Unilever en Albert Heijn gaan samenwerken om kinderen meer te laten bewegen, te beginnen met het KNVB Calvé Straatvoetbal.
Zowel Unilever als Albert Heijn hebben een sterke verbondenheid met voetbal. Albert Heijn door haar connectie met de Eredivisie en Unilever door haar sponsorship van de KNVB.
De samenwerking vloeit in eerste instantie voort uit het sponsorcontract tussen de KNVB en Unilever en krijgt vorm in verschillende initiatieven, te beginnen met het KNVB Calvé Straatvoetbal. 54 van de straatvoetbaltoernooien die Unilever als onderdeel van haar partnership met de KNVB organiseert, zullen plaatsvinden bij Albert Heijn-vestigingen door het hele land. De toernooien zijn van 22 april tot begin juni voor alle kinderen tussen 8 en 12 jaar.
De missies van Albert Heijn en Unilever komen overeen. Beide willen kinderen laten bewegen, en vitaliteit en gezondheid onder de aandacht brengen van een breed publiek. Vaak bewegen kinderen te weinig met als mogelijk gevolg obesitas. De samenwerkingspartners willen op deze manier gezamenlijk een maatschappelijk thema oppakken om elkaar te versterken en zo de impact te vergroten. De samenwerking met de KNVB vult Unilever onder meer in door Calvé Pindakaas te koppelen aan straatvoetbal. Calvé Pindakaas heeft een jarenlange link met voetbal. De sport speelt de hoofdrol in verschillende commercials van Calvé Pindakaas.