UNIT4 is de komende vier jaar, tot en met het WK voetbal 2014 in Brazilië, partner van de KNVB.
De leverancier van bedrijfssoftware ondersteunt de KNVB in deze periode niet alleen als sponsor, maar ook als specialist: UNIT4 gaat haar ICT-expertise inzetten om de informatievoorziening tussen amateurverenigingen en de KNVB verder te verbeteren.
UNIT4 heeft een rijk verleden met sponsoring van zowel het Nederlandse schaatsen als het Nederlandse voetbal. Zo sponsorde het softwarebedrijf in de jaren negentig één van de eerste commerciële schaatsploegen van Nederland.
Van 2004 tot 2008 was UNIT4 de official partner van de Nederlandse Eredivisie en waren de zogeheten ‘virtual carpets’ naast de goals van de voetbalvelden met het UNIT4-merk te zien. Na aanwezigheid met ‘boarding’ en ‘hospitality’ bij verschillende WK-schaatstoernooien in 2008 en 2009, keert UNIT4 nu dus terug in de voetballerij. De keuze voor de KNVB werd gemaakt in samenwerking met adviesbureau PRO SPORT.
Jeroen Philippi, Marketing Manager UNIT4 Benelux: “We zijn er erg trots op dat we door de KNVB zijn geselecteerd als partner. Onze sponsoring van de Eredivisie heeft ons veel naamsbekendheid gegeven. De mogelijkheid om nu partner van de KNVB te zijn, is voor ons een gouden kans. Het partnership past erg goed bij onze visie, dat je altijd klaar moet zijn voor een verandering. Of het nu gaat om voetbal of om business, wie het snelst en slimst op veranderingen inspeelt, komt het verst. Wat ook belangrijk is voor ons, is dat we zowel strategische als tactische meerwaarde kunnen bieden. We gaan namelijk niet alleen het Nederlands elftal ondersteunen, maar juist ook het amateurvoetbal en dus alle verenigingen die bij de KNVB zijn aangesloten.'
Door de samenwerking met de KNVB kan UNIT4 tevens het bedrijfsbeleid op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) verder vormgeven. Uit recent onderzoek blijkt dat relatief veel relaties van het bedrijf actief zijn als lid, bestuurslid en/of vrijwilliger binnen voetbalverenigingen.
Jean Paul Decossaux, directeur commerciële zaken van KNVB: “De KNVB heeft al een tijd behoefte aan een A-merk dat het ICT-domein kan opvullen. We zijn zeer verheugd dat UNIT4 nu deze rol op zich zal nemen. We verwachten veel van de samenwerking. We streven naar verdere professionalisering van de informatievoorziening tussen de KNVB en de voetbalverenigingen. Daar valt zeker nog winst te behalen.'