Turkish Airlines wordt de eerste luchtvaartmaatschappij als partner van de UEFA Champions League. Op 10 juni 2023 vindt de Champions League finale plaats in Istanbul.
Behalve partner van de UEFA Champions League wordt Turkish Airlines ook partner van de UEFA Super Cup, de UEFA Futsal Champions League finales en de UEFA Youth League finales.
Over de sponsovereenkomst verklaarde de voorzitter van de raad van bestuur en het uitvoerend comité van Turkish Airlines, prof. dr. Ahmet Bolat: “Als nationale luchtvaartmaatschappij zijn we verheugd over onze sponsoring van de UEFA Champions League, een van de grootste sportcompetities ter wereld. Nu ons land zijn vleugels uitslaat naar de 100ste verjaardag van onze republiek, brengen we het merk Turkish Airlines naar nieuwe hoogten. Met deze sponsoring zullen we het merk Turkish Airlines naar vier uithoeken van de wereld brengen en de hele wereld samenbrengen in Istanbul op 10 juni 2023. We geloven in de verenigende kracht van sport die verschillende culturen samenbrengt en we streven ernaar om door te gaan met deelnemen aan 's werelds toonaangevende toernooien.”
UEFA Marketing Director Guy-Laurent Epstein zei: “De UEFA Champions League is de grootste clubcompetitie ter wereld en we zijn verheugd met Turkish Airlines als partner. We delen allebei een wereldwijd bereik en verbinden fans uit alle continenten en we zijn verheugd dat hun debuutseizoen als partner zal uitmonden in de finale van dit prestigieuze toernooi dat plaatsvindt op eigen bodem in Istanbul. We delen allebei dezelfde passies en als het gaat om onze samenwerking geloven we echt dat de sky the limit is.”
Turkish Airlines was de eerste luchtvaartmaatschappij ter wereld die samenwerkte met de UEFA als officiële luchtvaartmaatschappijsponsor voor de UEFA EURO 2016. De luchtvaartmaatschappij realiseerde ook een sponsorovereenkomst met prominente teams zoals FC Barcelona, Manchester United FC, Borussia Dortmund, Olympique de Marseille en River Bord. De commercial "The Selfie Shootout" van Turkish Airlines met Kobe Bryant en Lionel Messi is een van de meest bekeken commercials aller tijden.
De nationale luchtvaartmaatschappij ondersteunt naast voetbal verschillende sporttakken en is sinds 2010 titelsponsor van de Turkish Airlines EuroLeague, Europa's belangrijkste basketbaltoernooi. Turkish Airlines biedt ook hoogwaardige ondersteuning voor sporten zoals volleybal, tennis, golf, rugby en ruitersport.
Het is niet de eerste keer dat Turkish Airlines samenwerkt met UEFA. In December 2015 werd Turkish Airlines de eerste luchtvaartmaatschappij als partner van UEFA EURO 2016.
Turkish Airlines sluit zich aan bij Heineken, PlayStation, PepsiCo, Mastercard, FedEx, Just Eat Takeaway.com en OPPO als official global sponsors van de UEFA Champions League.