Artikelen

The Invaders wint vier Content Marketing-prijzen

Gaming for brands bureau The Invaders heeft een award en drie medals in ontvangst mogen nemen tijdens de uitreiking van Content Marketing, The Awards 2023 (CMTA). De Readification campagne, in opdracht van De Leescoalitie en NBD Biblion in samenwerking met Ubisoft, viel tweemaal in de prijzen. Ook waren er medals voor Just Mental Health Hour (Just zorgverzekering) en Work For (Sanquin).

Sven Kramer Academy, Unox en Jumbo bezorgen 10.000 kinderen het plezier van schaatsen

Vandaag zijn op de schaatsbaan in Rotterdam de Nederlandse Jeugdschaatsdagen afgetrapt. Dit nieuwe maatschappelijke project richt zich op basisscholen waar het niet vanzelfsprekend is dat kinderen in aanraking komen met schaatsen. De Nederlandse Jeugdschaatsdagen worden georganiseerd door de Sven Kramer Academy in samenwerking met partners Unox en Jumbo Supermarkten en ondersteund door de KNSB.

Branchevereniging eSports Nederland aangesloten bij NOC*NSF

Op 20 november jl. zette de Nederlandse esports-industrie een historische stap: Branchevereniging Esports Nederland (BEN) werd unaniem toegelaten als geassocieerde bij NOC*NSF. Deze toetreding wordt niet alleen gezien als een omarming voor de Nederlandse esports, maar ook als een kans om de sector naar nieuwe hoogten te tillen, voortgedreven door technologische innovaties.

Visa presenteert Nederlandse Team Visa-atleten

Femke Bol (atleet), Fleur Jong (para-atleet) en Daphne van Domselaar (voetballer) zijn gepresenteerd als de atleten die het Nederlandse Team Visa vormen voor Parijs 2024. Visa, wereldleider in digitale betalingen, is al bijna 40 jaar de betaaltechnologiepartner van de Olympische en Paralympische Spelen, de eerste wereldwijde sponsor van het Internationaal Paralympisch Comité (IPC) en sponsort sinds 2002 elke Paralympische Spelen.

KNSB en TIG Sports verlengen samenwerking in Shorttrack tot 2028

De KNSB en TIG Sports hebben hun samenwerking in Shorttrack verlengd tot medio 2028. TIG Sports is sinds 2011 eventpartner van de KNSB voor internationale shorttrack-wedstrijden en zal daarnaast vanaf het seizoen 2024-2025 ook de Nederlandse kampioenschappen gaan organiseren.

Staatsloterij naamgever Schaatsmarathon in Amsterdam

De renovatie van de Jaap Eden IJsbaan in Amsterdam wordt zondag 17 december ‘gevierd’ met de Staatsloterij Schaatsmarathon.

Team Jumbo-Visma vanaf 1 januari verder als Team Visma | Lease a Bike

Vanaf 1 januari 2024 gaan de drie wielerploegen van Team Jumbo-Visma verder als Team Visma | Lease a Bike. Visma en Lease a Bike hebben beiden een contract getekend als titelsponsor voor onbepaalde tijd.

KNVB en Volkswagen blijven samen rijden

De KNVB en Volkswagen hebben hun samenwerking verlengd tot en met 2028. Sinds 2021 is Volkswagen samen met Volkswagen Bedrijfswagens de duurzame mobiliteitspartner van de KNVB en tevens officieel Supporter van de Oranjefans.

PostNL wordt co-titelsponsor van Team DSM-Firmenich PostNL

PostNL wordt de nieuwe co-title partner van Team DSM-Firmenich. Vanaf het seizoen 2024 gaat het team verder onder de nieuwe naam Team DSM-Firmenich PostNL. PostNL verbindt zich voor drie jaar aan het team met de vrouwen-, mannen- en developmentprogramma’s.

TEFAF Maastricht en AXA XL vieren 20 jaar partnerschap

TEFAF, ’s werelds meest vooraanstaande organisatie voor beeldende kunst, antiek en design, viert haar 20-jarig partnerschap met AXA XL, een divisie van AXA, op TEFAF Maastricht van 9 tot 14 maart 2024. Sinds het begin van de samenwerking in 2004 delen beide organisaties het geloof in de kracht van kunst om ons leven te transformeren en te verrijken, en community’s te versterken.

Booking.com verlengt de samenwerking met UEFA

UEFA heeft vandaag aangekondigd dat Booking.com, het online reis- en accommodatieplatform, het UEFA EK Voetbal voor mannen volgend jaar in Duitsland en het UEFA EK voor vrouwen in 2025 in Zwitserland, zal sponsoren.

Winst voor de KNVB

De KNVB noteerde over het jaar 2022/’23 in financieel opzicht een plus van 6,3 miljoen euro. Een jaar eerder viel dit met een resultaat van circa 8 miljoen euro iets hoger uit.

Inschrijven voor de SponsorRingen vanaf 13 november

Vanaf maandag 13 november kan men weer de beste cases of talent inschrijven voor de SponsorRingen 2023. Heb jij in 2023 een mooie sponsorcase gerealiseerd? Dan kun je nu inschrijven voor de editie 2023 van de SponsorRingen. Nieuw is de SponsorRing voor jong talent op het gebied van sponsoring.

CS Digital Media partner Van Gogh Museum

CS Digital Media (CSDM) is een partnership aangegaan met het Van Gogh Museum. Onderdeel van deze samenwerking is dat CSDM haar DOOH-netwerk in de Amsterdamse metro gaat inzetten om het Van Gogh Museum en hun Vincent op Vrijdag programma onder de aandacht te brengen bij jongeren.

Nova Technology neemt volleybalclub Lycurgus over

De van oorsprong Nederlandse multinational Nova Technology, opgericht door de broers Ramón en Pascuál AB, wordt groot aandeelhouder van de Groningse volleybalclub Lycurgus. Lycurgus wordt hiermee de eerste Nederlandse volleybalclub met een betaald bestuur en een Raad van Commissarissen en gaat verder onder de naam Nova Tech Lycurgus. Joop Alberda neemt de rol van algemeen directeur op zich.