Artikelen

De Super Bowl Halftime Show bewijst de kracht van entertainment

Een recordaantal van 126 miljoen kijkers was getuige van de overwinning van de Philadelphia Eagles op de Kansas City Chiefs in Super Bowl LIX afgelopen zondag. Er werd die avond echter nog een ander stukje NFL-geschiedenis geschreven. Kendrick Lamar, die kort daarvoor vijf Grammy Awards in ontvangst had genomen, trok met zijn halftime show maar liefst 133,5 miljoen kijkers. Er zijn dus miljoenen mensen die speciaal inschakelen voor de halftime show.

Nederland gastland Unity Euro Cup 2025

Nederland is op 15 oktober 2025 het gastland van de Unity Euro Cup 2025! Dat heeft de UEFA op dinsdag 11 februari bekendgemaakt. Dit bijzondere Europees kampioenschap, waarin vluchtelingen en leden uit hun gastgemeenschappen samen een team vormen, laat zien hoe voetbal mensen verbindt.

Willem-Albert Bol vertrekt bij Abovo Maxlead

Na 4 jaar maakt Willem-Albert Bol zijn vertrek bekend als CEO bij Abovo Maxlead. Hij wordt per 1 april opgevolgd door Theun Eijkemans, sinds 2020 CFO bij de organisatie. Komende maanden zal er een overgangsfase zijn, waarin ook een nieuwe topstructuur van het bureau wordt doorgevoerd. Bol zal na zijn vertrek betrokken blijven via de Raad van Advies van Abovo Maxlead.

Max Verstappen nieuwe wereldwijde ambassadeur van AlphaTauri

Max Verstappen, viervoudig wereldkampioen Formule 1, is benoemd tot officiële wereldwijde ambassadeur van het modemerk AlphaTauri. Gedurende het Formule 1-seizoen van 2025 zal Verstappen de stijl van AlphaTauri wereldwijd vertegenwoordigen, terwijl hij afreist naar alle 24 races op de kalender.

Nederlands Film Festival blijft in Utrecht

Het Nederlands Film Festival (NFF) viert de aankomende 45e editie in Utrecht en keert met het festival terug naar de kern. De hoofdrol blijft voor de Nederlandse film, makers en verhalen. Utrecht blijft de centrale plek waar filmliefhebbers en -professionals elkaar ontmoeten voor de beste nieuwste films, series, documentaires en digitale producties. Door de eerder aangekondigde gemeentelijke subsidiestop neemt het NFF afscheid van een aantal programmaonderdelen. Zo komen publieksprogramma's als Forum van de Regisseurs, Junior Gouden Kalveren Gala voor scholieren en de uitgebreide versie van het NFFx030 programma (tijdelijk) te vervallen. Voor professionals vervalt de Holland Film Meeting en de NFF Conferentie in de huidige vorm.

ABN AMRO ook komende drie jaar hoofdsponsor van het ABN AMRO Open tennistoernooi

Dit gaat zowel om het ATP-tennistoernooi als het ITF-rolstoeltennistoernooi voor mannen en vrouwen. Ook Richard Krajicek en Esther Vergeer blijven als toernooidirectie verbonden aan het ABN AMRO Open.

GameWaves wint licentie voor League of Legends

Na een pitch-ronde waar ruim tien bedrijven uit binnen- en buitenland aan meededen, heeft game-uitgever Riot Games gekozen voor het Nederlandse GameWaves. Zij wonnen de licentie om de competitie voor het hoogste niveau League of Legends in de Benelux te organiseren. Het bedrijf trekt op met webhoster TransIP om Nederland in de e-sports-wereld weer op de kaart te zetten.

Thomas Dekker en Right To Play gaan voor impact in uniek wielrenjaar

Voormalig wieler-prof Thomas Dekker lanceert een exclusieve wieleroutfit én stapt zelf op de fiets in Rwanda. Hiermee wil Dekker aandacht vragen voor de kracht van sport en spel voor kinderen die opgroeien in armoede en met geweld. Het speciaal ontworpen wielertenue - een samenwerking met de Nederlandse kunstenaar Piet Parra en wielermerk Tactic - komt in een gelimiteerde oplage te koop. De opbrengsten gaan naar Right To Play. Dekker reist door Rwanda om projecten van Right To Play te bezoeken in de voorbereiding naar een fietsjaar dat impact moet maken.

Unilever wordt partner van UEFA Women’s EURO 2025

UEFA heeft aangekondigd dat Unilever de officiële wereldwijde partner wordt van UEFA Women’s EURO 2025. Het toernooi vindt plaats in Zwitserland, verspreid over acht gaststeden, van 2 tot en met 27 juli 2025.

Odido verandert logo tot bron van inspiratie voor shorttrackers

Met nog precies één jaar te gaan tot de Olympische Winterspelen in Milaan, verrast Odido de Nederlandse shorttrackers met een bijzondere actie. Tijdens de ISU Shorttrack World Tour – Odido Cup dragen de schaatsers een speciaal pak waarop het logo van Odido plaats heeft gemaakt voor persoonlijke boodschappen van hun geliefden, familie en vrienden.

Eredivisie CV sluit zich aan bij POS

POS (Platform Ondernemende Sportaanbieders) heeft een samenwerkingsovereenkomst gesloten met de Eredivisie CV. Met deze samenwerking bundelen beide partijen hun krachten om sport en bewegen in Nederland verder te stimuleren en een grotere groep mensen te bereiken.

Muziekgebouw aan ’t IJ twintig jaar vernieuwend en veelzijdig muziekpodium

In 2025 viert Muziekgebouw aan ’t IJ zijn twintigste verjaardag. Het neemt een unieke plek in het Amsterdamse in en geniet internationale bekendheid. Gelegen aan het IJ in Amsterdam, op slechts tien minuten loopafstand van het Centraal Station, biedt het Muziekgebouw een platform voor de nieuwste ontwikkelingen in de hedendaagse, klassieke muziek en experimentele genres.

a.s.r. hoofdsponsor Avond4daagse

Koninklijke Wandelbond Nederland (KWbN) en a.s.r. kondigen een partnership aan. Vanaf 2025 is a.s.r. de officiële hoofdsponsor van de Avond4daagse, het grootste wandelfeest van Nederland voor jong en oud. Het doel van deze samenwerking is om het unieke, lokale karakter van de Avond4daagse in de komende jaren te versterken en zo nog meer kinderen en ouders aan het wandelen te brengen. Het partnership wordt aangegaan voor vier jaar.

Tour of Holland meerdaagse wielerronde in najaar 2025

De Tour of Holland is op 5 februari door TIG Sports & Events officieel gelanceerd in het Mauritshuis in Den Haag. Met de Tour of Holland krijgt Nederland, van 14 tot 19 oktober 2025, weer een toonaangevende meerdaagse wielerronde. De lancering vond plaats in het bijzijn van vele media, gasten en stakeholders tijdens een speciale aflevering van de AD-podcast "In het Wiel" van mediapartner DPG. Daarin werden onder andere het etappeschema en de eerste deelnemende teams bekend gemaakt.

Remco Barbier en Jasper Hunting starten Frontrunners

Remco Barbier en Jasper Hunting hebben de krachten van hun bedrijven Collab en Goodhunt gebundeld en gaan samen verder als Frontrunners. Frontrunners is een collectief van zelfstandige experts in marketing en commercie. Samen helpen zij zowel merken als rechtenhouders met strategische vraagstukken rondom partnerships.