Volvo Nederland is partner van de European Hockey League (EHL) geworden. De Nederlandse importeur van het Zweedse automerk vergroot daarmee zijn aandeel als partner van de Nederlandse hockeysport.
Volvo is al sinds 1994 partner van de Koninklijke Nederlandse Hockeybond. Ook tophockeyers en Volvo-rijders Taeke Taekema, Naomi van As, Ellen Hoog en Sophie Polkamp zijn ambassadeurs van het Zweedse merk.
Huib de Vries, marketing directeur van Volvo Nederland. "Volvo had tot voor kort een breed sponsorportofolio, waarbij we ook de zeilsport en de kernploeg van het Watersportverbond sponsorden. Vorig jaar hebben we besloten om ons qua sport volledig op hockey te richten. De EHL paste in eerste instantie niet in dat plan. We zijn een Nederlandse importeur en de EHL is een internationaal evenement, maar de Nederlandse dominantie is dusdanig dat we het wel verantwoord vonden."
De Nederlandse importeur is op zoek naar meer zichtbaarheid binnen de hockeywereld. Volvo heeft daarom binnen de hockeybond een switch gemaakt en is nu shirtsponsor van Jong Oranje. Onder het motto ''Volvo: Driving Dutch Hockey'' wil het automerk de unieke positie in de hockeywereld duidelijker maken. De samenwerking met de EHL past goed in het vergroten van die zichtbaarheid.
De Vries: "Het Volvo merk scoort goed in de hockeydoelgroep maar Volvo Cars Nederland wil nog meer bereiken. Volvo wil met de vernieuwde invulling ook de dealers beter ondersteunen in hun marketingcommunicatie en simpelweg meer auto''s verkopen."
Bij de komende wedstrijden van de EHL in Rotterdam zal Volvo op de boarding langs het veld staan, maar zullen er bij het evenement ook auto''s van Volvo worden gebruikt. Daarnaast worden veel klanten uitgenodigd. "We hebben met Volvo Card een uitgebreid loyaliteitsprogramma voor onze klanten, die we de kans bieden om een mooi hockeyspektakel mee te maken", aldus De Vries.