Twitter werkt samen met KNVB aan premium content

Twitter en de Koninklijke Nederlandse Voetbalbond (KNVB) maken het binnen hun partnership mogelijk om premium videocontent te hosten en te maken. De content wordt gedeeld op de officiële Twitter-kanalen van het nationale mannen- en vrouwenvoetbalteam. Met de samenwerking krijgen Nederlandse voetbalfans over de hele wereld meer manieren om de nationale teams te volgen op het platform

De content bestaat uit updates rondom wedstrijden, interviews met spelers en behind the scenes-beelden van trainingen en reisdagen. De content is wereldwijd beschikbaar via het officiële @oranjevrouwen -account, waarop beelden zijn gedeeld tijdens UEFA Women's EURO 2022 en het @OnsOranje -account, waarop team-updates tijdens de komende FIFA World Cup Qatar 2022™ gedeeld gaan worden.

De KNVB maakt deel uit van het Amplify-programma van Twitter. Met dit programma kunnen adverteerders zich richten op het delen van veilige branded content van 's werelds beste uitgevers op het gebied van sport, nieuws en entertainment. Dit is mogelijk door een branded pre-roll video af te spelen aan het begin van premium clips. De samenwerking maakt deel uit van een partnership met Twitter, waartoe meerdere toonaangevende sportorganisaties, zoals Ajax en andere topvoetbalclubs in Europa, behoren.

"We zijn verheugd om samen te werken met de KNVB, zodat het mogelijk wordt Nederlandse fans over de hele wereld dichter bij hun nationale teams te brengen," zegt Simone Tomassetti, Senior Partner Manager, Global Content Partnerships bij Twitter. "Als het om voetbal gaat, is Twitter het virtuele stadion waar fans in realtime samenkomen. Deze samenwerking met de KNVB zal nog meer voetbalgesprekken op Twitter aanwakkeren en biedt mogelijkheden voor sponsors om aan te sluiten bij wat er gebeurt."

"We zijn enthousiast over onze samenwerking met Twitter, om zo Nederlandse voetbalsupporters meer manieren te bieden om realtime premium content te laten zien. Vooral tijdens de grote toernooien, is behind the scenes-content favoriet", zegt hoofd mediarechten van de KNVB Sjoerd Griffioen. "We zijn altijd op zoek naar nieuwe manieren om de gepassioneerde Nederlandse voetbalgemeenschap op en buiten het veld erbij te betrekken. Onze deelname aan het Amplify-programma is een bewijs van onze betrokkenheid bij digitale innovatie."

Het gejuich in het stadion is op Twitter te horen en mensen kiezen het platform om dicht bij de actie te blijven. Volgens een recente studie zegt 64% van de ondervraagde WK-fans op Twitter inhoud te vinden die niet op andere platforms beschikbaar is. In Nederland waren er in 2021 meer dan 8 miljoen Tweets over voetbal, een stijging van 51% ten opzichte van 2020. Met 74% van de Nederlanders op Twitter die zich identificeren als voetbalfans, en 60% die zich identificeren als WK-fans, blijft de conversatie groeien.

Foto: KNVB Media

Lees hier ons interview met Simone Tomassetti over het Twitter Amplify programma.