Yanmar Europe heeft het lopende stadioncontract met Almere City FC opengebroken en met drie extra jaren verlengd. Dit betekent dat het stadion van de jongste betaald voetbalorganisatie van Nederland minimaal tot medio 2025 de naam YANMAR Stadion zal dragen. Ook met Heineken heeft Almere City het contract verlengd.
De Japanse multinational is reeds sinds 2015 naamgever van het stadion. Het YANMAR Stadion is reeds een begrip als stadion en maakt inmiddels ook als multifunctionele eventlocatie steeds meer naam.
De verlenging van de sponsorovereenkomst valt samen met een sportief matige periode van Almere City FC. Desondanks is CEO Peter Aarsen van YANMAR Europe B.V zeer positief over de verlengde samenwerking: “Met deze overeenkomst spreken wij het geloof uit in het ambitieuze nieuwe driejarenplan van Almere City FC. Ambitie, prestatie en groei verbinden ons. Het is indrukwekkend wat Almere City FC hier met de bouw van het nieuwe stadion in coronatijd heeft bewerkstelligd. De club krijgt steeds meer naamsbekendheid en is steeds meer een verbindende factor in de regio, ook nu het sportief even tegen zit.”
Algemeen directeur John Bes van Almere City FC is zeer gelukkig met de verlenging. “YANMAR is inmiddels al zes seizoenen een droompartner. Samen geloven we in de ambitie van de club. Prachtig dat dit juist op dit moment wordt bevestigd door Yanmar. In lastige tijden leer je je vrienden kennen en het mag duidelijk zijn dat Yanmar een hele betrouwbare en proactieve vriend is gebleken."
Almere City FC en Heineken hebben de lopende samenwerking met vijf seizoenen verlengd. Ook het komende lustrum komt er dus Heineken-bier uit de taps bij de horecapunten aan de Competitieweg. Het biermerk investeert hiernaast de komende seizoenen ook in de beleving in en rond het stadion.
Rob Poortier en Jenneke Willems van Heineken: "Ontzettend trots zijn wij dat de jarenlange samenwerking tussen Almere City FC en Heineken is verlengd. Almere City FC is een voetbalclub die staat voor jong, eigenwijs en ambitieus. Daar maken wij graag nog lange tijd onderdeel van uit. We kijken er naar uit om in een vol Yanmar Stadion de passie te voelen. Uiteindelijk natuurlijk om de supporters die onvergetelijke momenten, samen met vrienden en familie, te zien beleven met een glas Heineken in de hand. Laten we proosten op al de mooie sportieve momenten in de komende jaren!”
Partnership marketeer Tom Pruim ziet in Heineken een wereldmerk. “Heineken geniet wereldwijde bekendheid en wij zijn er dan ook maar wat trots op dat zij ook nu weer het glas heffen op een mooie samenwerking voor de komende seizoenen. Er spreekt vertrouwen uit van beide kanten en de wil om de samenwerking weer naar het volgende niveau te tillen.”