Artikelen

Jubileumjaar Amsterdam 750 feestelijk van start gegaan

De viering van het 750-jarig bestaan van Amsterdam is op 27 oktober feestelijk van start gegaan met een groots Openingsconcert in de Ziggo Dome. Het jubileumjaar, dat nu officieel van start is gegaan, belooft een reis door de geschiedenis en cultuur van de stad te worden, waarin de stad haar verhalen vertelt, herdenkt en viert.

Jongerengagement – is gaming en esports de sleutel?

Tijdens Dutch Media Week hebben H20 Esports Campus en Go!Gaming op een innovatieve manier gaming en esports ingezet om jongeren te betrekken bij de Xperience Day op het Media Park in Hilversum. De samenwerking tussen deze partners heeft geleid tot een vernieuwende invulling van het evenement, waarbij jongeren via hun interesses – gaming en esports – werden verbonden aan de wereld van media en technologie. Het project werd geïnitieerd door Sten Vos, marketingmanager bij Dutch Media Week vanuit Beeld & Geluid.

Old Amsterdam in AFAS Live

Twee Amsterdamse iconen slaan de handen ineen: Old Amsterdam, bekend om zijn karakteristieke smaak, en AFAS Live, de locatie in Amsterdam voor concerten en evenementen, kondigen een smakelijke samenwerking aan. Vanaf oktober 2024 wordt Old Amsterdam de exclusieve aanbieder van diverse kaassnacks in AFAS Live. Zo kunnen bezoekers nog meer genieten van een complete ervaring tijdens evenementen.

Feyenoord en Heineken gaan tot tenminste 2030 met elkaar door

Feyenoord en Heineken verlengen hun dertig jaar durend partnership tot tenminste 2030. Heineken blijft niet alleen Official Partner van Feyenoord 1, maar wordt dat ook van Feyenoord Vrouwen 1. De samenwerking gaat verder dan het schenken van bier met of zonder alcohol. Ook gaat Heineken er samen met Feyenoord voor zorgen dat supporters in het stadion voor, tijdens en na de wedstrijd nog meer kunnen genieten van het voetbal.

Donny Roelvink ambassadeur van Movember

Nederlands model, acteur en mediapersoonlijkheid Donny Roelvink steunt de wereldwijde liefdadigheidsinstelling Movember door in november zijn snor te laten staan om het bewustzijn rondom mannengezondheid te vergroten. Movember zet zich in om prostaatkanker, teelbalkanker, mentale gezondheid en zelfmoordpreventie aan te pakken.

FC Twente en Cerriva hebben het contract opengebroken en verlengd

Het Twentse bedrijf, actief in de keramische wereld, is sinds 2022 Premium Partner van FC Twente en blijft dat ook de komende jaren. Cerriva en FC Twente hebben het contract verlengd tot medio 2027. Gerrit van het Oever, oprichter en directeur Cerriva, is tevreden.

Happy Birthday Amsterdam: H’ART Museum viert 750 jaar met unieke kunstverzameling

In het kader van het jubileumjaar 'Amsterdam 750' brengt het H’ART Museum een uitzonderlijke tentoonstelling: Happy Birthday Amsterdam. Van 4 december 2024 tot en met 16 maart 2025 worden 75 kunstenaars geëerd die de stad haar unieke kleur en karakter hebben gegeven. Van schilderijen en fotografie tot iconen uit het Amsterdamse straatbeeld en sculpturen – de expositie biedt een veelzijdige blik op de stad als kunststad.

MN Media bundelt de krachten met Nederlands bekendste tuinman

Lodewijk Hoekstra, bekend van tv-programma’s als Eigen Huis & Tuin, slaat de handen ineen met MN Media, de producent en distributeur van succesvolle impactfilms zoals Onder het Maaiveld, De Wilde Noordzee en Beyond, Ode to the Earth, om gezamenlijk een breed publiek te inspireren en te activeren richting vergroening.

Vredestein komt met racegame met ex-F1-coureur Giancarlo Fisichella

Apollo Tyres Ltd heeft deze maand 'Beat the Winter' uitgebracht, een nieuwe racegame, onderdeel van een digitale marketingcampagne voor consumenten. Het spel is ter promotie van de introductie van de Vredestein Wintrac Pro+, de nieuwste toevoeging aan het Vredestein Premium-assortiment winterbanden.

Enterprise hoofdsponsor van podcast Football is Life

Sportjournalist Diana Kuip en (ex-)topvoetballers Daley Blind en Siem de Jong zijn onlangs begonnen met het derde seizoen van hun podcast Football is Life. Vanaf nu tot medio 2026 doen zij dat samen met Enterprise Car Sharing & Rental, de Nederlandse tak van ‘s werelds grootste autoverhuurder, als hoofdsponsor.

Lancering Team Achterhoek

Team Achterhoek maakt deel uit van het project 'Achterhoekse Topsport inspireert breedtesport' van Achterhoek in Beweging, en is een initiatief waarbij gemeenten en bedrijven samenwerken om talentvolle (top)sporters uit de regio te ondersteunen op weg naar grootse prestaties.

Overwinning voor de Koninklijke Nederlandse Lawn Tennisbond

Na vijf jaar heeft het Europese Hof van Justitie (Hof) eindelijk duidelijkheid gebracht: gerechtvaardigde belangen kunnen ook commercieel zijn onder de AVG. Deze uitspraak is een grote tegenslag voor de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) en een overwinning voor de Koninklijke Nederlandse Lawn Tennisbond (KNLTB). Dit betekent een positieve ontwikkeling voor ondernemend Nederland. In dit artikel bespreken we de betekenis van deze uitspraak voor de marketingsector.

Unibet Tietema Rockets: Eerste Franchisenaam in het Professionele Wielrennen

Na twee succesvolle jaren onder de naam TDT-Unibet, zal het UCI ProTeam vanaf 2025 verdergaan als de Unibet Tietema Rockets. Dit markeert niet alleen een nieuwe stap in de branding van het team, maar introduceert ook de eerste franchisenaam in het professionele wielrennen. Met deze ontwikkeling zetten de Unibet Tietema Rockets een belangrijke stap richting hun ambitie om deel te nemen aan de Tour de France.

BNR en Enterprise Car Sharing & Rental werken opnieuw samen

Nadat Enterprise dit jaar al hoofdsponsor was van de BNR Sportzomer is nu een nieuwe samenwerking opgezet. In aanloop naar de Amerikaanse verkiezingen lanceert BNR in samenwerking met Enterprise Car Sharing & Rental de dagelijkse reportageserie ‘Dwars door de States’. BNR en Enterprise presenteren tevens ‘Election Night’, de hele nacht van 5 op 6 november vanuit Nieuwspoort in Den Haag.

Stoelendans bij Mojo / Live Nation nog niet ten einde

Eerder deze maand werd al bekend werd dat Niek Murray (Festivalmanager Pinkpop) en Marcel Surendonk (Head of Brand Partnerships) Mojo verlaten. Jan Willem Luyken wordt Chief Commercial Officer bij MOJO en wordt opgevolgd door Irene Peters, die Zakelijk Directeur is bij de Ziggo Dome.