Bierbrouwerij AB InBev kondigt maandag 22 juli aan het iconische Amerikaanse merk Bud in Nederland te lanceren.
Bud, dat bekend staat als ‘The King of Beers’, is het grootste biermerk ter wereld. Het biermerk wil een nieuw geluid in het Nederlandse bierlandschap laten horen en een bredere doelgroep aanspreken, laat AB InBev weten. Bud stroomt vanaf deze week de Nederlandse horeca in en wordt later dit jaar ook gelanceerd in de retail.
"Wij gaan het Nederlandse bierlandschap opfrissen en introduceren met Bud een internationaal premium pilsener met een onderscheidende positionering. We zien dat hier vanuit de markt een grote behoefte aan is", vertelt Nicolas Bartholomeeusen, directeur Bierbrouwerij AB InBev. "Bud wil inspireren om zelf de regie in je leven te pakken, dromen na te jagen en vooral trots te zijn op dat waar jij in gelooft. ‘The King van je eigen leven zijn en dit ook uitdragen is waar wij voor staan. Dat mogen wij met z’n allen best wat meer doen."
Het merk laat weten dat men dit wil gaan realiseren door samen te werken met het talent van de toekomst, hen te inspireren, helpen taboes doorbreken en met hen het waarmaken van dromen te vieren. Hierbij richt Bud zich voornamelijk op consumenten van 18 tot 35 jaar in Nederland. Bud wordt eerst gelanceerd in de Nederlandse horeca, met een focus op de Randstad. Vanaf het najaar zal het ook in de winkel te verkrijgen zijn.