XXImo, een unieke mobiliteitsoplossing voor de zakelijke reiziger, is de komende twee jaar de nieuwe hoofdsponsor van FC Twente.
Het vorig jaar succesvol gelanceerde XXImo ziet in FC Twente de ideale partner om de naamsbekendheid in binnen- en buitenland te vergroten. De overeenkomst gaat in met ingang van het nieuwe voetbalseizoen, dat officieel start op 1 juli 2013. Het hoofdsponsorschap voor twee jaar – met mogelijkheid tot uitbreiding – omvat onder andere shirtsponsoring van het eerste elftal, de vrouwen van FC Twente en de jeugd van de FC Twente Voetbalacademie.
Daarnaast is XXImo met uitingen te vinden in en om De Grolsch Veste.
XXImo voorziet in de behoefte van bedrijven om alle mobiliteitskosten van hun werknemers te managen en te monitoren en maandelijks op één factuur te verwerken. Met XXImo is per medewerker instelbaar van welke diensten als tanken, parkeren, openbaar vervoer, taxi, vliegtickets, poolauto’s en hotels en aanverwante diensten gebruik kan worden gemaakt en tot welk budget. Voor bedrijven die FC Twente een warm hart toedragen, komt er ook een speciale FC Twente-uitvoering van XXImo die door de club wordt aangeboden aan de grootste zakelijke community van Oost-Nederland en waarvoor XXImo ook een servicekantoor opent in het stadion.
"XXImo is een uniek product dat echter nog relatief onbekend is, FC Twente is een perfect platform met een hoge "gunfactor” om dat snel positief te veranderen. Zakelijke mobiliteit verandert in hoog tempo en XXImo wil hierbij een belangrijke rol spelen,” zegt Patrick Bunnik, CEO van XXImo. "Na onze succesvolle start vorig jaar willen we in Nederland een vaste waarde; worden bij bedrijven, overheden en leasemaatschappijen. Bovendien gaan we op korte termijn uitbreiden naar het buitenland. FC Twente geeft ons merk hiertoe de zichtbaarheid op een nationaal en internationaal podium. Daarnaast verwacht ik veel van de samenwerking met FC Twente. Zo laten we de zakelijke achterban ook graag kennismaken met XXImo. Hier hebben FC Twente en XXImo een gezamenlijk belang.
Joop Munsterman, voorzitter van FC Twente: "Vanaf het eerste contact viel ons de slagvaardigheid en ter zake kundigheid van het management op. Men wist wat men wilde en waar men over sprak. XXImo heeft goed gekeken naar de marketingkracht van FC Twente. Het is dan ook niet vreemd dat het partnership binnen veertien dagen was afgerond temeer daar innovatie en voortvarendheid sleutelwoorden bij beide partijen zijn. Het is mooi voor FC Twente een hoofdsponsor te hebben aangetrokken die een grote toegevoegde waarde heeft voor onze bussiness community. Kortom: we zijn bijzonder ingenomen met XXImo, deel uitmakend van de Tendris-groep, als nieuwe hoofdsponsor voor de komende twee seizoenen.”