Ziggo is per 1 januari 2015 de nieuwe hoofdsponsor van Ajax. De merknaam Ziggo zal vanaf die datum op de officiële wedstrijdtenues van het eerste elftal en van Jong Ajax staan.
De vaste jaarlijkse vergoeding van het nieuwe sponsorcontract bedraagt € 8 miljoen. Daarnaast is een variabel deel van maximaal € 2 miljoen per jaar afgesproken. Het eerste half jaar zijn de vergoedingen € 4 miljoen vast en maximaal € 1 miljoen variabel. De overeenkomst heeft een looptijd van viereneenhalf jaar, tot en met 30 juni 2019. Voor Ziggo bestaat de mogelijkheid tot opzegging na tweeëneenhalf jaar. Hiervoor geldt een opzegtermijn van twaalf maanden. Ajax behoudt de mogelijkheid om een apart sponsorcontract af te sluiten voor de jeugd, de vrouwen en de zaterdagamateurs. Evenals de partnerrechten van sportpark de Toekomst is dit niet in de overeenkomst met Ziggo opgenomen.
Liberty Global heeft al ervaring met sponsoring in voetbal. In België is telecompartij Telenet al enige tijd hoofdsponsor van KV Mechelen. Telenet is voor meer dan de helft eigendom van Liberty Global. De vaste jaarlijkse vergoeding van het sponsorcontract met Ajax bedraagt € 8 miljoen en afhankelijk van de prestaties maximaal € 2 miljoen per jaar extra. Ziggo blijft in principe als sponsor verbonden tot en met seizoen 2018/19.
Michael Kinsbergen, algemeen directeur van Ajax: "Met Ziggo hebben we een partner gevonden die echt bij Ajax past. Het is een modern,ambitieus bedrijf waar veel jonge mensen werken en dat midden in de maatschappij staat. Vanaf het eerste gesprek voelt het goed. Wij verheugen ons op een mooie samenwerking.”
Baptiest Coopmans, beoogd CEO van Ziggo na de overname door Liberty Global: "De mogelijkheid om shirtsponsor van Ajax te worden komt zelden voor. Ziggo kan zich als nieuw landelijk kabel- en mediabedrijf op een unieke manier presenteren door dit partnership. Het is een logische keuze voor beide partijen. Wij zijn dan ook zeer enthousiast over onze samenwerking.”