XXImo stopt met de hoofdsponsoring van FC Twente. Het bedrijf kan zich ''niet verenigen met de huidige situatie bij de voetbalclub''.
Het bedrijf stond sinds het seizoen 2013-2014 op de shirts van Twente. Het tweejarig contract liep na dit seizoen af. In een persbericht op de site van XXImo zegt het bedrijf dat men FC Twente al in december 2014 had laten weten niet onder dezelfde voorwaarden door te willen gaan met het sponsorschap. Er was toen wel de bereidheid te kijken naar een andere invulling, mede omdat uit door de club gepresenteerde cijfers een snel herstel te verwachten was. Die weg is definitief afgesloten, nu is gebleken dat de clubleiding van FC Twente gedurende lange tijd een onjuiste voorstelling van zaken heeft gegeven voor wat betreft de financiële gezondheid van de club. XXImo voegt zich bij het oordeel van de Raad van Commissarissen dat er sprake is geweest van misleiding door de clubleiding. Om die reden stopt XXImo.
Patrick Bunnik, CEO van XXImo: "Wij zijn met enthousiasme gestart met dit sponsorschap van de ambitieuze voorbeeldclub FC Twente, met een prachtig stadion, geweldige supporters, een stabiel management en een gezonde huishouding. In de eerste periode zagen we onze naamsbekendheid ook flink groeien. In de loop van ons sponsorschap is echter gebleken dat de situatie niet was zoals deze ons is voorgespiegeld. Wij moesten dat uit de krant lezen.Wij zijn dan ook teleurgesteld in de clubleiding die een verkeerde weergave van de financiële situatie en de snelheid van herstel heeft gegeven. Ons merk staat voor honderd procent betrouwbaarheid en transparantie als betaalsysteem en is op geen enkele manier meer te verenigen met de huidige situatie. We zien daarom af van verdere samenwerking. Onze keus heeft nadrukkelijk niets te maken met de tegenvallende sportieve prestaties van FC Twente.”