Verzekeraar bundelt krachten met NTFU voor de wielersport

Wielersportbond NTFU en ZLM Verzekeringen gaan circa 50 toertochten voor wielrenners, mountainbikers en gravelbikers in Noord-Brabant extra ondersteunen. Ze krijgen aankleding voor de start- en finishlocatie, online promotie en een sponsorbudget. Zo kunnen vrijwilligers hun tocht nóg beter organiseren en doen meer mensen met plezier mee aan de tocht.

De NTFU coördineert het project en zorgt voor de online en offline slagkracht. Samenwerkingen zoals die met ZLM Verzekeringen stellen de wielersportbond in staat om meer te betekenen voor aangesloten fietsers en organisatoren. De verzekeraar kan op deze manier iets terugdoen voor hun trouwe klanten en een bijdrage leveren aan de vitaliteit in Noord-Brabant. De provincie waar ZLM Verzekeringen naast Zeeland actief is.

Verder biedt deze samenwerking de kans om het titelsponsorschap van de ZLM Tour – de grootste meerdaagse koers van Nederland – optimaal te benutten. Op deze manier komen prof- en breedtesport optimaal samen én is ZLM Verzekeringen het hele jaar door ‘verzekerd’ van een plekje op de fiets.

Speciale ‘ZLM Toertochtenkalender’

De samenwerking met de 50 organisatoren resulteert direct in zichtbaarheid bij alle toertochten. Zo kunnen deelnemers extra aankleding verwachten in de vorm van startbogen. De fietsers ‘koersen’ onder dezelfde bogen als de profs in de ZLM Tour. Ook zal de verzekeraar regelmatig deelnemers verrassen met activaties zoals een bewaakte fietsenstalling.

Online zal NTFU met haar platform Fietssport.nl – met de grootste en best bezochte toertochtenkalender van Nederland – de samenwerking aanjagen. Zo komt er een speciale ‘ZLM Toertochtenkalender’ met alle aangesloten tochten, wordt er relevante content gedeeld en is de samenwerking tevens goed zichtbaar in het Fietssport Magazine.

Gedeelde passie voor de fiets

Egbert Blok, afdelingshoofd Marketing van ZLM Verzekeringen: “Net zoals veel Brabanders zijn we bij ZLM Verzekeringen enorm fan van wielrennen. Niet voor niets zijn we al jarenlang sponsor van de ZLM Tour. Ontzettend mooi dat we in deze nieuwe samenwerking nu ook juist de breedtesport kunnen ondersteunen. We kijken ernaar uit om op de fiets volop Brabanders te ontmoeten de komende tijd!”

Ontzettend mooi dat we in deze nieuwe samenwerking nu ook juist de breedtesport kunnen ondersteunen

Egbert Blok

Winst voor alle fietsers in Noord-Brabant

Bart van de Vossenberg, marketing- en communicatiecoördinator bij de NTFU, vertelt: “Als wielersportbond zetten we ons dagelijks in om de fietssport verder te brengen. Enerzijds door ons direct voor fietsers in te zetten en anderzijds door verenigingen en organisatoren te ondersteunen. Dankzij samenwerkingen zoals deze met ZLM Verzekeringen kunnen we dit werk groter én beter doen. En met een gerenommeerd merk dat al zo lang actief is in het wielrennen, weten we zeker dat alle fietsers in Brabant hiervan profiteren.”

Touché Sportmarketing mocht namens ZLM Verzekering het creatieve concept ontwikkelen en de totstandkoming van de samenwerking begeleiden.