Volvo en KNHB verlengen jarenlange samenwerking

De Koninklijke Nederlandse Hockey Bond (KNHB) en Volvo Car Nederland zetten hun succesvolle samenwerking voort. Volvo, al sinds 1994 partner van de KNHB, blijft zich ook in de toekomst inzetten voor de groei van het Nederlandse hockey.

Sinds de start van de samenwerking heeft Volvo een belangrijke rol gespeeld in de ontwikkeling van de hockeysport, zowel voor de nationale (jeugd) teams als voor verenigingen. Hoogtepunten van deze samenwerking zijn onder meer:

  • Shirtsponsoring van Jong Oranje: Generaties hockeyinternationals begonnen hun Oranje-carrière met Volvo op de borst in de opleidingsteams van de KNHB.
  • Talentontwikkeling via de District Ontmoetingsdagen (DOD): Jarenlang bood Volvo jonge talenten een podium om zich te meten met leeftijdsgenoten tijden de DOD dagen in het paasweekend.
  • Mobiliteitspartner van de KNHB: Al jarenlang voorziet Volvo de bond en teams van betrouwbare mobiliteit, een onmisbare schakel in de hockeysport.
  • Volvo Clubbonus-programma: Al jarenlang ondersteunt Volvo hockeyclubs financieel via het Clubbonus-programma, waarmee clubs direct profiteren van elke Volvo-aanschaf of lease door leden.

In de toekomst: focus op het Volvo Clubbonus-programma

In de toekomst blijft Volvo als mobiliteitspartner aan de KNHB verbonden en richt zich verder op het versterken van het Volvo Clubbonus-programma, dat hockeyclubs direct financieel ondersteunt. Via dit programma:

  • Ontvangen aangesloten hockeyclubs een bonus van € 1.000 bij de aanschaf of lease van een nieuwe Volvo door leden, ouders of verzorgers.
  • Krijgen clubs € 500 bij de aanschaf van een Volvo Selekt occasion.
  • Wordt de opbrengst ingezet voor het versterken van de jeugdopleiding, faciliteiten en evenementen binnen de clubs.

Deze initiatieven benadrukt hoe Volvo met lokale dealers samenwerkt om de hockeysport te laten groeien en bloeien.

“Wij zijn trots op onze jarenlange samenwerking met Volvo, die een essentiële rol heeft gespeeld in de ontwikkeling van talenten en de huidige staat van het Nederlandse hockey. Dankzij deze waardevolle bijdrage hebben we generaties spelers goed kunnen opleiden en hebben ze hun weg naar de top gevonden. We kijken ernaar uit om samen met Volvo ook in de toekomst te blijven bouwen aan de groei van de hockeysport:, aldus Erik Gerritsen, directeur KNHB.

Arthur van Es, Director CX & Marketing Operations bij Volvo Car Nederland zegt: “Wij zijn trots op onze langdurige samenwerking met de KNHB en kijken ernaar uit om ons partnership voort te zetten. Als mobiliteitspartner blijven we ons inzetten voor de KNHB en richten we ons op het verder versterken van het Volvo Clubbonus-programma, dat hockeyclubs op een directe manier financieel helpt. Hiermee willen we niet alleen de sport laten groeien, maar ook onze klanten – lokale dealers en hockeyverenigingen – actief betrekken bij het succes van de hockeysport.”