Sponsorreport inventariseerde de eerste reacties uit de sport en sponsorwereld op de sponsoring door Ziggo van Ajax.
Baptiest Coopman over de invulling van hoofdsponsorschap:
"Je moet geloven in een sponsorship daarom hebben wij er geen rijtje met getallen aan gehangen. We willen twee regionale bedrijven samenvoegen tot een landelijke kabel- en mediaspeler - daar hoort de prestatie over beleving bij. Als het gaat om beleving, content en inhoud dat er veel te doen is met de ZiggoDome met Ajax naar de toekomst toe en wat we op dat gebied kunnen doen.Tot slot is het hoofdsponsorschap een manier om zakelijke partners aan ons te binden." (lees hier het uitgebreide interview met Baptiest Coopmans)
Bob van Oosterhout op Twitter:
"Ziggo vertegenwoordigt de 'nieuwe generatie, Nederlandse technologische A-merken' en biedt enorme activatiemogelijkheden rondom Ajax. Daarnaast is Ziggo (zeker na merger UPC) een ''volwaardig'' mediabedrijf, dat naast geld een enorme toegevoegde waarde gaat bieden aan Ajax. Bijzonder goed nieuws ook voor de totale sport én het vak sportsponsoring in NL, dat wederom (Lotto-Jumbo) aantoont springlevend te zijn!"
Jan Driessen, directeur Q&A Communicatie en oud-Directeur Communicatie van de huidige hoofdsponsor Aegon op BNR:
"Ongelofelijk mooie deal. Het zijn geen Chinezen, Russen of Arabieren. Dat was natuurlijk toch wel de angst. Ziggo is Nederlands, net samengegaan met UPC, heeft toegang tot zeven miljoen klanten en kan Ajax met content naar binnen brengen. Het gaat tegenwoordig om content en kunnen bereiken van mensen. Platte shirtsponsoring wordt steeds moeilijker."
Frank van den Wall Bake in een eerste reactie tegenover Ajax Showtime:
"Ziggo is door de recente overname van Liberty Global een mondiale speler geworden en Ajax kijkt met deze deal verder dan alleen het geld. Ziggo heeft enorm veel kennis op mediagebied en over de hele wereld is zo'n sponsor belangrijk bij entrees. Ajax is niet alleen een grote club in Nederland. Ook naast de cash is dit in potentie een prachtige sponsor."
Jaap Stalenburg tegenover Sportnext:
"Ik vind het strategisch een interessante deal. Naast de branding van de nieuwe gefuseerde onderneming krijgt Ziggo ook exclusieve toegang tot premium content van Ajax.Voor kabelmaatschappijen een buitengewoon interessante optie, omdat de komende jaren het creëren en distribueren van exclusief beeldmateriaal een interessant verdienmodel gaat worden. Zowel voor Ziggo als voor de internationale exposure van Ajax. Ook ontstaat een rechtstreekse toegang tot mobiele devices en nieuwe snel groeiende trends in videostreaming. Als je naar strategie en bedragen kijkt dan is het win-win voor Ajax en Ziggo."
Michael Kinsbergen, algemeen directeur van Ajax:
"Met Ziggo hebben we een partner gevonden die echt bij Ajax past. Het is een modern, ambitieus bedrijf waar veel jonge mensen werken en dat midden in de maatschappij staat. Vanaf het eerste gesprek voelt het goed. Wij verheugen ons op een mooie samenwerking.”