schaatsen

Essent keert na ruim tien jaar terug in het schaatsen. Het energiebedrijf verbindt zich ten minste drie jaar aan de schaatsploeg van Jac Orie en Sven Kramer. Ook draagt zij bij aan de maatschappelijke ambitie van de Sven Kramer Academy om kinderen het plezier van het schaatsen te laten ervaren. Bovendien sluit Essent aan bij Team Duurzaam IJs, een consortium van de KNSB om kunstijsbanen te helpen verduurzamen.

ING treedt toe tot de Groene Club

Vanaf vandaag bundelen hoofdsponsor ING en de KNVB hun krachten om een concrete bijdrage te leveren aan de verduurzaming van amateurvoetbalclubs door de verouderde accommodaties van de verenigingen te vervangen. ING zal vanaf september financieringen beschikbaar stellen aan voetbalverenigingen die duurzame nieuw- of herbouw willen uitvoeren en gebruikmaken van modulaire houtbouw ontwikkeld met Arons en Gelauff architecten en Sustainer. Daarnaast sluit ING zich aan bij het duurzaamheidsprogramma van de KNVB, De Groene Club, en organiseert in samenwerking met de partners informatieavonden omtrent duurzaamheid.

Samsung Galaxy SpaceSquat bij Basic-Fit

Voor de lancering van de nieuwe Galaxy Watch7 is Samsung een samenwerking aangegaan met fitnessketen Basic-Fit, waarbij voor het eerst een activatie is ontwikkeld in de fysieke sportscholen. Het kloppende hart van deze samenwerking is de ‘Galaxy Space Squat’; een gamified workout die Gen-Z nog intensiever en beter laat trainen. De interactieve installatie demonstreert de uitgebreide en innovatieve mogelijkheden van de nieuwste Samsung Smart Watches. De activatie en campagne zijn bedacht en ontwikkeld door Cheil Benelux.

Missie H2 zoekt een projectmanager in een rolstoel

Dat is de gedurfde campagne van de TeamNL-sponsor tijdens de Paralympische Spelen. Het gaat om een multimediale campagne waarin aandacht wordt gevraagd voor een inclusieve arbeidsmarkt.

82.000 bezoekers voor de VriendenLoterij ZomerConcerten

Deze zomer brachten meer dan 82.000 mensen een bezoek aan de VriendenLoterij ZomerConcerten in Het Concertgebouw. Na een zomer met meer dan 80 concerten is de reeks gisteren met het concert At the Movies: for heroes and lovers door de Nordwestdeutsche-Philharmonie afgesloten. Het doel van de zomerprogrammering om een breder publiek Het Concertgebouw te laten ontdekken met laagdrempelige concerten in een informele sfeer is geslaagd: 42 procent van de bezoekers kocht voor het eerst een kaart. Bij Videogames in concert was maar liefst de helft van het publiek voor het eerst in Het Concertgebouw.

BUD partner van Mysteryland droneshow

Afgelopen weekend heeft Mysteryland zijn positie als voorloper in de festivalwereld bevestigd met een adembenemende en ongekende eindshow die bezoekers sprakeloos achterliet. Deze unieke show, ontwikkeld in samenwerking met ‘s werelds grootste biermerk BUD en TWOFIFTYK DRNS (bekend van shows op o.a. Burning Man, Ultra, ADE en de Formula 1 Grand Prix Las Vegas), integreerde 600 drones, vuurwerk, 3D-video, licht, muziek en zang samen in een perfecte choreografie die de grenzen tussen realiteit en virtualiteit liet vervagen.

iFOREX official Trading Partner van PSV

Het online handelsplatform iFOREX heeft opnieuw een samenwerkingsovereenkomst gesloten met PSV. Als onderdeel van deze samenwerking zal de multinational zich voornamelijk richten op de UEFA Champions League campagne. Het iFOREX.eu-logo zal te zien zijn op de line-up en de interviewjackets tijdens alle Europese wedstrijden.

Uniek Sporten

Fonds Gehandicaptensport is de maatschappelijk partner van het paralympisch TeamNL Huis tijdens de Paralympische Spelen in Parijs. Met het platform 'Uniek Sporten' maakt Fonds Gehandicaptensport het sporters met een beperking makkelijk(er) om te gaan sporten.

Nespresso bundelt krachten met Amsterdam Fashion Week

Nespresso zet zich al sinds haar ontstaan in 1986 in voor het duurzaam verbouwen van koffie, waar Amsterdam Fashion Week (AFW) een voorloper is als het gaat om het stimuleren en cureren van duurzame ontwerpers. Door de samenwerking met Amsterdam Fashion Week slaan ze dit modeseizoen de handen ineen om te laten zien dat duurzaam ondernemen binnen een grote industrie meer dan mogelijk is.

Mazda presenteert podcast

Mazda Motor Nederland presenteert zijn eerste podcastserie ‘Takumi – de Weg naar Meesterschap’. In een reeks van zes afleveringen komen verschillende Nederlandse Takumi -vakmeesters aan het woord. De podcast sluit aan bij de merkbelofte van Mazda: ‘Crafted in Japan’. Deze belofte staat voor het vakmanschap dat je terugziet in elk detail bij Mazda, gemaakt door de handen van de Takumi - met meer dan twintig jaar ervaring. Het doel van de podcast is de luisteraar te inspireren en kennis te laten maken met ultiem lokaal vakmanschap. Door middel van storytelling komen zes bijzondere Nederlandse Takumi aan het woord, die in hun werkomgeving vertellen over de expertise.

Odido zoekt talent

Met de start van de Paralympische Spelen in Parijs maken TeamNL en Odido bekend de komende jaren samen te werken voor de TeamNL Paralympische Talentdagen. Samen organiseren ze extra Talentdagen en worden er nieuwe innovaties uitgerold om meer potentieel talentvolle sporters te vinden. De urgentie hiervan is groot doordat in 2019 en 2020 er door COVID-19 geen TeamNL Paralympische Talentdagen zijn georganiseerd. Dit resulteerde in het uitblijven van nieuwe instroom van sporters met een handicap in de lichting LA 2028 en Brisbane 2032. De TeamNL Paralympische Talentdagen zijn voor Odido een nieuw onderdeel als partner van NOC*NSF, TeamNL en de Nederlandse sport.