Dit weekend begint de 20-jarige Thijs Roper als kersverse nummer 1 van Nederland aan het EY NK Padel in Eindhoven. Het toptalent voert sinds enkele weken de nationale ranglijst aan en kijkt met extra enthousiasme uit naar het Nederlands kampioenschap. Hij is hiermee de jongste nummer 1 ooit en met plek 154 op de wereldranglijst tevens de hoogst geplaatste Nederlander in de geschiedenis van de padelsport. Maar Roper trekt niet alleen de aandacht met zijn sportieve prestaties. De ‘Flying Dutchman’ – zoals hij vanwege zijn spectaculaire speelstijl wordt genoemd – kondigt een strategische samenwerking aan met Sportworx en Touché Sportmarketing.
Roper bundelt zijn krachten met Sportworx, de organisatie achter internationale sportconcepten zoals Queen & King of the Court en Padel Copa, het prestigieuze toernooi in Utrecht. Daarnaast gaat hij samenwerken met Touché Sportmarketing, dat hem samen met Sportworx zal ondersteunen in de verdere ontwikkeling van zijn carrière, zowel binnen als buiten de lijnen. "Ik wil als atleet stappen zetten, niet alleen in mijn spel, maar ook in hoe ik mijn carrière strategisch vormgeef,” zegt Roper. “Sportworx en Touché hebben veel ervaring en een breed netwerk waarmee ze mij kunnen helpen om me verder te ontwikkelen.”
Naast zijn nieuwe samenwerkingen hint Roper op een grote onthulling. Tijdens het EY NK Padel speelt hij met een opvallend vraagteken op zijn shirt – een knipoog naar de nieuwe partners waarmee hij zich verbindt. “Dit weekend draait om presteren op de baan, maar binnenkort maak ik iets speciaals bekend. Tot die tijd blijft het een verrassing,” zegt hij met een lach.
Foto v.l.n.r.: Rene Hogendoorn (Commercieel Directeur Sportworx), Wouter Engelen (Sportmarketeer Touché Sportmarketing), Thijs Roper, Wilco Nijland (CEO Sportworx).