TOTO naamgever KNVB Beker

TOTO, onderdeel van de Nederlandse Loterij, wordt de nieuwe naamgever van de KNVB Beker en verlengt het sponsorcontract tot en met 2022. De nieuwe naam wordt TOTO KNVB Beker.

Dat werd vanmiddag bekendgemaakt 100 dagen voor de finale van het toernooi op zondag 22 april 2018. Dit seizoen vindt de 100e editie plaats van het bekertoernooi. Het team dat zich tijdens de finale in de Rotterdamse Kuip tot winnaar kroont, krijgt een speciale Gouden Beker uitgereikt.

Vanochtend maakte de beker in een speciale waardetransportauto al een ronde langs alle clubs die nog in het toernooi spelen. De activatie was ontwikkeld en uitgevoerd door merkactivatiebureau Kumpany.

Jean-Paul Decossaux, commercieel directeur KNVB: "De KNVB is erg blij met de contractverlenging met Nederlandse Loterij tot en met 2022. Het co-naamgevend sponsorschap voor de TOTO KNVB Beker is een mooie verruiming van de eerdere contracten met de Staatsloterij en TOTO. Al vele jaren draagt Nederlandse Loterij met haar opbrengsten bij aan het Nederlandse voetbal. Bij deze contractverlenging hebben we ons als doel gesteld om het voetbal in Nederland nog meer van de samenwerking tussen de KNVB en vooral TOTO te laten profiteren.”

Arno de Jong, directeur Marketing Nederlandse Loterij: "TOTO is al sinds 2009 trotse hoofdsponsor van de KNVB en is nu ook naamsponsor van de TOTO KNVB Beker. TOTO en voetbal zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Niet alleen omdat TOTO in 1957 een initiatief was van de KNVB, maar vooral omdat TOTO net zoals heel veel Nederlanders groot fan is van het Nederlandse voetbal. Bovendien past de spanning die het TOTO KNVB Bekertoernooi met zich meebrengt goed bij TOTO.”

TOTO was al, samen met Amstel, sponsor van de KNVB Beker. In het verleden was Amstel ook als naamgever verbonden aan het bekertoernooi: de Amstel Cup. Vanaf 2005 was Gatorade een jaar naamgever van het toernooi. Sinds 2006 heette het toernooi weer KNVB Beker.