Unibet wordt hoofdsponsor van het Nederlandse wielrenteam Tour de Tietema. Het team gaat rijden onder de naam TDT-Unibet Cycling Team. Het nieuwe team start op het Continental niveau, maar heeft de ambitie om in de toekomst door te groeien naar de ProTeam status.
Naast de samenwerking in Belgie en Nederland zullen Unibet en Tour de Tietema ook gaan samenwerken om mensen te inspireren om te gaan wielrennen. Een groter social engagement via partnerships is de basis van het locale CSR programma ‘Unibet Impact’, dat in Nederland is gelanceerd en gericht is op veiliger en een meer verantwoorde online kansspelindustrie.
“We zijn verheugd Unibet als hoofdsponsor te hebben", laat Bas Tietema weten. "Met Unibet hebben we een partner gevonden die veel vertrouwen heeft in onze visie en ons steunt in onze droom om de wielerwereld op zijn kop te zetten met een innovatieve aanpak. Bovendien kunnen we dankzij Unibet onze eigen – in de wielerwereld unieke – TDT-merkidentiteit behouden. Met het TDT-Unibet Cycling Team hopen we sportliefhebbers de schoonheid van de wielersport te laten zien. We zijn enthousiast om onze reis met Unibet te beginnen en kijken uit naar de toekomst.”
Ook Lennart Kessels, General Manager Nederland van Unibet’s moederorganisatie Kindred, is blij met de samenwerking. “We zijn ontzettend trots op de samenwerking met Tour de Tietema. Hun toewijding in combinatie met hun lef om dingen anders te doen is een grote inspiratiebron. Het is een eer om te helpen hun lang gekoesterde droom om een wielerploeg te starten te verwezenlijken. Bovendien is de wielerwereld niet nieuw voor ons, want Unibet sponsorde al eerder een wielerploeg in 2006 en 2007. We zijn er dan ook van overtuigd dat we de ambities van deze nieuwe wielerploeg kunnen voeden.”