Na twee succesvolle jaren onder de naam TDT-Unibet, zal het UCI ProTeam vanaf 2025 verdergaan als de Unibet Tietema Rockets. Dit markeert niet alleen een nieuwe stap in de branding van het team, maar introduceert ook de eerste franchisenaam in het professionele wielrennen. Met deze ontwikkeling zetten de Unibet Tietema Rockets een belangrijke stap richting hun ambitie om deel te nemen aan de Tour de France.
Unibet versterkt zijn rol als belangrijkste partner door de eerste naamgevende sponsor van het team te worden, dankzij een nieuwe meerjarige overeenkomst. De introductie van de ‘Rockets’ identiteit vanaf 2025 is een cruciaal onderdeel van de internationale groeiambities van het team. “Ons doel is om het best te volgen team voor wielerfans wereldwijd te worden,” aldus team-eigenaar Bas Tietema. “Met de nieuwe Rockets-identiteit zetten we een grote stap in de richting van een duurzame organisatie en hopelijk versnellen we daarmee onze groei als team.”
Deze nieuwe stap komt voort uit de snelle ontwikkeling die het team de afgelopen jaren heeft doorgemaakt. In 2023 begon TDT-Unibet met een UCI Continental-licentie en promoveerde in 2024 naar de UCI ProTeam-status. Het team heeft zich inmiddels bewezen op het hoogste niveau van het wielrennen met overwinningen en een debuut in de WorldTour tijdens de Amstel Gold Race.
De ambities van de Unibet Tietema Rockets zijn groot. De nieuwe identiteit en de samenwerking met Unibet zijn gericht op internationale expansie, met als uiteindelijk doel deelname aan de Tour de France. “Elke wielerploeg begint met die ene droom, de Tour de France,” verklaart Tietema. “We werken al lange tijd aan die droom en hebben waarschijnlijk al de verwachtingen van velen overtroffen. We zijn erg trots op de ontwikkeling tot nu toe en nu zetten we een grote stap richting het realiseren van die dromen.”
Om dit te bereiken, is het noodzakelijk om het niveau van de renners te blijven ontwikkelen en meer wereldwijde partners aan te trekken. De Unibet Tietema Rockets zien de nieuwe samenwerking met Unibet als een belangrijke factor in het versnellen van deze groei. “We zijn ongelooflijk trots op de ontwikkeling van het team en hoe ze hebben gewerkt aan ons gezamenlijke doel, de Tour de France,” zegt Neil Banbury, Chief Commercial en Marketing Officer van de Kindred Group, waar Unibet onderdeel van is. “Het team heeft een enorm potentieel en heeft al bewezen zich zeer snel te kunnen ontwikkelen.”
De samenwerking tussen Unibet en het team werd vanaf het begin gekenmerkt door wederzijdse ambities en een ondernemende geest, iets wat Banbury prijst: “Hun ambitie, ondernemersgeest en de manier waarop ze zich presenteren heeft ons vanaf het begin geïnspireerd. We kunnen niet wachten om de Rockets in actie te zien en ze naar het volgende niveau te zien groeien.”
Vanaf 2025 zullen de Unibet Tietema Rockets racen met een Franse UCI ProTeam-licentie. Deze strategische keuze onderstreept de ambitie van het team om verder te groeien binnen de wielerwereld, met de Tour de France als uiteindelijke bestemming.
Met de lancering van de Unibet Tietema Rockets en de versterking van de samenwerking met Unibet, is het team goed gepositioneerd om zowel op sportief als commercieel vlak verder te groeien en een wereldwijd publiek te bereiken.